Skal lige have luft for min harme. {{forumTopicSubject}}
Ny afgift for diesel biler uden partikel filter gik åbenbart igennem så nu skal jeg betale 580 kr /havlår i miljø afgift.
Det er en stigning på 500 kr i forhold til hvad jeg plejer at betale.....
Hvordan fanden kan man lave en afgift der gør at man for en Lupo skal betale det samme som man skal for en Discovery der går 4 km/l....... Fatter jeg ikke. Men ok det er sgu hvad det er... MEN
Kan man så få et partikelfilter til sådan en Lupo så man kan montere det... Nej det findes ikke... Muahahahaha
Fedt nok..
Nå jeg smutter til Anderstorp og hygger og så vil jeg lade være med at tænke for meget over den gigantiske miljøafgift jeg skal betale for min lupo nu...
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Ligesom så mange andre nu når jeg tænker over det ..... Money money money makes the world go around the world go around.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
Alle ved sku' da at det er Lars løkke, der er præsident nu :o) Pffff ..
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
- hvis det handlede om miljø ville det jo være smart at lave en "skrotningsordning" for udstødninger uden partikkel-filter, hermed give et mindre tilskud til udskiftningen så det er attraktivt for slutbrugeren der får en hurtig tilbage betalingstid, samt det generere noget arbejde til produktionen og montagen derved gavner samfundet...
- meen næhh nej det er jo ikke meningen at glæde borgerne med renere miljø, men det glæder vores talentløse regering..
Mvh Jacob Jørgensen (som nu giver 12000/år i afgift for sin transporter)
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.801
http://www.fdm.dk/trafikken/boeder-afgifter/partikelfilter/partikelfilter-til-dieselbil
apr 2006
Hvis det handler om miljø giver det mening at køre med det omtalte partikkelfilter, et filter koster mange penge og kan for mange bilejere ikke tjene sig ind, enten fordi bilen er gammel og skal skrottes inden for få år, eller fordi bilen skal sælges inden for en overskulig fremtid.
Hvis der var et tilskud til at få monteret filteret, eller bedre endnu en billigere afgift til de biler der får det efter monteret ville det blive rentabelt for bilisten og til gavn for miljøet....
- MEN DET HANDLER OM PENGE I KASSEN! OG IKKE SÅ MEGET OM MILJØET OG FOLKESUNHEDEN....
og ja du har helt ret Kristoffer H, jeg lever nemlig i den virklige verden.... dig ?
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Og det kunne jeg forestille mig, blev en kende dyrere........
apr 2006
Det alle vinder ved er at så mange som muligt får det filter på deres bil. Jeg mener det skal gøres attraktivt for os bilister, det sker ved at give et tilskud til de meget dyer filter eller give en reduktion på den nuværende afgift....
i øvrigt Kristoffer; tal (mener skriv) dog ordenligt her i forum, der jo ingen grund til at føle sig trådt over tærene bare fordi vi ikke bliver enige
apr 2006
-
apr 2006
apr 2006
HØRT!
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
Var i det nordlige Thailand og køre på mc her i vinter, der kører det i sprit nye pick'ups uden partikelfilter! Føj for helvede!
/K
- med partikelfilter!
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Skal lige have luft for min harme.