1.236 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar

13. maj 2006 Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 265 Svar: 602
HP Envy 1090 17" eller MacBook Pro 17" HP Envy 1090 17" eller MacBook Pro 17"
Vi har på mit arbejde mulighed for at købe en bærbar computer igennem en bruttolønsordning. Der er to valgmuligheder - begge 17":
HP Envy 17-1090eo i7-720QM 1,60 GHz m. Windows 7 Home Premium
eller
Apple MacBook Pro 17" i5 2,53 GHz m. Mac OS X v10.6 Snow Leopard
Hvilken ville du vælge og hvorfor? Har ikke haft Mac før, og hvis det skulle blive den, må jeg nok installere noget dual boot, så jeg også kan køre Windows på den.
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Så køb en Mac!!
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
Jeg synes så at når man først har vænnet sig til de ting der er anderledes i osx, så er det svært at ønske sig tilbage til windows, men alt er jo smag og behag.
Det er heller ikke sådan så osx helt er russisk. Det er nemt at have med at gøre. Min mor på 66 bruger uden problemer begge systemer, f.eks, så det er ikke sådan at en windowsbruger (som hende) vil sidde og måbe og være ude af stand til at bruge maskinen. En ting jeg er særligt glad for ved osx er timemachine, som holder nemt styr på komplet backup for dig.
Jeg siger (selvfølgelig) en mac, men begge er lækre maskiner
jul 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Jeg kunne komme med en laaang forklaring på hvorfor man ALDRIG skal købe apple, men vil istedet lave en plat joke, som beskriver det lige så godt. Med mindre du kan sige ja til alle de næste 2 ting skal du ikke købe en mac;)
1. Du arbejder i reklamebranchen.
2. At du ser smart ud mens du sidder på en cafe og drikker latte, er vigtigere end at din computer er i stand til at køre programmer, og behandle filformater som resten af verden bruger.
Hele problemet ligger i at der skrives langt færre programmer til mac, end til pc, og bliver disse programmer bare en smule fagspecifikke er der intet at finde.
ja det er rigtigt at du kan dual boote, men det ændre ikke ved at du jo køber computeren for det "unikke" styresystem, hvilket vil sige at du primært vel skulle arbejde i det, hvilket bare gør det gnidret at sidde og hoppe mellem systemerne. Og skulle man kunne vende sig til dette, ændre det stadig ikke ved at mac tasterture ikke passer til pc baseret programmer.
Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, eller med hvad. Bruger/brugte selv min Imac 24" til ingeniør baseret arbejde, og kan kun sige at jeg meget hurtigt blev træt af den. Så jah summeret, skal du bare lege lidt rundt på youtube, netbank osv så få en mac, det er de helt klart bedre en pc'er til. Men skal du bruge den bare tilnærmelsesvis til noget seriøst så få en pc. Om det så lige skal være en envy kan du jo læse om her:
http://bc.pcworld.dk/art/101284?a=block&i=113
og her:
http://bc.pcworld.dk/galleri/macbook-eller-hp-envy?a=block&i=113
apr 2007
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 56
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Og lige mht. filformater, så er det sku da Microoft som skyder papegøjen med deres supersmarte docx-format som man kun kan åbne hvis man har microsoft office nyversion 2015 deluxe pro pakke, eller man får sjove winmail.dat filer hvis man ikke lige har den nyeste outlook installeret.
apr 2007
Men med mere seriøse og nørdede ting som ikke har med musik og billeder at gøre, komme mac altså stadig langt bagefter. CAD og beregningsprogrammer eksistere fx stort set ikke. Dette er producenternes, og ikke apples fejl. Men det ændre ikke ved at større programmer typisk, hvis du overhovet bliver lavet til mac, bliver opdateret og publiceret lang tid efter de er komme til pc. Og ofte mangler mange applikationer i forhold til deres pc kopi.
Docx formatet ser jeg heller ikke lige grunden til, men er sikker på en der er mere computerminded kan give en forklaring her på. Men ja det er desværre sådan at de eneste tilnærmelsesvis konkurenter til office er Iworks og openoffice, hvilke begge to gør det godt, men ville nu stadig sige at office gør det bedre.
Men hvis valget af pc ikke er låst heeelt fast, så ville jeg tage den HP probook Kristoffer H snakker om, havde den på jobbet og var helt ud tilfreds med den.
HP Envy 1090 17" eller MacBook Pro 17"