31. maj 2005 Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 923
Dumpet til køreprøve (min Datter) {{forumTopicSubject}}
Min datter dumpede til køreprøven pga. et forkert justeret sidespejl.
Kort fortalt: Jeg lovede min datter et kørekort hvis hun ikke røg. Det gør hun så ikke, indhentede et tilbud hos en kørerlærer og fik en pris på 10.500,00 incl ALT.
Til prøven lavede hun nogle småfejl (som alle gør ) men det der fik dråben til at flyde over var at motorsagkyndig ikke mente at venstre sidespejl var korrekt indstillet. Da min datter fik besked på at rette spejlet anede hun ikke hvilke knapper hun skulle trykke på for at justere spejlet, derfor dumpede hun (har talt med motorsagkyndig)og han sagde at det var spejlet der gjorde at hun dumpede.
Hun har nu efterfølgende bestået køreprøven, og jeg har fået en regning fra kørerlæreren.
Betalt Ac. 3.800,00 kr
Restbeløb 11.800,00 kr.
Årsag: 7 ekstra køretimer + prøvegebyr.
Kan det være rigtig at man bliver "bøffet" for 7 kørertimer pga. manglende information om hvordan man justerer et sidespejl? Det skal siges at der er 5 elever der dumpede samme dag (samme kørerlærer) bla. pga. forkert justering af sidespejle.
Skal jeg bare betale regningen ell. kontakte dansk kørerlærerunion.
Jeg føler at han sender elever til prøve uden de er klar, for derefter at score pengene på ekstra køretimer..
Er der nogle der har erfaringer med lignende ????
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 923
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 11 MC-er: 7 Emner: 26 Svar: 73
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
Et af problemerne med Dansk Kørelæreunion er at hvis man klager til dem over en kørelære, så er deres svar som regel, at hvis man får ret, så skal man tage kørekortet om.
Jeg kontaktede dem for at klage over min kørelære (der var nogle forhold, som ikke var iorden). Svaret var bare at hvis jeg fik medhold, så var mit kørekort at betragte som ugyldigt. Så derfor droppede jeg klagen.
maj 2005
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
maj 2005
Om så du har trukket dit kørekort i en automat og det er godkendt af myndighederne, så er der INGEN der tage det fra dig igen. Bortset fra sprut og fart selfølgelig
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
maj 2005
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
du skriver et sted: "og sjovt nok lærte hun hvordan man justerede spejlet."
men i starten skriver du: "anede hun ikke hvilke knapper hun skulle trykke på for at justere spejlet,"
Uanset hvad, hvis hun lærte det men ikke kunne finde ud af det, jamen så har hun fortjent at dumpe, hvis hun IKKE lærte det af kørelæreren, så er kørelæreren en nar, men der er ikke noget at gøre..
sep 2010
Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 5
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Er det en kamp som er værd at kæmpe?
Nu har du så fået 10% i rabat... fair nok! En meget flink kørelærer. Det som jeg hæfter mig ved er, at der er 5. elever oppe til prøve den dag. Du skriver ikke noget om det er samme motorsagkyndige (jeg antager at dette er tilfældet, altså at det er den samme) og kørelæreren ligeledes er den samme. Når første elev begår "fejlen" og ikke kan betjene knapperne til indstilling af sidespejl, så ville jeg klart mene, at kørelæren *burde* have fortalt dette "guldkorn" til efterfølgende elev/er - hvis altså de andre også dumpede af samme årsag. En motorsagkyndig kan jo godt køre "et tema" for en given dag... det kan f.eks. være indstilling af sidespejle, bremsekontrol, lygtekontrol eller højrevigepligt. En god og rutineret kørelærer "lugter" disse ting på laaaaaaang afstand og vil ligeledes lade disse "guldkorn" komme eleverne tilgode.... Man kunne godt tro.. sådan som din forklaring bliver lagt ud... at kørelæreren bevidst har spekuleret i at alle 5. elever *skulle* dumpe den pågældende dag.. og dermed ville få yderlig "omsætning"... men den tanke vil vi da ikke tænke, vel?
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
jan 2010
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Svar: 63
Har hun virkeligt også manglet evner som billist.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det kan du få lige så mange meninger om, som der er mennesker herinde.
Til syvende og sidst bliver det en sag mellem dig og kørelæreren. Det er jo ikke ham, der dumper hende men en offentlig ekspert.
Men, du kunne jo spørge en anden kærelærer om han vil overtage hende og føre hende frem til prøve på det foreliggende rundlag - om ikke andet så som pressionsmiddel.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 584
også det tager ikke 7 timer at stille på et sidespejl, det kan han maks tage en time for!
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
Jeg tror ikke jeg vidste hvordan man stillede spejlene i skolevognen. Det var jo ikke en bil jeg skulle køre i, i fremtiden alligevel og jeg kunne se i dem som de var.
Det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke retter dem i øvrige biler jeg sætter mig ind i (hvis de står forkert), inkl. vores egen (hvor man så gør det meget simpelt - det er et gammelt volvo-monster).
Bortset fra det, så skulle det ikke være et problem at skifte kørelærer efter at lovpakken er gennemført. Jeg skiftede selv efter teoriprøven, slet og ret fordi jeg flyttede til en anden del af landet.
Hvis hun allerede har nået at køre ekstra timer osv, så er der nok ikke så meget at gøre ved det, udover at betale.
maj 2005
maj 2005
Knud. Du har evig ret i at der er delte meninger. Jeg har kontaktet DKU. og de mener at hvis 5 elever er dumpet samme dag, så er der nok noget om snakken (flere timer=flere penge) Jeg har kontaktet den pågældende kørelærer og meddelt ham at jeg ikke vil betale regningen ud over det ekstra prøvegebyr + 1 ekstra køretime. Så må vi se hvad det fører til. Jeg har også meddelt omtalte kørelærer at hvis vi ikke finder en fornuftig løsning, kontakter jeg også forbrugerstyrelsen.
Sender et anbefalet brev til kørelæren i dag med besked om at jeg nægter at betale mere end det der er rimeligt i forhold til hans tilbud. 7 ekstra køretimer på een uge.... Det er sgu ikke rimeligt..
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
han har vel lært hende at tjekke bremsepedal, hvor tit et blink lys skal blinke osv osv. så må han jo også vise hvordan spejlet styres.
maj 2005
Det er vel rimeligt nok...
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
maj 2005
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 358
Dumpet til køreprøve (min Datter)