{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det kun mig??
  • #1   7. maj 2010 de skal jo ikke i fængsel de skal henrettes...

• #2   7. maj 2010 Hmm. Hvis det kan lade sig gøre at flygte fra en fængsel, kan det vel også lade sig gøre at bryde ind i et, for at voldtage de to med et bat?

• #3   7. maj 2010 Utroligt ?!

Snyder man staten for et par millioner kroner ryger man ind i minimum 8-10 år , men voldtager man en 12-årig pige igennem et par år får man ikke engang 2 års fængsel ??? !!!!

Skuffende .. Direkte skuffende ..

• #4   7. maj 2010 rasmus med pigtråd på pålimet glasskår. og en masse cyanid

• #5   7. maj 2010 Jens: hvorfor begynder du at snakke om nævninge?
    Sådanne sager er domsmandssager når strafferammen er under 4 år. Desuden er det da dommeren der afgør det, og ikke "nævninge" som du kalder det...

Og om kvaliteten af min nattesøvn? Den er fin, tak

• #6   7. maj 2010 hmmm. ja har også altid undret mig over at de giver mere at fucke skat for et par mill end det gør at voldtage små børn...

• #7   7. maj 2010 Hvor kommer voldtægt nu ind i billedet?

• #8   7. maj 2010 det er bare princippet..... du kan efterhånde gøre hva du vil idag... der er kun drab du får max dom for... næsten

• #9   7. maj 2010 Peter K: Det var da fedt hva smiley Lad nu rette gøre dens arbejde

Kom nu ind i kampen folkens. Det er så nemt at sidde bag computeren og hagle det hele ned. Det er ganske enkelt at blive domsmand og så er det pludselig Jer der træffer beslutningerne. En periode er 4 år og der er genvalg igen ved udgangen af 2011. Måske i skulle overveje det når det er så nemt at dømme andre

• #10   7. maj 2010 kasper, når det er sex med mindre årige er det altid voldtægt.

• #11   7. maj 2010 Kasper (Svendborg) N: hvordan kan du måske retfærdiggøre at de kun dømmes en dom under 2 år fængsel for noget så tragisk som de har gjort mod den stakkels pige.

Det ville virkelig ikke røre mig det mindste hvis nogen tog livet af de 2. Og det mener jeg her bag skærmen såvel som hvis jeg stod ansigt til ansigt med dig.

Kan sq godt forstå at syge folk ikke respekterer landets love når der gang på gang INGEN konsekvens er.

• #12   7. maj 2010 Så siger vi det. Enig om det er overgreb, men nødvændigvis ikke voldtægt.
    Har selv dømt i sager om både incest og pædofili og det er ikke sjovt, men som lægdommer er man låst af anklageskriftet. Det er bare for nemt at piske en stemning op på baggrunde af en artikel fra EB hvor det faktuelle plejer at være gengivet yderst tvivlsomt.

Hvis jeg skulle bestemme og bla bla bla. Så gør det. Det er nemt at blive domsmand i DK. Grib chancen og få indflydelse i stedet for at krititisere dommen når I ikke selv var tilstede i retten. I kender absolut INTET til beslutningsgrundlaget

• #13   7. maj 2010 Ja og sådan skal det også være!

• #14   7. maj 2010 Sexuelle præferencer er forskellige......Nogle har vi bare valgt skal være ulovlige....

• #15   7. maj 2010 Det skulle ved lov at disse personer der forvolder sig på mindre årige mod deres vilje , disse "mænd" såvel "damer" i alt offentlighed fik udstillet foto så der kunne blive hekse jagt .Jeg skulle være den første at DØMME dem.

• #16   7. maj 2010 kasper N:
    så det du siger er, at det er iorden at give højere straf, til en eller flere som vælger at straffe ham på den deres måde, end det er at misbruge børn?

• #17   7. maj 2010 De fortjener ikke bedre.
    Håber at dregne i slagelse får fat i ham der undslap.

• #18   7. maj 2010 Kaspe N....
    Du har fuldstændig ret.... Folk der udtaler sig om dommens retfærdighed uden at kende sagen til bunds, bør holde deres værdiløse holdninger for dem selv.....

Folk der ønsker selvtægt og mere magt til gadens parlement kunne jo evt. vælge at flytte til et andet land hvor disse middelaldelige dyder bliver holdt i hævt...... Så kunne vi andre nyde vores dejlige land uden disse "terrorister"...

• #19   7. maj 2010 Keyser Nielze. Kan godt være du mener at sexuelle præferencer er forskellige, og at vi har valgt at nogle skal være ulovlige. Og gudskelov for det, for sådanne to uhyrer der kan mishandle en barn på denne måde, skal ikke have lov at betræde denne jord. Men det virker på det du skriver, at de kun har gjort noget forkert fordi loven siger det. Håber virkelig jeg tager fejl!!!! Ellers forstår jeg ikke at du kan holde dig selv ud, hvis det er din holdning.

• #20   7. maj 2010 Meget enig med Keyser.
    Derudover, så lad være at sætte økonomisk kriminalitet op over for sædelighedsforbrydelser, det kan ikke sammenlignes på nogle punkter.

• #21   7. maj 2010 Rasmus: Du fordrejer mine ord. Det jeg siger er er selvtægt skal straffes højere end noget andet. Man kan ikke have et retssamfund hvor folk banker den tiltalte fordi de ikke er enige med dommen.
    Hvordan ville du have det hvis du fik en straf i retten og derefter lige fik en omgang bank bagefter fordi folk ikke var tilfredse med straffen?
    Folk der er så primitive må flytte til somalia og udøve stening og andre perverse straffe som er foreslået her i tråden. Sådan noget har ikke noget at gøre i DK

Dette skal ikke forståes som at jeg sympatiserer jeg gerningen, men derimod at man skal lave retten gøre sit arbejde. Det er naivt at tro man kan dømme bedre uden at kende sagens præmisser og det er endnu mere naivt at tage diverse artikler for sandhed.

Ps. Jeg er domsmand i byretten. Har dømt mange lignende sager og tro mig, en sag er virkelig en helt anden når den først er blevet genfortalt og trykt. De lever jo at præsentere virkeligheden så voldsomt som muligt.
    I stedet for at love bål og brand så tag udfordringen op og bliv domsmand. Det kræver ikke andet end en ren straffeattest og du bliver betalt for de fridage du bliver nødt til at tage fra dit arbejde

Mvh
    Kasper

• #22   7. maj 2010 @Keyser Nielze

Hva fanden bilder du dig ind?
    Sexuelle præferencer er forskellige, det kan sku godt være men det skal sku ikke gå ud over en 12 årig pige at der sidder nogle gamle liderlige mænd derude i det danske land!

• #23   7. maj 2010 Thomas R: Hvorfor skal jeg retfærdigøre det? Få nu lige fokus på sagen. Hvis du er utilfreds må du tage kampen der hvor det virker/gælder.
    Jeg mener personligt også at straffen for visse forbrydelser er for lav, men de giver mig da ikke ret til at tæve personen bagefter fordi jeg ikke mener han har fået nok.
    I så fald hvem skulle bestemme hvem der skulle tæskes og hvem der kunne gå fri?
    Hvad hvis der blev drevet samme hetz mod spritbillister og der stod et tæskehold klar hver gang en spritter mistede kortet. Synes du så også selvtægt er i orden?
    Som sagt virker straffen mild, men i kender intet til omstændighederne i dommen så det virker ret primitivt at betvivle den når man kun kender 20% af sagen

• #24   7. maj 2010 Kasper N omstændigheder eller ej, jeg er af den overbevisning at når et menneske er mærket for livet, så er de straffe man kan få i DK totalt til grin, især når man holder dem op mod berigelses kriminalitet!

• #25   7. maj 2010 Når en voksen mand har sex med en 12 årig, så behøver jeg ikke kende flere omstændigheder. Jeg kan overhovedet ikke se hvad der kan retfærdiggøre en så mild straf. Selvfølgelig kan man kun dømme inden for straframmen. Men så er det den der skal ændres. Når det er sagt, så er der nogle tilfælde hvor vold er den eneste straf der virker.

• #26   7. maj 2010 PeterK: Du skriver man skulle tro domsmændene ikke kender sagen til bunds? Jeg kan garantere dig de kender meget mere til den end du gør. Jeg skriver desuden ingen steder de overdriver, men blot at de også har et ansvar for at gøre den så interessant den sælger aviser. Nogle gange kan jeg næsten selv komme i tvivl om hvorvidt det den samme sag der fx bliver gengivet i en avis dagen efter.
    Vi er helt eninge i at strafferammen for sådanne sager generelt er for lav, men det giver ikke folk ret til at tæve manden bagefter. Han er dømt efter love og paragraffer vi alle sammen har valgt. Vi lever i et demokratisk samfund hvor det er retssystemet der udmåler straf i forhold til forseelsen. Er straffen for lav er det jo lovgivningen der skal ændres og ikke manden der skal tæves. Selvtægt løser ingenting. Hvad så med den næste der gør det? Denne sag nåede pressen, men den slags sager kører hver dag landet over. I får sku omme knoer hvis i skal tæve jer gennem hele flokken.
    Det er den ret jeg mener mændene har. Dom modtager man i retten og sin straf i fængslet. Jeg siger ikke i skal være venner med dem bagefter, men er dommen uretfærdig må man jo tage den til relevant sted og få ændret loven ellers står man samme sted næste gang.
    Om hvorvidt den 12årige har valgt at deltage fremgår det jo i artiklen at de tvang hende så det er jo ikke det jeg betvivler

• #27   7. maj 2010 Peter K dødsstraf er sgu for biligt sluppet, livstid der vitterligt ER livstid i stedet for at de bliver sluppet ud efter 16 år.

• #28   7. maj 2010 Peter: Det er ikke mit job som sådan. Nærmere bijob, men anywas det jeg forsøger at sige er jo blot man ingenting ændrer ved at udøve vold. Det skal tages på højere plan. Politikere skal have øjnene op for der er noget helt galt. Men hver eneste gang man snakker om at stramme straffene hyler hele den røde fløj det ikke er løsningen og der skal idømmes behandling osv. Bare se på knivloven. Når der fornemmes stemmer i sagen kan der sagtens strammes.
    Men i øvrigt er det jo tankevækkende at over halvdelen af befolkningen nu foretrækker en rød regering. Tror i at Villy og Helle øger straffene?...næppe.

Jeg synes ikke det fungerer tilfredstillende og indrømmet jeg synes tit også det kan være frustrerende ikke at kunne skrue højere op for straffen, men vi kan ikke fravige de love landet hviler på ellers er vi jo selv bare simple kriminelle

Jeg kan sagtens sætte mig ind de følelser det vækker i folk. Jeg ville nok ikke være så "frelst" hvis det var min egen datter det var gået ud over skal jeg ærligt indrømme.
    Min reaktion til at starte med i denne tråd var også affødt af der altid er 10 mennesker der er klar til at sende DK tilbage til middelalderen med lynching tilfølge.

Om hvorvidt jeg føler jeg gør en forskel. Det gør jeg nok næppe men jeg synes stadig det er spændende, akurat som jeg synes politik og de øvrige ting der rører sig i samfundet er, som jeg også er engageret i.

Peter jeg tror faktisk vi er enige et langt stykke hen af vejen. Vi er enige om handlingen er usmagelig og straffen for lille. Vi bliver bare uenige når der diskuteres tillægstraf smiley

• #29   7. maj 2010 PeterK: God weekend til dig også og tak for debatten

Mvh
    Kasper

Ps. Iøvrigt skydes der kun med 12/70-76 af mig. Har ikke riffeljagt til rådighed så må "nøjes" med de øvrige jagter jeg får mig sneget med på smiley

• #30   17. maj 2010 Jesper : Brian Mikkelsen er ikke 18 ? smiley han er 35 , men der skal to til tango smiley Så Mads, den holder altså ikke smiley

• #31   17. maj 2010 Det var Jeppe Kofod, 34 år, der havde sex med en 15 årig!!

Kommentér på:
Er det kun mig??

Annonce