{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.618 visninger | Oprettet:

Politi-sirene på mc - stor bøde? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad tidligere i dag og diskuterede alternativ styling med en af mine venner. Vi kom frem til, at det fedeste nok ville være et par blå blink og en politi sirene. Begge ting monteret skjult så man ikke kunne se dem når det ikke var i brug.
Vi faldt over en amerikans producent - Whelen - der laver sådanne produkter til det amerikanske politi, men samtidig sælger til private.

Vi kom så til at snakke om hvor stor en bøde man ville få hvis man blev opdaget i at bruge sirenen eller blinkene?
Sirenen er sådan en som denne:
http://www.youtube.com/watch?v=O5rZXemfRwE

Men kunne være sjovt at have monteret hvis man skulle skynde sig afsted en dag. Bare knap så sjovt hvis der var en der rent faktisk havde tilladelse til at bruge den..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi-sirene på mc - stor bøde?
  • #1   17. aug 2010 Tror de bliver godt sure, du udgiver dig jo for at være betjent. Men prøv og se hvad der sker smiley

• #2   17. aug 2010 Har allerede en 110 dB sirene fra en hus-alarm monteret på min scooter ( har desværre ikke mc endnu - øv ). Den giver god opmærksomhed når man skal overhale cyklister :b

• #3   17. aug 2010 Jeg bliver sq sur og melder dig hvis jeg så dig!

• #4   17. aug 2010 jeg tror man skal være scooterfjæs før man kan se det sjove i det?

• #5   17. aug 2010 Straffeloven siger:

§ 130. Den, som udøver en ham ikke tilkommende offentlig myndighed, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

§ 130 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)
    § 130 er ændret fra d. 01.04.2004 ved lov nr. 218 af 31.03.2004

§ 131. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som offentligt eller i retsstridig hensigt udgiver sig for at have en offentlig myndighed eller offentlig bemyndigelse til en virksomhed, eller som uden offentlig bemyndigelse udøver en virksomhed, til hvilken en sådan kræves, eller vedblivende udøver en virksomhed, til hvilken retten er ham frakendt.

Stk. 2. Med bøde eller under særlig skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 måneder straffes den, som medvirker til, at en person, der er frakendt retten til at udøve en virksomhed, udøver denne.

§ 131, stk. 1 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (afskaffelse af hæftestraffen)
    § 131, stk. 2 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)

§ 132. Med bøde straffes den, som forsætligt eller ved uagtsomhed på retsstridig måde benytter

1) kendetegn eller dragt, som er forbeholdt dansk eller fremmed offentlig myndighed eller militærpersoner,
    2) kendetegn eller betegnelse, som er forbeholdt personer, indretninger og materiel, der er bestemt til at yde hjælp til sårede eller syge i krig, eller
    3) kendetegn eller navn for mellemstatlige organisationer.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til efterligninger af de nævnte kendetegn, dragter og betegnelser.

• #6   17. aug 2010 Det var da alligevel en del smiley
    Hmm, måske skulle man hellere tage uddannelsen som motorcykelbetjent hvis man vil have en motorcykel med sirene så?

• #7   17. aug 2010 fanme en dårlig stil, ligesom dem på hvid mc, hvid hjelm, de sadeltasker der ligner pansernes mest muligt, , pisse ireterene, at have sådan en liggende efter sig, 6 km , for så at opdage, det er sådan et privat æg, der leger striser, så herfra ska der lyde dårlig stil..
    mvh hc

• #9   17. aug 2010 jo det må de skam gerne, , jeg syntes stadigvæk bare de er ireterene og sinker trafikken, he he mvh hc..

• #11   17. aug 2010 Det er slet slet ikke nødvendigt hvis du vil lege udrykningskørsel!! (Hvilket er en dum idé)

Enten kan du ligge i røven på en ambulance med fuld udrykning

Eller også kan du købe en billig hvid hjelm, købe en refleksvest og have sort arbejdstøj på med reflekser på benene og ærmerne, så flytter folk sig 100% hvis du blinker mellem kort og langt lys i en autentisk rytme og giver dem hornet imens... folk smider deres biler op på cykelstierne så snart de ser dig.

Hvis du monterer blå blink og sirene på en mc skal du stærkt overveje om scootergalleri.dk ikke er det korrekte sted at være for dig

Ellers så bliv citronmåne rytter

• #12   17. aug 2010 sænker min planlagte ankomst tid.. he he

• #14   17. aug 2010 hvor kan man købe de blink

• #15   17. aug 2010 (surt opstød start)

Hallååååå Steffen H - skal du ikke lige have solgt din scooter først og købt dig en motorcykel, inden du begynder på så TÅBELIGE ting som at monterer blå blink og sirene????

Folkens - se dog på drengens profil..........

(surt opstød slut)

• #16   17. aug 2010 Det var dog en åndssvag ide... Når udrykningskøretøjer køre med blik og sirene, er det kun ved specielle lejligheder. Altså når det kræves. Det er altid farligt for alle, når der kommer en bil/mc drønende med det dobbelte af hvad man må. Men de personer som har lov til det, har formentlig også fået lidt mere træning i det, end det vi har lært på kravlegården.

Dog må jeg sige rent styling/design mæssigt, at det ser fedt ud. Jeg så en mc til træf på toppen holde foran det store telt, med blinkende blåtlys i sidespejl, og noget diodeværk under den. Det var helt klart for at ligne noget politi, men det så ganske fedt ud. Bare dumt at bruge/udnytte det.

- Peter

• #17   18. aug 2010 Okay, jeg kan godt mærke, at jeg blev rimelig upopulær på denne tråd. Det skal siges, at jeg udemærket er klar over, at motorcykler, er en del mere seriøse end scootere. Derudover, så venter jeg til vinter med at købe en motorcykel, da de er billigere der, og man kan få noget mere for pengene.

2. Jeg har jo ikke sat det på en motorcykel? Det var blot en snak jeg havde med en ven. Men jeg undskylder meget min drengerøvsmentalitet.

• #19   18. aug 2010 Steffen Lektie Nr 1:

Mc folket er rene dybt seriøse engle uden drengerøvs mentalitet, og som enhver tid er klar til at fortælle alle andre hvordan de skal opføre sig især på nettet, så glorien rent faktisk skinner mere end et top gejlet krom gespenst den 1 dag i Marts.

husk det, ellers kommer pegefingeren

• #20   18. aug 2010 Det er godt sagt grauballemanden *

• #21   18. aug 2010 Steffen H ..
    Du kan altid regne med stor visdom fra Ballemand da han er 1000 år gammel og meget meget klog

der kan muligvis være en smule ironi i mit indlæg :=))

• #22   18. aug 2010 ALLE her inde er en flok drenge røve(også pigerne), det vel derfor vi kører mc, og altid overholder hastighedsgrænserne, mindst. De fleste er bare ikke vidre henrykte for ordensmagten, dem med de blå blink, det koster næsten altid penge at møde dem, tror det er derfor der er kommet en del sure opstød.
    Heller, larm, røg, og fart i gaden smiley

• #23   18. aug 2010 bombe triumph til salg, , enig i det med lyset, , det tar også hestekræfter, så at sætte ekstra blink horn og lygter, så er man da også selv ude om man ikke nåede over mens der var grønt lys. nej sluk lyset og gi dem gas. he he mvh hc

• #24   18. aug 2010 Jeg tror Junior er træt igen

• Marck P
    Marck P Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
    #25   22. jun 2013 I følge udrykningsbekendtgørelsen er det tilladt for private af bruge udrykningssignaler. Men det er kun når det drejer sig om sygdom, hvis man ikke kan vente på ambulance. Men hvis man bliver indvolveret i et færdelsuheld under udrykning har man hele skylden.

• #26   22. jun 2013 Ja udrykningssignaler i form af et hvidt lagen på motorhjelmen. ^^

Til emne starter. Tror det kommer til at se lidt sjovt ud hvis du vil montere den sirene der. Den som laver de dybe lyde ( lyder ligesom en sub på et anlæg) fylder vidst rimelig meget så den er ikke bare lige til at gemme på en mc/scooter.

• Marck P
    Marck P Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
    #27   22. jun 2013 Ja men blå blink er også tilladt.

• Vedat K
    Vedat K Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #28   24. maj 2014 10.000kr i bøde

• #30   24. maj 2014 Det værste jeg ved er når folk i mørkeblå mondeo'er ligger og presser en til at køre for stærkt fordi man på en énsporet vej overholder hastighedsbegrænsningen i frygt for det er en civil politimand som har sat sig for at give dig en fartbøde.

• #31   24. maj 2014 Mon ikke trådstarter er blevet voksen i mellemtiden?
    Tråden er næsten 4 år gammel. smiley

Kommentér på:
Politi-sirene på mc - stor bøde?

Annonce