En lille sjov tanke jeg havde {{forumTopicSubject}}
Jeg sad og søgte inde i forumet ang. regler om motorcykler med over 34HK. Jeg kom til at tænke på, at det er lidt sjovt, at der ikke er de samme regler angående biler. Jeg kan fuldt ud forstå, at man ikke må have en MC med mere end 34HK de første stykke tid, da man nok ikke kan kontrollere kræfterne i den. Til gengæld kan jeg LOVLIGT gå ud og køre en tur i en 700HK bil, bare dens totalvægt ikke overstiger 3500kg.
Det skal lige siges, at jeg ikke ønsker, at der også skal være begrænsninger på biler, lige som der er på biler. Til gengæld vil jeg da mene, at man kan forvolde langt mere skade i en bil, end man kan på en MC.
Det skal også lige siges, at jeg behøver egentlig ikke de helt store svar eller forklaringer. Det var blot en lille tanke jeg havde.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Det skal lige siges, at jeg ikke ønsker, at der også skal være begrænsninger på biler, lige som der er på MC'er. Til gengæld vil jeg da mene, at man kan forvolde langt mere skade i en bil, end man kan på en MC.
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 547
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 799
Jonatan A
I teorien burde en 18 årig nyudklækket MC´ist være MEGET bedre til at køre end en 50 årig grundet reflekser osv. De er meget bedre hos unge. Men desværre er troen på sig selv som verdensmand, udødelighed og for lidt tankegang også en del af at være 18... Ikke alle er sådan, men en stor del. Derfor de dyre forsikringer og regler.
Så det burde du ikke se som en latterlig ting, dit syn på dette er ændret om nogle år... Så kan du sagtens se fornuften i dette
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 39
Det lille kort er en rigtig fornuftig ide.
Jeg har kørt rundt på en Gsxf med 88 hk, selv da jeg egentlig ikke var helt gammel nok..
Den dag i dag har jeg faktisk valgt at sælge den og købe en gammel cb 350 t der må køres med lille kort
Grunden til dette er at jeg har gjordt op med mig selv at jeg simpelthen ikke er moden nok til at køre på noget med kåbe da det gør mig totalt fartblind.
Har i dag en vidunderlig knægt som meget gerne skulle blive ved at have en far, derfor jeg har taget konsekvensen af det, dog stadig med en cykel til køreglæde
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 56
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 128
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
Der er mange 18årige der har mulighed eller har en bil med 200hk+, det hedder rige forældre eller hårdt arbejde..
Som regel er det heller ikke den 18 åriges egen bil, men derimod hans fars 300hk's Audi som han lige skal spille smart i overfor vennerne og så ender i autoværnet med over 200km/t fordi han er vant til at håndtere en 1.3l fiat punto.
Tror vist der menes DHB xD
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 63
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.043
Selvsamme ting gør sig jo gældende ved biler. En HK grænse på - lad os sige 70 HK - vil jo begrænse en HEL DEL ulykker som skyldes fart og voldsom acceleration. Ulykkerne kan stadig laves, men ikke i samme omfang som når der er "frit valg på alle hylder".
Jeg syntes det er en FANTASTISK ide med HK begrænsning på biler til unge!
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.043
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 497
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Motorcykel/30-50-aarige%20er%20saerligt%20udsatte.aspx
Det viser at det faktisk er de 30-50 årige der burde have begrænsning til 34 hk
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Min peugeot med 58 hk, kan stadig gå 175 efter speedo, så hvis den havde 70 hk, ville det ikke svare til en MC med 15 hk ! Eller nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for et såkaldt "vægt/effekt"-system du kører efter
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Men for at følge tråden, synes jeg det er iorden at man skal have sin MC droslet de første 2 år, det burde være sådan ligegyldigt om man er 18 eller 45 når man tager kortet..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
så alt er relativt kan du se..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Så nogle af friværdis rytterne, skulle tage kortet igen....
DET ville have en målbar effekt, er min personlige vurdering.
JA det ville give mig ekstra arbejde, at skulle bevise at jeg kører aktivt, både bil og MC (ville selv miste mit bus og lastvognskort på den bekostning) men det ville jeg tage med, forsikrings erklæringer, og et par benzin regninger eller lignende må være nok!
Det ville være muligt at lave et system!!!
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Jeg aner en lidt nedladende holdning overfor ældre MC'ister herinde......
Trist, for man kan komme ud for uheld hvadenten man er 22 år, 32 år eller 52 år.
Den lidt fordømmende holdning, gør unægteligt debatten unuanceret.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Jeg er 42 år, har finansieret min MC gennem banken da jeg boede i lejlighed og KAN virkeligt ikke se, at alderen skulle være altafgørende for hvorvidt man er i stand til at håndtere en MC eller ej.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Jeg mener ikke droslingen har nogen effekt.
Om en MC har 34 HK eller 84 HK, så kan ret hurtigt nå op på en fart, hvor du kan slå dig til lirekassemand, eller det der er værre hvis det går galt.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Min egen far, købte en lille MC, da han ikke var overmodig, SÅ skulle han lige låne min gamle, da hans var på værksted, og jeg på ferie, der kunne jo ikke være den store forskel på en 150cc 4takter med automat kobling, og så en gsx-600-F
SÅ måtte den omlakkeres, da han ikke havde helt styr på hvor hurtigt han FAKTISK kørte, han holdt jo øje med vejen (om natten, ingen anden traffik, der fortalte ham, han kørte lidt hurtigere end dem. SÅ han kom for hurtigt ind i et sving!!
Ingen alvorlig skade, MEN han sagde selv efter, at han, og andre som ham IKKE burde have lov til at sætte sig op på en stor MC, det største han havde kørt før, var 81-86, en MZ 250cc!!!
I bil, er det noget andet, der har du 4 hjul, og skal ikke tænke over, om du holder ballancen, indlægningen i sving, hvide striber på vejen, huller, dårlig asfalt, en lille olieplet eller lignende!!
SÅ det er for mig i orden det kun er MC der har drosling.
Alderen er ikke vigtig, det er erfaring/tid siden man sidst brugte den erfaring!!!!!
Er ung, kun 35!!!!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
En lille sjov tanke jeg havde