{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Stoppet i spirituskontrol {{forumTopicSubject}}

Kl. 11.00. her i formiddag kørte jeg mod Grenå på Ålsøvejen I Balle. Der er lidt vejarbejde,så der er sat en lysregulering op på strækningen mod rundkørslen. Jeg holder for rødt da der kommer en Ford Focus Stc. op i røven af mig. Da vi har holdt der et par minutter stiger der en betjent ud af Fordèn og beder mig om at køre ind til siden EFTER LYSSIGNALET MENS DER ER RØDT. Jeg spørger han om det er ok at køre over for rødt. Hvortil han svarer.. Ska du være fræk. Nej svarer jeg, men jeg har lige været til teoriprøve i Torsdags (generhvervelse pga. fart) Såååeee jeg tror bare jeg bliver holdende her til det skifter til grønt. Betjenten blev vist nok lidt sur, men det blev grønt og jeg måtte ind til siden. Han springer nærmest ud af bilen farer hen til mig.. Har du et kørekort jeg må se. Så gerne svarer jeg. Hvor meget har du fået at drikke i dag? århh en 3 - 4 stykker. Og inden jeg nåede at sige KAFFE røg alkotesteren frem. Jeg pustede og pustede. Ind i hans egen bil hvor ejerforholdet på bilen blev tjekket samt om jeg var kendt i kriminalregisteret. Så blev han sur over at jeg havde oplyst ham om at jeg havde drukket en 3-4 stykker, når alkometeret viste 0,00 promille. Jeg sagde at han kunne have spurgt om jeg havde drukket øl ell. spiritus. Det tændte betjenten endnu mere af, så jeg fik den helt store tur med bilen. Ha Ha. Den er sprit nysynet og med 4 nye dæk, så han fandt NADA. Efter 15 min. fik jeg lov at køre igen med den bemærkning.. Pas på kammerat dit kørekort er i fare.......
Ved godt at de kører en kampange i denne uge, men hvor emsig har man som betjent lov at være???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet i spirituskontrol
  • #1   5. jul 2010 han lyder da som en hat! utroligt at de kan få sig selv til at opføre sig sån.

• #2   5. jul 2010 Du ka´ sgu da osse la´ vær´ med at trække i den T-shirt !!

;O)

Uha.....man lever livet farligt på Djursland, med det politi i har derude. Han må da ha´ følt sig lidt dum bagefter.

• #3   5. jul 2010 Min T-shirt var en fra mit gamle job (Djursland kloakservice) skrigende orange... smiley

• #4   5. jul 2010 Tror du ikke bare hans fyr har sovet med krydset ben i nat .. og så skal det jo gå ud over nogen.

• #5   6. jul 2010 Zappovits. Hvis han er til den side så tror jeg han er manden i forholdet. Han er rimelig stor... GGG...

• #6   6. jul 2010 Åhh nej. Er der noget være end magtonanister.

Det er den slags typer der ikke der ikke engang ville egne sig som pedel på en lille landsbyskole. Så snart de bare får et nøglebundt udleveret, stiger storhedsvanvidet.
    Her får de så skilt, håndvåben og hjemmel til at chikanere.

• #7   6. jul 2010 Han må have misset sin morgenspiller.

Utroligt at en sådan person ikke kan være mere professionel i sådan et erhverv.

• #8   6. jul 2010 Du kan altid bede om navn og tjenestested samt grund til hans opførsel og så indgive en klage... Korrekt hvis kun det er dig der klager sker der nok ikk alverden, men har han flere klager hængende kan og bør der kunne komme en sag ud af det.

• #9   6. jul 2010 Jim. et eller andet sted gjorde hen jo bare sin pligt, men mon ikke han bare skulle have spillet sin morgenstivert af?? Men det var godt nok træls at det tog så lang tid. Jeg tror han tændte af pga. jeg sagde jeg havde fået en 3-4 stykkker.

• #10   6. jul 2010 Hvis han tænder af på det ... så burde han vel ikke være panser???

Og det kan sgutte være første gang han oplever det

• #11   6. jul 2010 De er så humor forladte sådan nogle ...

Blev stoppet i bil for en 2½ måneds tid siden ( Han kom i mod mig på mc ) Jeg kørte Ca 120 på en 80 Km/t jeg slap gasse og lande på Ca 85 Km/t Så kom han og skulle se det ene og det andet og spurgte så om jeg havde travlt ? Nææ Svarede jeg Så havde jeg taget motorcyklen Sagde jeg .... Så var han Pist .... Sure Ælling tænkte jeg bare

• #13   6. jul 2010 Enig i at han er en fladpande, MEN for satan, hvor har folk dog også travlt med at "drille/provokerer" når de stoppes...

Jeg taler altid høfligt, og provokerer ikke.. om det kan betale sig, lader jeg stå hen i det uvisse, men jeg er stoppet ca. en gang om måneden de sidste 3 år, og har endnu ikke betalt en bøde smiley

bedst var da jeg fulgtes med 2 andre i Københavns morgenmyldretid, og JA vi lod hvist "ånden" løbe med od, og kørte lidt for meget siksak.....
    Så var vi pludselig 4 cykler, den ene med special udstyr, så ind til siden (jeg lå forest på det tidspunkt)

Jeg pillede hjelmen af, smilede til betjenten, gav ham mit kørekort, og sagde godmorgen.. Nummer 2 flåede hjelmen af, og spurgte " Hvad fanden, var det brormand, der fik gården? og den sidste beholdt hjelmen på. og sagde, har du ikke andet at lave??

Betjenten sagde nej, og udstyrede begge med et klip, og gjorde opmærksom på han var flink, han kunne have indkaldt dem til beringet, pga. flere forseelser, mig gav han kortet tilbage, og sagde, og så kører du pænt herfra. så gik han!!!!!

Jeg kan love jer, de gloede underligt på mig smiley

• #14   6. jul 2010 Lev med alle de stavefjej!!!

• #15   6. jul 2010 He he - "Var det brormand der fik gården?" - Good one:)

• #16   6. jul 2010 Ja Rene, men er du den der opfører sig korrekt, ja så kan du som mig, være heldig, blive stoppet 2 gange på 2 mdr. med 200 UDEN en bøde!!!
    (tom motorvej, og samme mc betjent!!!)

Når han spørger om man har travlt, kan vælge at provokerer, eller tale pænt, taler man pænt, kan det udvikle sig til en fornuftig samtale, som kan blive ganske hyggelig, om MC kørsel, ELLER man kan sige HVAD TROR DU SELV SPADE??? og betale bøden..

Der er plads til at bruge hovedet!! han har 3 sekunder til at lave en vurdering af dig, straf/advarsel, så der er ikke lang tid til at beslutte sig smiley

(de 3 sekunder er taget fra hvad en betjent sagde, en dag vi talte om det til en fest, hvor jeg mødte ham.. Hans ord var, når jeg kommer hen til en person, er det første jeg gør, at bruge mine sanser, hvad er han for en, ballade? provokerende, flink osv... OG det havde KLART betydning, for hvor hårdt han slog ned... DOG som han sagde, kunne ovenstående udskiftes med A,B,C,D,E,F,FF som graduering af straf, sammenlagt, med det antal centimeter, kavalergang, der var tydelig smiley HVIS det var en køn kvinde )

• #17   6. jul 2010 Peter:

Muligt han blot gjorde sit job. MEN De er i et service fag. Det er os borgere der betaler deres løn gennem vores skat, og så har man sgu krav på at blive behandlet ordentligt mens man er i politiets varetægt, og det er du fra det øjeblik du bliver bedt om at holde ind til siden.
    Det vil sige at de har sgu bare at tale ordentligt til folk, også selv om situationen måske tilspidses, så har de været igennem en uddannelse, hvor det kan forventes at de holder hovdet koldt og opfører sig proffesionelt, uanset hvor mange dumsmarte bemærkinger de kommer ud for i løbet af en dag.

De må også kunne forvente at folk måske ikke er skide glade for at blive hentet ind til siden og blive forstyrret i dagligdagen, også selv om man ikke har gjort noget galt.

• #18   6. jul 2010 Jesper L S

fed holdning du lægger for dagen... for kan klart følge de andre.. se bare de tv programmer fra midt og vestsjællands politi... kæft nogle provokerende betjente.. man risikere jo både tæsk og værre hvis man siger dem imod..

det giver lidt stof til eftertanke !

• #19   6. jul 2010 Jim K. Det hele startede med at han ville have mig til at køre frem for rødt. Jeg forklarede at jeg lige har bestået teroiprøven, så jeg bliver her til det bilver grønt. Det er IKKE at være fræk, men han tog det ilde op...

Jesper LS. Det var betjenten der opfordrede mig til at foretage en ulovlig handling. Og jeg havde HELT ren mel i posen, så jeg nægtede at køre frem for rødt. Og da han alligevel var sur kunne jeg lige så godt provokere ham lidt mere. Men selvfølgelig skal de passe deres job 100% men igen de ka sgu da starte samtalen pænt uden at give mig ordre på at overtræde færdselsloven...

• #20   6. jul 2010 Min erfaring er at det som regel kan betale sig at opføre sig ordentligt, også selv om man møder dem der ikke kan tåle "magten".
    Har engang prøvet prøvet at være involveret i en situation,( en lang historie som jeg ikke vil trætte jer med), hvor betjentene opførte sig som idioter, og nærmest søgte en konfrontation..vi lod os ikke provokere, men dagen efter blev der klaget over deres opførsel, og de måtte stå skoleret overfor deres overordene + komme med en undskyldning...

• #21   6. jul 2010 ja, sikke da en historie...

Problemet er bare at det fjolset er dig..
    Det er sådan at så snart du får anvisninger af politiet skal du efterkomme dem, evt. brud på færdselsloven osv. som følge af deres anvisninger er så efterfølgende politiets ansvar.

Stopper du heller ikke på motorvejen, hvis politiet vinker dig ind? Eller venter du til du havarerer?

• #22   6. jul 2010 Altså, der er ingen tvivl om, at der findes irriterende og mindre irriterende mennesker derude ... der findes også nogle ,der bare har en dårlig dag, uge eller måned ... men værst er, at fordelingen er ca den samme hos politiet, som den er blandt bagere, tankpassere, MC'ister og alle andre !

Jeg blev, for ikke ret længe siden ,stoppet i bil, fordi jeg ikke havde sele på.

Han har stoppet et par stykker, så jeg får lov at vente lidt, men slukker motoren, finder det lyserøde frem, ruller vinduet ned og venter.

Da han kommer hen og præsenterer sig lyder han lidt sur da han spørger efter mit kørekort og om jeg har nogen ide om, hvorfor han stopper mig.

jeg giver ham fluks kortet og siger, stille og roligt, at jeg gætter på, at han stopper mig fordi jeg har glemt selen.

Langsom tør han p og siger, at det jo netop var det ... jeg kan jo kun sige at jeg godt ved at jeg skal have den på, men at det smuttede nede på tanken.

Han står lidt og så siger han :
    "well, du er den første af de godt 30 bilister jeg har stoppet her, der ikke skælder ud eller er ubehøvlet, så jeg vil lade dig slippe med en løftet pegefinger"

Jeg var målløs !!! ... hvad fanden tænker folk på ? ... nu ved jeg ikke hvordan det er i jeres jobs, men her ved mit skrivebord er der heller ikke top-service og imødekommenhed hvis der kommer en eller anden opblæst idiot og spiller smart !

Måske er det værd at huske, at vi jo vældigt gerne vil have politiet til at komme og være imødekommende, når vi har haft indbrud, er blevet kørt ned, har fået tæsk af en pilleproppet stereoidbombe eller på anden måde føler os stakkels ... men vi kan godt finde ud af at svine dem til, når de passer den del af deres job der ikke lige er til gavn og glæde for os !?

Selvfølgelig skal betjentene opføre sig pænt ... men så skal vi også smiley

• #23   6. jul 2010 Well, siger en betjent til mig, at jeg skal køre frem, gør jeg det sku.. hvorfor sige ham imod, han "bestemmer"!

Normalt har jeg altid et smil på læben, men tror mig er de dumme så kan jeg også være det, de er ikke mere end dig og mig, har du rent mel i posen så kan de bare pisse af igen.

Well, ja MÅSKE jeg har rent mel i posen i dag, men ikke i morgen!!!!!
    OG møder jeg så den samme betjent, så er JEG på den, han vil knalde mig ALT han kan!!

OG hvad får jeg ud af at provkerer ham?? ud over at kunne spilde sej overfor venner og bekendte!! (hvilket jo er ret sjovt)
    NATURLIGVIS kan jeg da komme i situationer, der får mig op i det røde feldt også!!..

Ud over det, kan jeg undre mig over en ting, som nogen her kan svare på!!!!!!!

Sidste år, fulgte jeg efter en flugtbelist, i bil, og med MEGET høj hastighed, med 112 i røret, for at dirigerer Politiet hen til hvor han nu stak hen

I den forbindelse, var det første vagthavende gjorde, at få mit personnummer. der efter sagde han, Ja du er jo kendt for at kunne køre hurtigt, men ordenligt, kan du hænge på ham, uden at bringe dig selv, eller andre i fare, så vi kan få ham??

Jeg sagde ja, og de fik ham, (efter jeg opgav at hænge på, gider ikke lege betjent i byzone) den eneste måde de kunne stoppe ham, endte med at være frontalt, efter flere påkørsler, rødekryds m.m....

MEN hvordan kunne vagthavende sige det om mig, JA jeg kører hurtigt, hver dag! MEN jeg har ikke fået en fartbøde så længe jeg kan huske!! tror det er 5-10 år siden sidst, og det er IKKE min skyld.
    Har politiet et register, hvor de skriver en, de gange de ikke kan bevise man kørte for hurtigt (som når en betjent ser en, vender og kører efter. Jeg har spottet ham, og bremser helt ned, så han ikke kan måle mig) eller var det bare en kommentar fra ham????

• #24   6. jul 2010 HÆHÆ, kom lige i tanke om EN betjent, der fik mig HELT HELT HELT op i det mørkerøde feldt smiley

Kom kørende i bil, med min gamle nedslidte MC på ladet, med plader på!!
    Så var der racia §et eller andet (den med synsfolk).
    Efter at have checket bil og trailer, begyndte betjenten at hidse sig op over mit bagdæk på mc var HELT nede på læred (en slut brænder var skyld i det) samt, den var rusten på frontdæmper benene, spildte dæmper olie M.M.
    Kort sagt, den var nærmest uforsvarelig.
    det var en VILD VILD VILD Suzuki gs400l mener den havde svimlende 17HK eller noget i den stil smiley

MEN den stod på et fucking lad..
    OG han råbte op om, at den var på offentligvej..

Vi endte med at stå og råbe hinanden i hovedet, før en anden betjent sendte ham og mig væk smiley

• #25   6. jul 2010 jeg blev sidste år stoppet i bil på motorvejen i Sønderjylland af en betjent i en civil Mazda 6 pga. fart.
    Jeg havde ligget på ca. 160 km/t igennem længere tid da han kom op bag mig.
    Da jeg syntes at han lå lidt tæt på med den hastighed gav jeg lidt ekstra gas for at skabe afstand til ca. 170 km/t - det skulle jeg aldrig have gjort for i samme sekund tændte han det blå blink i forruden.
    Jeg tænkte "satans osse" og trak ind i nødsporet med katastrofeblinket på.
    Da han kom hen til mig, havde jeg allerede kortet i hånden da jeg jo ikke var i tvivl om hans forehavende.

Han spurgte hvor jeg skulle hen i den fart og jeg svarede høfligt at jeg var lidt sent på den til et møde i mit firma - det mente han ikke retfærdiggjorde min hastighed.
    Så jeg svarede pænt, at jeg syntes han lå lidt tæt på så for at skabe afstand trådte jeg ekstra på speederen.
    Det kommenterede han ikke yderligere, men spurgte i stedet hvor jeg kom fra, hvortil jeg svarede " fra Århus".
    Til det spurgte han om jeg så havde kørt sådan hele vejen.....
    Mit svar var naturligvis nej ( dog ikke helt korrekt, bob bob ).

Min høflighed betalte sig, for han gav mig kortet igen og bad mig køre ordentligt resten af vejen ned og igen når jeg skulle hjem.
    Så jeg slap uden videre tiltale smiley
    ( så jeg er helt enig med Jesper L S )

• #26   6. jul 2010 Okay Kennet Lolland. Overværede du skideballen eller fik du en rapport om skideballen fra deres overordrene ??

• #27   6. jul 2010 Thore J. jeg havde mit på det rene. Og jo hvis jeg bliver bedt om at holde ind på motorvejen af politiet, så gør jeg det, men jeg kører sgu IKKE over for rødt.

• #28   6. jul 2010 Christian S. Netop

• #29   6. jul 2010 Jesper L S. Jamen du er jo en KÆMPE HELT. Du burde være politibetjent..

• #30   6. jul 2010 Peter: jeg overværede det, og blev selv provokeret af betjentene. historien er: jeg spillede i et band, og på vej hjem efter et job blev vi stoppet. Grunden var at min kammerats bil havde en defekt forlygte, (det var ham der kørte, og vi var 5 pers i bilen).
    De begyndte at svine min kammerat til, og kaldte ham en potientiel morder. Derefter blev vi andre gennet ud af bilen. En af betjentene synes jeg var en modig mand da jeg turde køre med min kammerat osv osv. efter at have svinet os alle til i et par minutter, fik vi at vide at vi ikke måtte kører længere i bilen og skulle lade den stå..For at det ikke skal være løgn måtte vi stille bilen hvor der var standsning og parkering forbudt!!!..min kammerat spurgte om han i det mindste ikke måtte stille bilen hvor den gerne måtte holde..men så hidsede de sig endnu mere op!!.. Det endte med at vi måtte tage en taxa hjem...
    Dagen efter ringede min kammerat til deres overordnede og fortalte hvad der var sket...han var meget uforstående over for deres opførsel, og sagde at man normalt måtte køre videre når forseelsen ikke var større..Det ende med at en af betjentene ringede til min kammerat og undskyldte deres opførsel..

• #31   6. jul 2010 Peter Citat
    Jesper L S. Jamen du er jo en KÆMPE HELT. Du burde være politibetjent..

Citat slut..

Ja, man kan sige, at folk kan enten reagerer, eller side med hænderne i skødet og brokkesig..
    Hvordan skulle Politiet finde ham, når han stak af fra stedet, uden nummerplade på, imod motorvejen, med tæt på 200???
    Det har ikke en skid med at "være betjent" eller lignende at gøre, MEN en person der laver skade på en person, og en bil, og så stikker af derfra, med farlig kørsel overfor rødt m.m. han SKAKL da væk fra vejen, de gange han kørte overfor rødt kunne han hav ramt, en bil, et barn (burde ikke være ude så sent eller lignende!! JA, for at overbevise dig om at han skulle stoppes, det kunne enda have været en på MC han havde klippet!!!!!!! MEN det er jo nemmere at sætte sig med hænderne i skødet, og kigge den anden vej?

hvis du går tur, og der er en der bliver overfaldet, går du så også den anden vej, for tænk hvis du blev indblandet????

Tror ikke der er mange herinde, der ville melde en der kører hurtigt, og sikkert til Politiet, MEN jeg håber alle andre end dig, vil reagerer når sådan noget sker (måske man skulle have været der, for at forstå alvoren!!

• #32   6. jul 2010 bare kør ordentligt så blir i aldrig stoppet

• #33   6. jul 2010 OG hvis nogen er i tvivl. JA jeg tager min straf, hvis en vil give mig en bøde for det...

MEN har i andre penge som græs, og gerne vil bidrage, så er det fint med mig!! JEG betaler, og jeg brokker mig ikke, hvis bøden er i orden!! MEN kan jeg slippe, ved at tale ordenligt (ikke tale udenom, bare høflig) så fint med mig. smiley

• #34   6. jul 2010 og lidt chokolade i mundvigen er ingen døde af smiley

• #35   6. jul 2010 smiley

• #36   6. jul 2010 Jesper L S. Læs mit indlæg fra starten. Tingene har det med at ændre sig længere inde i tråden. vi kom fra en historie jeg oplevede og nu er vi ved at fornærme hinanden. Det var ikke planen/meningen med dette OT indlæg. Mvh Rørmand

• #37   6. jul 2010 Nej, vi skal ikke tale ned til hinanden, beklager hvis det lød sådan, var ikke tilsigtet, når jeg skriver på arbejdet, har jeg ikke tid til at gennemlæse det jeg skrev. smiley

Havde bare hørt den med "du skulle være betjent" så mange gange, nedladende, eller smart, nok derfor jeg skrev lidt hårdere end nødvendigt smiley

Jeg giver en kold, hvis du kommer forbi!! smiley

• #38   6. jul 2010 Jesper LS:

Kan kun tilslutte mig holdningen med at opføre sig pænt og ordentligt - betjenten har jo som alle andre ca. 5-10 sekunder til at danne sig et indtryk af den person der står / sidder overfor ham.

Jeg blev stoppet den anden dag på Middelfartvej ind mod Odense (var lige kommet af motorvejen, så det gik lidt for hurtigt)

Der er 70 km/t på den strækning, men var lidt sent på den og lå på 85 km/t efter GPS'en

Jeg kunne godt se der lå en mørkeblå Sharan bag ved mig, og han kørte også lidt for hurtigt - så jeg tænkte: Han har nok OGSÅ lidt travlt smiley

Efter en ca. 1 km kørte han dog op på siden af mig og stak en fin rød slikkepind ud af vinduet... smiley
    Selvfølgelig var jeg i samme øjeblik liiige ved at sætte laderen i min mobil...

Ind til siden - ned med vinduet - og med klingende fynsk accent:
    Goddag det er politiet - har du et kørekort jeg må se?
    (jeg havde ligesom gættet det med politiet...)

Venligt og høfligt: Ja naturligvis - værs'go

Betjenten
    Rasmus - hvor hurtigt må du køre på Middelfartvej?

Mig
    Mmmjaa - 70 vil jeg tro...

Betjenten
    Og hvor hurtigt kørte du?

Mig
    Njaa nok desværre lidt over 80...

Betjenten
    Ja det gjorde du, og husk at klippekortet starter ved 91, så du skal passe lidt på - og så skal du forøvrigt ikke sidde og fumle med din mobil mens du kører! (stadig i en meget venlig tone)

Kør nu pænt resten af dagen - fortsat god dag

Mig
    Tak - jeg kører pænt og holder mobilen i ro

Jeg kan kun blive glad af sådan en oplevelse smiley

• #40   7. jul 2010 Miss, nu ved jeg ikke hvor du arbejder, og syntes da hans sko var ret så små..

MEN med mindre det var på den del af strøget du kørte, så er det i lovens forstand jo ikke ærinde kørsel der!! (underligt nok)..

MEN han skulle nok have taget en mavepille mere, inden han gik på arbejde!!

• #42   8. jul 2010 Vi kan vel alle provokeres, OG nogle af dem VIRKER som om de har taget kursus i det smiley

• #44   8. jul 2010 Haha, nu er de fleste betjente jo heller ikke meget bedre selv. Jeg snakker altid pænt til politiet, gør hvad der bliver sagt osv... men 80% af tilfældende snakker de altid grimt tilbage.

Jeg forstår seriøst ikke hvorfor man tillader Jyder at være politi i København. Jeg har INTET imod jyder, men jeg VED af bitter erfaring af jyder der er politi i KBH kommer pakket med så mange fordomme at de ikke kan gøre deres job.

Kommentér på:
Stoppet i spirituskontrol

Annonce