{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

VINDMODSTAND.............. {{forumTopicSubject}}

Jeg overjer stærkt at omlakere min gamle suzuki og kiggede på mcg for at få lidt inspiration.

Der er utrolig mange sorte motorcykler og så kom jeg til at tænke på hvor dårlig en farve det egentlig er!!

Sort tiltrækker jo sollys og derved bliver mc'en jo opvarmet - som bekendt udvider metal sig i varmen og det må jo så give et større overfladeareal. Denne forøgelse af arealet må jo indebære en større vindmodstand med nedsat topfart og øget brændstofforbrug til følge!

Omvendt - er tanken malet sort så udvider benzinen sig hurtigere og danner et tryk i tanken - det burde så virke som en pumpe til karburatorerne, som hurtigere bliver fyldt i svømmerhuset!!
Hvis det er tilfældet, så kommer spørgsmålet om svømmerens lukkehastighed op - jeg kan ikke finde hvor det er skrevet i databladet!

hvis jeg nu maler tanken hvid, så er lukkehastigheden jo uvæsentlig, da tanken vil være kold og benzinen ikke vil udvide sig i samme grad på en varm dag - her er det nok mere åbnehastigheden - jeg håber problemer med en tiliset karburator kan undgås med karburatorsprit!!

nå, jeg skal lige have låget på det celluloselak igen.........

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VINDMODSTAND..............
Kommentér på:
VINDMODSTAND..............

Annonce