{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

Så blev det min tur til indbrud {{forumTopicSubject}}

Ja emnet er ikke særlig mc relateret, men vil nu afligevel dele min oplevelse med jer super-mennesker herinde.

onsdag eftermiddag havde jeg indbrud i min firmabil mens jeg var på kundebesøg i Kolding storcenter. i tidsrummet 13-17. på en fuld trafikeret parkeringsplads ved højlys dag midt i efterårsferien.
De kostede mig en bærbar pc, men værst af alt mistde jeg en mappe med min kalender og dermed alle kommende aftaler og kundekontakter. diverse papirer og tilbud til kunder samt en usb-stick med for firmaet vigtige oplysninger. Jeg vil tro tyvekosterne måske kan indbringe en 1000 lap på det sorte markede, mens omkostningerne for firmaet i form at tabt data, arbejdstab, rep af bil m.m. pr. dags dato er opgjort til et sted mellem 50 - 70.000 og det er sgu virkelig sur røv.
I går kostede det mig en større potentiel erhvervs-kunde vi har lagt i forhandlinger med gennem de seneste par måneder og langt om længe var indkaldt til afsluttende møde sammen med to andre firmaer. Da alt jeg skulle fremlægge på mødet gik tabt under indbrudet , resulterede det i at kontrakten gik til et andet firma lige for næsen af mig, trods jeg havde en bedre pris og aftale, men desværre ingen dokumentation.

Derfor udloves der en dusør til personer der kan komme med vigtige opysninger der kan bidrage til evt opklaring

se evt. artikkel i jyske vestkysten http://www.jv.dk/artikel/981487:Varde--Firma-udlover-dusoer-for-oplysninger-om-biltyveri-i-Kolding

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev det min tur til indbrud
  • #1   22. okt 2010 Fårk, det stinker! Man kan ikke andet end hade de idioter.

Jeg har heller ikke noget til overs for folk, der køber hælervarer. Det er dem, der holder hjulene i gang.

• #2   22. okt 2010 1. hvor er det pisse rrøv ærgeligt hvad du har oplevet...!
    2.. Og køre uden back up på måneders arbejde.....hmmmmmm anyway, det burde jo kunne være sådan, at man kunne forlade sine ting, uden at back up'pe hele sit liv

• #3   22. okt 2010 Det er godt nok bittert smiley

Jeg håber at du får dine ting igen, ikke mindst pga. alle de firmarelaterede ting.

• #4   22. okt 2010 ja jeg skal da også være den første til at indrømme at det er naivt at have så vigtige data liggende i en bil uden backup. det er også så uheldigt at den eneste backup der var på pc'ens indold lagde på en usb-stick som ellers normalt ligger på kontoret, men lige denne dag havde jeg nogle oplysninger med til en kunde på denne, så den lå i den mappe der belev taget, det er v irkelig uheldigt,men ja, det var jo nok heller ikke gennemtænkt af mig

• #5   22. okt 2010 Sådan nogle svin ... folk har sku svært ved at forholde sig til et ordsprog som "dit og mit" når det så er sagt er det efter min mening naivt og måske direkte en invitation at lade computer , navigation , ipod osv ligge fremme eller bare ligge i en bil . Når man tænker på hvor fucked up og skruple løse folk er . Jeg lader ikke så meget som en 5'er ligge fremme og lader gerne mit handskerum stå åbent så en evt tyv kan se at der ikke er noget at hente.. jeg har en kolega der på vores job fik smadret en rude fordi der lå en halv-liter cola der endda var drukket af .det var det eneste der var taget.

• #6   22. okt 2010 Det er pissetræls, og jeg har selv haft indbrud i min bil hvor de løb med 2 mc hjelme der lå på bagsædet. Men nu håber jeg ikke du har haft din mappe til at ligge åbenlyst fremme, for sådanne mapper der kan have en PC i er næsten det samnme som at sige værsgo til tyve. Det er almen viden. Den skal gemmes under overdækket i bagerummet hvis man har sådan et.

Jeg håber dine ting dukker op igen, men tvivler meget på det.

• #7   22. okt 2010 Jeg havde tingne liggende synligt i bilen, og det indrømmer jeg da også som den første er dybt tåbeligt. jeg var lidt sent på den så fik ikke gemt det af vejen inden jeg forlod bilen, og ja det var meget dumt. Men at det skulle ske på en fuld parkeringsplads hvor folk nærmest sloges for at finde et sted at holde, den havde jeg ikke regnet med

• #8   22. okt 2010 Man kan godt sige; Hvor dumt er det også du ikke låser din cykel, hvor dumt er dit og dat.

Men faktum er at det slet ikke burde være NØDVENDIGT at skulle have en "huskeliste" af gøremål man skal sikre sig inden man forlader sine ting fordi der bare er nogle mennesker der ikke kan holde nallerne for sig selv.

Men ja, du har sikkert lave nogle bommerter i forhold til sikring imod tyveri men det er sgu TYVENE der er nogle idioter!

• #9   22. okt 2010 Kristian J - Du har fuldstændig ret.. Sgu efterhånden træt af at man skal gennemtænke om man nu har taget alle foranstaltninger til efterretning inden man går fra sine ting..
    Derfor min bil ligner et bombekrater indvendig (eller måske pga dovenskab)

• #10   22. okt 2010 Og held og lykke med at få tingene igen.. men det er jo desværre nok umuligt..

• #11   22. okt 2010 ja jeg regner nu heller ikke med at få tingene tilbage, selvom jeg nu nok stadig håber.

• #12   22. okt 2010 Man skal ikke tro man er fredet fordi man holder ved storcenteret.

Min bror og jeg var i biografen deroppe lillejuleaften for et par år siden, 5min efter vi har parkeret går han ud for at hente noget i bilen, da han ser nogle køre hurtigt derfra. de havde så nakket alt hans bagage til juleferien incl tøj/jakke osv.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #13   22. okt 2010 10-15 sekunder tager det at lænse en bil.... væk med ruden... bukke...bukke... og så videre! Med 99,99% sikkerhed vil INGEN blande sig!

Morale? Medbring altid dine sager... eller undlad at tage noget med i bilen du ikke kan tåle at miste... that's it...

Træls for dig... derom ingen tvivl... og det vil med garanti ændre dit adfærd fremover... Jeg håber at I får styr på sagerne... pøj pøj....

/H

Kommentér på:
Så blev det min tur til indbrud

Annonce