727 visninger
|
Oprettet:
Nyt fjernsyn {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kan fortælle mig om et
Samsung UE 46B 6000 LED fjernsyn er noget der dur??
Jeg overvejer at køre til Tyskland og købe sådan et monstrum på Fredag..
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
Sony, Philips og Pana styrer..:-)
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 118
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
og det spiller
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Kleen: Du har to Samsung fjernsyn, men vil aldrig købe det mærke igen hvorfor ikke??
Synes godtnok det er lidt af en jungle med de fjernsyn nogen siger det ene og nogen det andet, egentlig heller ik noget jeg går så meget op i, men jeg vil selvfølgelig gerne ha det er et der kan holde og også være sikker på jeg ik bliver snydt alt for meget..:)
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 53
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.387
1. Har du kabel-tv, så overvej kraftigt at få et med en kabel-tv mpeg4 tuner, som bliver understøttet af fx. YouSee. På den måde sparer du yderligere omkostninger forbundet med extern tuner og de begrænsninger der måtte være der. Kig efter DVB-C. Den du har i tankerne er udstyret med MPEG4 DVB-C og DVB-T, så ingen problemer der.
2. LCD vs. Plasma. Det er en jungle. Har selv været inkarneret Plasma tilhænger på Panasonic og Pioneer bølgen, men ikke mere. Det er strømslugere og det forbrug bliver deres død, når man sammenligner med LED. Er man i forvejen godt tilfreds med LCD billedekvaliteten, så selvfølgelig bliver bedre og bedre hele tiden, så gå efter LED. Udskiftningen af baggrundsbelysningen fra alm. lysstofrør teknologi til LED har reduceret strømforbruget, så fx. en 46" fuld hd bruger omkring 100 watt, hvor en tilsvarende plasma snildt ligger på 250-300 watt.
Men Plasma er altså stadigvæk kongen, når det drejer sig om sortniveauer og farvemæthed. Det ser bare mere naturligt ud på sådan en. Men forskellen er ved at være lille og de 2-300, ja endda 400% højere strømforbrug for den lille forskel, er ved at være talte dage.
3. Japansk...(KLEEN): hvor du dog snakker. Gå lidt i dybden og se hvor panelerne kommer fra. Philips eller skal vi sige LG (koreansk). Så er der Sony, som fik alle deres LCD paneler fra Samsung og det samme gør B&O. Samsung fejler absolut intet mere end tilsvarende andre paneler gør, fra andre producenter. Men husk også at man får, hvad man betaler for. De er de førende på markedet i LED teknologien og deres nye C-serie kommer også til at slå alle konkurrenterne, ligesom deres B-serie gjorde.
nov 2008
Og jeg kan godt li´ sådan en kæmpe skærm, men ligefrem sætte mig ned og læser bøger om emnet har jeg ikke gjort, endnu ihvertfald..:)
mar 2006
Jeg er fuldt og helt klar over, hvem der producerer paneler til div. producenters TV: Det er bare ikke det der gør forskellen – det gør derimod den software, der styrer panelet, og der er den-onde-lyne-mig stor forskel på eks. et Sony/Panasonic og et LG/Samsung!
Dertil kommer nok så væsentlige parametre, såsom design, samle- og komponentkvalitet, lydkvalitet, fjernbetjening og daglig brugervenlighed (herunder operativssystem). Altsammen ting, hvor Lucky Goldstar (=LG) og Samsung i min ydmyge optik får læsterlige tæv af såvel Sony, Panasonic og ikke mindst Philips.
Min oplevelse med din højtbesugne Samsung B-seri er iøvrigt at det er en horribel bunke inferiørt performende plastikskrammel.
mar 2006
maj 2006
Selvfølgelig betyder softwaren en del af hele billedet, men ligefrem at få "læsterlige tæv" fra et andet produkt hvor samme panel sidder bag rammen..haha, ja den skal du godt nok længere op i bjergene med
mar 2006
Du må ha' din mening som alle andre, men sådan en gang patroniserende mundlort gider jeg ikke spilde min tid på. Sæt dig selv ordentlig ind i tingene inden du begynder at brillere med din halve viden...
End of story.
nov 2008
Måske er det også et åndsvagt spørgsmål, ligesom at spørge om hvilken mc der er bedst, det er jo umuligt at svare på.!
Det var mere for at vide om nogen havde erfaring med den model jeg nævner, men jeg kan så også se at der er en del der godt kan lide Sony/Panasonic så det vil jeg også kigge på inden jeg køber et Samsung.
mar 2006
Men som du nok har regnet ud er jeg ikke særligt begejstret for kvaliteten af de koreanske TV. Samlekvalitet og holdbarhed er middelmådig, brugerfunktionalitetet ulogisk, lyden tynd og dåset, fjernbetjeningen et skoleeksempel på dårligt design og overflødig funktionalitet.
Hvis det skal være LCD, så kig efter et Full/True LED-backlight (IKKE Edge-LED) eller i den lidt lavere prisklasse et TV med "traditionel" CCFL-backligting. Dynamisk backlighting er lækkert, men fortsat dyrt og kun at finde på relativt få TV.
SONY's motionflow-software har i en lang årrække været markedets bedste og komponent- og byggekvalitet er usammenligneligt meget bedre. Design er en smagssag (og dermed meget individuelt), men tommelfingerreglen er jo tyndere skærm, jo ringere lyd (som i afsindigt ringe!) og tit og ofte også dårligere billedkvalitet (uens backlighting mv) fordi meget tynde skærme forudsætter brugen af Edge-LED.
Hvis du har pengene, så lokker Philips med noget nær markedet bedste lyd og daglig brugerglæde i deres 9000-serie...:-)
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
Jeg synes stadig, plasma er det værd, især i gysere/thrillers og lignende med mørke scener. I scener med dagslys generer LCD-fjernsyn mig ikke.
maj 2006
Har haft både plasma og LCD/LED i stuen. Som snetyven siger, så er plasma bedst, specielt i mørke scenarier og generelt når det handler om farver og mætheden af disse.
Mht. LED, så er jeg også enig i din (Kleen) betragtning af CCFL kontra Local dimming/Edge LED. Med CCFL bliver tv'et automatisk lidt tykkere og derfor er der også plads til større højttalere, som så giver en markant bedre lyd. Men at billedekvaliteten ofte og tit skulle blive dårligere, jo tyndere skærmene bliver, er jeg ikke enig i. Backlight clouding er et mindre problem, men ikke nok til at det påvirker kvaliteten i den grad, som du nævner.
100hz/200hz systemet på Sony er også bedre end Samsungs, så her giver jeg dig også ret. Det virker langt bedre. Jeg glæder mig dog til at se det nye fra Samsung, som skulle være på linje med Sony.
Enig bliver vi nok aldrig
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.329
Muligvis, men hvor er det vigtigst at have god lyd? I film, IMO, og her bruger man vel alligevel sit surround-anlæg, hvis man går op i den slags.
maj 2006
Men andre vil måske holde tingene mere enkelt og her vejer lydkvaliteten måske mere.
mar 2006
Meeen; hvis man ikke gider starte 500 kg stereo op blot for at se nyhederne, så er det altså både rart og bekvemt med hæderlig indbygget lyd i skærmen. Desværre går tendensen med de helt flade skærme i retning af "Lyden? - den må du s'gu klare på anden vis.."
Nyt fjernsyn