4.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Forsøg med overvågning via webcam Forsøg med overvågning via webcam

Hej.

Jeg skrev tidligere et indlæg, hvor jeg søgte gratis hjemmesider med FTP-upload. Jeg har så valgt en lidt anden løsning, som jeg så har villet afprøve.

Jeg har lavet et forsøg med overvågning med et alm. webcam, og noget open source-software. Jeg skulle hilse og sige at det virker så godt, så at jeg har valgt at det skal blive siddene, så mine ting kan være i fred... smiley

Jeg har et par Microsoft VX-800, som er koblet til en medie-pc som vi også bruger til afspilning af musik i huset, og som kører Yawcam.

Yawcam er sat op til at sende bileder på mail, hver gang der er bevægelse foran kameraet, og så sende en serie billeder af objektet, som bevæger sig. Yawcam har en mail-klient (bemærk... ikke en mail-server), som kræver forbindelse til en mail-server, og derfor har jeg sat en dedikeret google-mail op til Yawcam. Google-kontoen er sat op til at køre IMAP og POP, og dermed accepterer tilslutning af eksterne mail-klienter. Når der er bevægelse foran kameraet, er Yawcam sat op til at tage et billede i sekundet, og sende dette i serier af 5 stk. til google-kontoen (som dermed sender mails til sig selv), så længe at der er bevægelse, samt en advarsel om, hvilket kamera der er tale om.

Google-konto'en kan rumme 1 gb mail's, og hver mail med en serie af 5 billeder fylder lidt under 1 mb, så der er altså plads til 1000 mails - hvilket er ca. 2 timers uafbrudt optagelse med de indstillinger, jeg har sat Yawcam op til. Det lyder måske ikke af meget, men glem ikke at Yawcam kun optager, når der er bevægelse foran kameraet. Jeg testede det med ungerne ude i haven hvor de løb og legede, og jeg satte kameraet, så det dækkede et stykke af haven. Det blev til 12 mails over en halv time, og det er perfekte billeder der blev taget - selv da det var rimeligt mørkt, var billederne stadig gode.

Nu skal jeg bare have investeret i en usb->lan-adapter, så jeg kan sætte kameraer op helt ude i den anden ende af haven... men lige nu er værkstedet og motorcyklen allerede godt dækket ind...

Med hensyn til strømforbruget havde jeg til at starte med overvejet et lan-kamera, men da medie-pc'en allerede står tændt 23 ud af 24 timer, valgte jeg altså den her løsning, og for mig fungerer det perfekt, for ting jeg allerede havde til at ligge...

Hvis der er andre der vil prøve, er Yawcam her... www.yawcam.com

Det ser ikke ud af meget, men det er rigtigt nemt at sætte op, i forhold til nogle af de andre programmer, jeg har prøvet - og jeg kan kun anbefale det... det kan dog være lidt tricky at sætte flere kameraer op til samme pc, da Yawcam kun kan køre med et kamera - men det kan gøres... http://tellmewhy.xooit.eu/t432-Yawcam-Use-multipple-camera-s-with-Yawcam.htm

Så jeg synes at have fundet en god løsning, så nu ville jeg lige dele den med jer andre... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsøg med overvågning via webcam
  • #1   15. jun 2010 Det skal liges siges at de billigste overvågningspakker jeg fandt, kostede 3-5000,-+, og her har jeg investeret i et ekstra webcam til 179,-... så der er tale om en ganske rimelig besparelse, selvom den nok ikke ville være så stor, hvis ikke det var fordi jeg allerede havde en medie-pc kørende.

• #2   15. jun 2010 Jeg har noget af det samme.

Har et webcam ude ved min Quad, når der er bevægelse så får jeg en push besked på min iPhone, og kan så se det der live lige meget hvor jeg er smiley
    Men har så os min pc kørende 24/7.

• #3   15. jun 2010 lyder sgu fino

Simon hvordan får du til at køre via iphone ? / push ?

• #4   15. jun 2010 Ellers kan motion til linux også anbefales, hvis man skulle rode i det ..

• #5   15. jun 2010 Lille hansen: http://www.148apps.com/reviews/icam-webcam-video-streaming/ sådan her fungere det (Se video`en) smiley

• #6   15. jun 2010 takker

• #7   15. jun 2010 ummi det vil jeg lære

• #8   15. jun 2010 Nørder. Jeg må nøjes med en stor hund. smiley

• #9   16. jun 2010 Jeg bruger en løsning med en NAT boks (er altid tændt) med et overvågnings program, og netværks kammeraer.

Har et der overvåger min indkørsel, og har samtidig en føler, der tænder lyset hvis der er bevægelse.
    Samtidig har jeg på mit kontor vindue, en streamer hvor der står flg.

Kære indbrudstyv, når du er færdig med at læse denne tekst, har kammeraet placeret i plastkassen foran dig, taget minimum 20 højopløsningsbilleder af dig. med belysning fra infrarød!
    Billederne er uploadet til en Server placeret andet steds i landet.
    Tak for din samarbejds vilje!

Har bygget et kammera end i en førstehjælpskasse, der tilfældigvis står i vindueskarmen, og pejer ud mod haven, med motion sensor smiley

Samt et ved min låge til baghaven...
    SÅ er alle steder dækket....

• #11   16. jun 2010 Det er rigtigt Dannie,
    MEN for mig er det vigtigest ikke det lovmæssige, har jeg et billede af ham, så hvis politiet ikke vil bruge det, hænger jeg plakater op med hans billede, og efterlyser ham her, på fjæsbog, og alle steder jeg kan finde på smiley

• #12   16. jun 2010 Mener også man skal skide på hvad der er lovligt desangående, her gælder det om at beskytte sine egendele og især sin økonomi!

• #13   16. jun 2010 Er det ikke fjollet at bruge hundrede eller tusindevis af kroner på en overvågningsløsning, der må give fortabt overfor en elefanthue til 29 kr.?

• #14   16. jun 2010 Jo, men jeg har endnu til gode, at se en indbrudstyv, som bruger elefanthue til almindeligt indbrud!! (har så også kun set en 4-6 indbrudstyve!!) MEN de er sikkert der ude,
    MEN jeg havde så også lige kammeraerne liggende fraet andet projekt.. smiley

• #15   16. jun 2010 · Snetyven ·
    Du har så meget ret :=) jeg satser også mere på Martin K's løsning med den store hund , der hjælper elefanthuen ikke ret meget ...

• #16   16. jun 2010 "Jo, men jeg har endnu til gode, at se en indbrudstyv, som bruger elefanthue til almindeligt indbrud!!"

Det forstår jeg så ikke.

Der er nogle banker, man ikke kan komme ind i, før de låser døren op, og det gør de nok ikke, hvis man står der med elefanthue på, så hvis man var virkelig desperat måtte man jo lade elefanthuen bliver hjemme, så man kunne komme ind i banken, røve den, og stikke af til udlandet... men i ALLE andre tilfælde, hvorfor så ikke skjule sin identitet? Man kan jo have en elefanthue i lommen og tage den på på 10 sekunder. Hvis den passer ordentligt, så ødelægger den ikke på nogen måde dit udsyn, og du kan på én gang sætte overvågning og vidner ud af spillet.

Oh well, indbrudstyve er måske bare dumme. smiley

• #17   16. jun 2010 Har nu hørt om op til flere der har fået fine billeder af tyve med maske på ,har selv video overvågning 24/7 men sidst der var indbrud her havde de hættetrøjer trukket godt rundt om hovedet så man umuligt kunne se dem (de fik heldigvids kun en bil)
    men efter instalering af 60kg sulten møgkøter har der ike været nogen indbrud :=))

• #19   16. jun 2010 Dannie
    Tvivler på det bliver et problem da de både kan se og høre hunden
    de skal være ualmindeligt dumme hvis de går ind :o)

Hundelov eller ej , min hund får ikke mundkurv på ...

• #21   16. jun 2010 -> Dannie

Jeg havde faktisk også tænkt mig at bruge Jespers løsning, hvis jeg kunne se på billederne, at evt. tyve slæber væk på nogle at mine ting. Nogle gange virker gadens parlament bedre, end lovgivning... smiley

Og det der med straf på egen person, det tager jeg helt roligt!! Men tak for rådet... jeg har lige googlet nogle skilte, til 32,- pr. stk... smiley

-> Heine D

Tak for indlægget. Jeg vil prøve at eksperimentere lidt med Motion derhjemme - jeg havde godt hørt at man kunne downloade noget tilsvarende til Linux, men kunne ikke huske navnet... smiley

-> Simon

Super at du lige nævnte din Iphone. Jeg havde helt glemt at telefonen kan synkronisere med google-mail'en... så nu virker mit system lidt lige som dit... smiley

• #22   16. jun 2010 Dannie, kan godt følge dig.
    MEN problemmet er at opsætter jeg advarsel om overvågning af matriklen, SÅ vil de fleste tyve NETOP tildække ansigtet på den ene eller anden måde!!

OG har jeg billeder af ham i min have og i mit hus, så er jeg nok desværre ligeglad, med om han ikke er dømt, når jeg hænger ham ud,

Mit hjem, mine regler!!!
    Ikke lovligt, MEN når det gælder at sikre mine børn, Min kone SAMT mine ejendele, så må jeg nok erkende, at loven kommer i 2. række!!
    Min hund ville heller ikke få mundkurv på i mit hjem!!! (den er så død nu)! (og var så ikke en kamphund, den var bare trænet til vagthund, og ville gladeligt lukke en tyv ind. MEN ikke ud! den ville så kun bide, hvis han prøvede at komme ud! primært ville den patruljerer omkring ham, knurrende smiley

Da vi havde hunden, havde vi indbruds forsøg 2 gange, begge gange, må de have ændret mening, når de så Nala, ellers ved jeg ikke hvorfor de ikke gik ind!

• #24   16. jun 2010 Dannie: Det er ikke interessant at holde dem væk, det er meget mere interessant at vide hvem de er, så man kan besøge dem eller udlevere dem til rette vedkommende!
    Angående hunde: Jeg er selv hundetræner og har 2 Rottweiler/Dobermann kryds gående, men peberspray kan de jo ikke kæmpe imod, eller at de bliver lukket inde i en mellemgang, så er der også frit spil, desværre!

• #25   16. jun 2010 Netop Allan, men de inbrudstyve jeg har mødt, var sku ikke specielt skrappe.
    Har ellers også trænet min del af hunde, MEN ingen kan trænes uden om pepper spray smiley

Og Dannie, du har ret, og det er rigtigt, mans skal være klar over, at det man laver ikke er lovligt, og kan give problemmer med ordensmagten, og med beviser der er ugyldige!

• #26   16. jun 2010 Her er et par eksempler på skilte.
    http://i47.photobucket.com/albums/f163/Necrosin/Signs/trespass.jpg
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    http://fc07.deviantart.net/fs15/f/2007/101/b/5/Warning_Sign_by_SouthernDesigner.jpg
    (link fjernet)

• #27   16. jun 2010 Ok nr 2 er vist en smutter. eller også det mest effektive, jeg ved ikke smiley

Kommentér på:
Forsøg med overvågning via webcam

Annonce