Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sur røv
  • #1   16. apr 2010 fuck.... sikke noget lort : /

• #2   16. apr 2010 Ja der var da andre ting jeg hellere ville af med. Men hvem gider købe overflødigt fedt og ubetalte regninger? smiley

• #3   16. apr 2010 nederen men kan godt følge dig...men jeg ville ikke gå af med min eliminator så hellere finde en låne mulighed eller finde en bil til 6-8000 til der kommer en billig motor.

mvh

Jan

• #4   16. apr 2010 Sur røv Martin K--

Hvad er der dog sket med motoren i din Opel?? Er tandremmen gået eller??

Hvor meget har den gået??

• #5   16. apr 2010 Skal vi starte en indsamling?

• #6   16. apr 2010 Problemet er ikke kun motoren. Den skulle være til at skaffe for ca 6000. Resten er arbejdsløn. Jeg er skideglad for Intruderen og det var delvist min 30 års fødselsdagsgave fra familien. Men hvis jeg sælger den kan jeg både få lavet bilen samt finde mig en billigere mc. Jeg ville aldrig helt undvære en motorcykel.

• #7   16. apr 2010 Hva med at finde en "privat" mekaniker..

• #8   16. apr 2010 Klavs N
    Det er vandpumpen der er gået, og så må tandremmen være hoppet nogle tænder fordi den er blevet løs.

• #9   16. apr 2010 Ja det lyder som en Opel fejl..

Men det må kunne gøres billigere...

Motorren kan du sikkert finde i Tyskland til billige penge.. Ring rundt til nogle mekanikere og få et par faste priser..

Jeg fandt en billig mekaniker da min gamle golf sprang tandremmen..

En ældre mand på landet der havde 25 års erfaring i VW.. Han skaffede motor osv.. Det er sådan det skal gøres..

• #10   16. apr 2010 Hvad er det for en motor helt præcist og hvor gammel er zafiraen?

• #11   16. apr 2010 Den står allerede på et selvstændigt værksted hvor den fik skiftet vandpumpe og tandrem.

• #12   16. apr 2010 Det er en 1,8 benzin 125 hk fra 2000. Har gået lidt over 200000

• #13   16. apr 2010 Det er godt nok en voldsom pris for montagen. Det er satme sur røv

• #14   16. apr 2010 jeg vil altså mene det kan laves for omkring 10000... men det er self om at finde den rigtige mekaniker osv.

• #15   16. apr 2010 Det var bare et hurtigt bud fra en ansat. Jeg får et rigtig tilbud fra ejeren af værkstedet når de kender prisen på en anden motor. Han mente der gik 2 dage med ombytningen.

• #16   16. apr 2010 Jeg mener også hvis motoren koster 6000 kr.. Så vil de bruge for 9 til 14000 i arbejds løn..

Med en time løn på 350 så er det ca. 40 timer de vil bruge på at skifte en motor hvis regningen lander på 20.000 kr..

Det er godt nok lang tid..

• #17   16. apr 2010 skriv lige en PB hvis du vil ha en lidt bedre pris... så kan det godt være jeg ordner det for dig... ved ikk lige hvor du bor.. men den slags koster ikk 20k i jylland...

• #18   16. apr 2010 350 kr i timen, er meget lavt

• #19   16. apr 2010 Jeg har aldrig betalt over 350 kr i timen.. Det er både i Randers og i Århus..

Men får altid fast pris på størrer rep.. Da man kan handle om prisen der..
    Jo hurtigere de arbejder jo flere penge tjener de..

• #20   16. apr 2010 Ja, undskyld mig, men 2 dage, for at skifte en motor ??? Det er fandme lang tid.........Det kan sku gøres bedre !!!

• #21   16. apr 2010 Hans mekanikker sagde et forsigtig bud på 15 K jeg skylder ca 4 K for tandrem og vandpumpeskift. Så jeg regner med ca 20 K Men jeg håber vi kan handle os til en god pris. Det er på Falster så der er et stykke vej til Jylland med en bil der ikke kan køre....

• #23   16. apr 2010 Har bestilt et tilbud herfra (link fjernet) Så må vi se hvad de siger....

• #25   16. apr 2010 Nej for satan hvor surt, du må ha´ fundet en løsning men ihvertfald ikke sælge din mc for en skide bil, vær kreativ det lønner sig, find en i nærmiljøet der kan lave den..:)

• #26   16. apr 2010 hmmm....har du fået skiftet tandrem og vandpumpe FØR den gik død?

hvis ja så er det vel en garanti sag

• #27   17. apr 2010 Nej vandpumpen røg sig en tur. Den blev skiftet sammen med tandremmen. Men så viste det sig at den må ha rykket sig på tandremmen da vandpumpen gik. Den har mistet kompressionen på 2 cyl.

• #28   17. apr 2010 Det er sgu da ikke nødvendigt med en anden motor, af med topstykket og skift et par ventiler !

• #29   17. apr 2010 kommer da an på hvad der er årsag til den mistede komp

• #30   17. apr 2010 Jeg er rimelig skrap til Opel Wv og Citroen.
    Christian er inde på noget af det rigtige. Af med toppen, så opdager man nok at det "kun" er 3-4 ventiler der er bukket. Det kan laves for nogle få tusinde kr.
    Som jeg læser det har du fået skiftet både tandrem OG vandpumpe hos en autoriseret mekaniker, hvis han har lavet en fejl er der garanti på reparationen. Lad dig ikke nøjes med en sludder for en sladder, men gå hårdt til mekkeren. At true med forbrugerstyrelsen plejer at hjælpe.
    Find dig ikke i noget....

• #31   17. apr 2010 min astra lavede samme nummer, det kostede ca 3000 i stumper, og fik min far til at lave det. find en privat der har styr på hvad han laver så er det sku ikke så dyrt.
    hilsen søren.

• #32   17. apr 2010 Christian & Peter har helt ret..... Efter 12år som Opel mekker kender jeg en del til problemet....Hvis tandremmen rykker sig er der ikke længere plads til ventilerne... men hvis det kun er et par tænder den er rykket er der en rigtig god chance for at det kun er ventilerne på 2. cylinder der er bukket....af med topstykket, udskiftning af ventilerne og ventilsæder...trykprøvning af topstykket og så montering, så burde du altså være kørende langt billigere... dog skal du være opmærksom på at plejlstangslejet på 2. cylinder også kan være beskadiget efter ventilerne har slået ned oven i stemplet.. det sker dog sjældent.
    Under alle omstændigheder skal du sgu da ikke betale for vandpumpe & tandremsskift hvis de efterfølgende skifter motoren...det er da deres problem hvis ikke de så at tandremmen havde flyttet sig ifm. afmontering af den gamle rem. Find du dig en privat mekaniker der har prøvet det før.

• #33   17. apr 2010 Det er da en garantisag hvis tandremmen eller vandpumpen er gået efter det er blevet skiftet! Derfor hiver du hårdt fat i værkstedet og forlanger at de skal betale for alt der efterfølgende er blevet ødelagt!

• #34   19. apr 2010 Vandpumpen gik - og så blev den skiftet. men så fandt man ud af der var mere galt. Det som Martin Vang K siger med at plejllejerne kan være gået er også den forklaring jeg har fået på at det ikke kan betalesig at gå igang med det.... Den er ikke hos Opel men en selvstændig mekanikker.

• #35   19. apr 2010 Som udgangspunkt er det langt fra hver gang en sådan skade sker at plejllejerne tager skade...og skulle det alligevel være tilfældet kan dette klares med udskiftning af lejet på 2. cyl. samt drejning af lejesølen på krumptappen...dette kan et hvert cylinderservice værksted klare..men det er da rigtigt at hvis både top & bund har taget skade skal man da til at regne på om ikke det bedst kan svare sig at lægge en anden motor i....
    men et godt alternativ til en ny motor er da at finde en god brugt der har kørt under 100000Km til en fornuftig pris...og hvis du vælger det så sørg for at få skiftet tandrem, medløberhjul, remstrammer & vandpumpe inden motor bliver lagt i. Held & lykke med det.... Håber sgu for dig du finder en løsning så du kan beholde Intruderen.

• #36   19. apr 2010 Tak for rådene. Jeg leder efter en brugt motor. Hvor er det man kan se motornr på den? Det er vel noget med at det skal være præcis samme motor type for at alt passer sammen?

• #37   19. apr 2010 (link fjernet)

der kan man næsten finde alt smiley

• #38   19. apr 2010 Men desværre ikke en motor til en Zafira smiley
    Tak ellers

• #40   19. apr 2010 Hmm, har ikke nået at læse alt, men nu har jeg prøvet det 2 gange, på 2 år!! Først med en opel, og dernæst med ne ford focus!

Har lavet det selv begge gange, og det er ikke nær de priser. Til Forden fandt jeg et nyt topstykke på Ebay) fra England, med Fragt og alt, til 2200 (inch pakninger smiley og ydeligere 1500 kroner til alt fra olie, kølevæske tandremssæt osv.
    Lavede det i vinters i min carport, pakket ind i presseninger. ikke sjovt, men man kan meget med en haynes bog, og en del mekanisk snilde!

På Opelen, sendte jeg topstykket til rep. kostede ca. 5000 med det hele (de smed bolte og tandremssæt med, så jeg slap for at bestille andre steder) og så bare skrue topstykke på igen. JA det er godt nok sjællent at der sker andet end ventiler...

MEN hvordan opstod skaden? for det er lidt forvirende det du skriver.
    du kom kørende, og kunne pludseli ikke køre længere eller?
    FOR kørte du på værksted, og de siger de har fundet den fejl samtidig, vil min påstand være en fuckup fra deres side! men sådan skal det nok ikke opfattes eller?

• #41   19. apr 2010 Takker.
    Prøver at finde ud af noget når jeg får fat i motor nummeret på den....

Kommentér på:
sur røv

Annonce