GRATIS ØL ("Genudsendelse" fra i går) GRATIS ØL ("Genudsendelse" fra i går)
Torsdag d. 15. April kl. 13.00 har en af mine ældre bekendte på over 60 år brug for moralsk opbakning i Nykøbing F. !!
Han blev uden grund slået ned og skal stå ansigt til ansigt med 2 yngre gerningsmænd i retten.... Målet er at samle 20-40 personer, som parkere MC'er et stykke fra retten, da der ingen provokation skal være... OG I CIVILT TØJ... UDEN VORES "MÆRKER" mødes ved retten...ude /inde...hvor der nu er plads....
Vi gi'r manden med traumer opbakning i form af vores blotte tilstedeværelse..
Herefter kører vi en tur til Marielyst torv, Falster, hvor jeg gi'r en kold øl... vejret skulle blive fint.... sol,13-14 gr. 2-3 sek.meter vind.
Frist for tilmelding: i morgen, ons. d. 14. April, kl. 18.00.
Hygge fra Benny
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 33 Svar: 113
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 128
Han bli'r ikke alene !! Det er det vigtigste.. vi går flere med ind i retten.. Go' sommer derude c¨,)
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 149
-Peter
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 254
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
Jeg har stor respekt for dit ønske om at hjælpe, men at samle et hold af mennesker han alligevel ikke kender og købe dem til at møde op med øl er ikke den rette vej at gå.
Har du overvejet at de gør det samme evt?
Mvh
Kasper
jan 2007
Til Kasper: Fuld respekt for din holdning !!
Dem som jeg ved kommer, møder ikke op for øllets skyld... men for holdningens skyld.. og for at vise voldens grimme fjæs... deres mening...deres venner er selvfølgelig hjertelig velkommen, i demokratiets ånd ... Hav en rar dag c¨,)
mar 2010
Jeg taler af erfaring når jeg siger ungre mennesker der står tiltalt for retten ofte har mange "støtter" med. Personligt hader jeg det. Jeg kan ikke undlade at tolke de signaler det sender, når man møder op med en "flok" af mennesker. Selvom jeg ved bedre, må jeg indrømme, det virker lidt som en provokation når de sidder og skaber uro ved at tabe flasker, hoste og flytte sig på stolen osv.
Det er også derfor jeg tilkendegiver min holdning nu for at gøre opmærksom på, hvordan det også kan opfattes, ikke for at være mavesur.
Jeg ønsker det bedste for din ven på torsdag og håber det hjælper på hans humør og videre "bearbejdelse" af oplevelsen at få lukket sagen
Mvh
Kasper
jan 2007
Ja, kan sagtens følge dig... og det er rart med nogle forskellige vinkler på sagen.. Har selv prøvet volden og er måske derfor lidt farvet og lidt "oppe på lakridserne".
Der er 2 mulige udfald på torsdag: Gerningsmændene er totalt følelseskolde og uanfægtet af ofrets situation.. som er et traume han måske i den alder ALDRIG kommer over.... den sidste mulighed, som er mindre sansynlig: Gerningsmændene er pludselig meget "små" og har "lært af hændelsen".
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
mar 2010
Henrik C: Det er det man har domstolene til...
jan 2007
Tak !! INGEN over 60 år, uden store sønner, eller lidt yngre venner, skal sidde selv i en ret og føle sig ydmyget
jan 2007
maj 2008
Følger: 21 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 210
jan 2007
mar 2010
Ved du hvilken paragraf de er tiltalt under?
Mvh
Kasper
jan 2007
Nej, jeg ved ikke hvilken §.. men jeg så ham en halv time efter overfaldet.. det var ikke noget kønt syn
mar 2010
De bliver til sidst forevist for dommer/domsmænd sammen med rapport fra skadestuen, så man kan se hvilke skader ofret har pådraget sig.
Jeg ved i er usikre på hvad der skal ske i retten, men udfra hvad du fortæller virker sagen jo rimelig klar.
Det vigtigste med din ven er nok bare at han holder sig til sandheden i stedet for at gætte. Det er ingen skam hvis han ikke rigtig husker det. Det er de færreste der husker sådan et forløb i detaljer og når det nærmer sig gætteri og gisninger mister ofret troværdighed. Det er bedre bare at melde ud man ikke er sikker på hvor mange slag osv man har fået.
Hvis de er tiltalt under §244 er det "bare" vold, mens §245 er vold i forening. §245 straffes hårdere og som regel ens til udøvnerne selvom det ikke bliver klarlagt præcist hvem der slår/sparker mest. Det kan oftest være svært at få klarlagt hvem der var "primus motor" i overfaldet så den bliver ofte brugt når der er mere end en tiltalt
Mvh
Kasper
jan 2007
Venlig hilsen Benny
mar 2010
jan 2007
Aftale...Takker
jan 2007