Fandme skønt at være rigtig biker..... {{forumTopicSubject}}
Efter at have overstået kræft i nyrerne, skilsmisse, rygproblemer og et ophold på Gigthospital hørte jeg nogle store drenge lege med deres mc'er.....
Straks fik jeg kriblen i fingrene, for et eller andet sted stod min gamle Suzuki jo og ventede på at blive rørt ved.
Jeg vil ikke sige at jeg har spredt orden, men jeg kunne da huske at den skulle stå på felt G7 i værkstedet. Iført madpakke, iltmaske og førstehjælpskasse begav jeg mig på den farefulde rejse ud i det glemte univers og efter ca 3 dage fandt jeg frem til den Her sendes lige en tak til de lokale entreprenører der hjalp med at udgrave det arkæologiske fund igen.
Tidens tand havde sat sine spor så der var da en del rustpletter hist og her og der og der og der.......
Batteriet var selvfølgelig dødt og benzintanken lugtede gammel....
Lørdag eftermiddag kunne jeg ikke skaffe et nyt batteri, men det fra Mazda'en kunne bruges hvis jeg forlængede ledningerne og og bandt batteriet fast på sædet.....
De forreste caliper sad fast, men en skruetrækker kunne mase dem tilstrækkelig til at hjulet kunne dreje frit - eller så frit som de defekte lejer i forhjulet tillod.....
Koblingskablet var ikke det bedste, men igen.... lørdag eftermiddag......
Kæden fik jeg gjort lettere bevægelig med div rustløsner og varme, så rusten sprang af - i mangel af smøremiddel fik den lidt opvaskemiddel - de smører og beskytter siger de jo i reklamen.......
Der skete intet da jeg trykkede på startknappen bortset fra lidt røg under sædet - det var sikringsholderen der smeltede - så jeg var nødt til at kortslutte relæ'et med skruetrækkeren og så drejede motoren rundt - lidt træg, men skyldes nok olien, der ikke var blevet skiftet.....
langt om længe kom der da lidt gang i cyklen.... JUHUUU..... Og så efter så mange års stilstand....
Ud at køre.... naboen råbte efter mig, men tror det skyldtes den manglende hjelm.....
Flere bilister blinkede efter mig, men lyset var ikke tændt grundet nogle gnister fra håndtaget....... det overlevede jeg nok......
Selv en lastvogn Honkede efter mig.........
Da jeg skulle holde for rødt, kørte en knallert op på siden af mig - i ved den model med motoren på forhjulet - og sagde at der kom gnister fra baghjulet - og væk var han!! Garanteret toptunet knallert.......
Det viste sig at bagdækket var mørt, så gummiet var skrællet ned til stålet, som så lavede de gnister når jeg kørte.....
Jeg valgte at trække hjem - fortrød dog at jeg havde stripset batteriet fast på bagsædet, for balancen blev noget underlig - og jeg skulle jo bruge det til Mazdaen...
Mange flinke folk der kørte påsketur stoppede og spurgte om jeg manglede hjælp.....
Fandme skønt at man er rigtig biker..... Alle forstår situationen........
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Hehe....
Dejlig histrorie - godt med lidt frisk luft efter den omgang.
Den skal bare have lidt WD 40, så er du klar til sæsonen.
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 51 Svar: 259
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
Lidt morale... nu har du klaret så meget andet... så kunne du sgu godt have gjort dig selv den tjeneste lige og smide hjelmen på knolden...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det er SUPERFEDT at se livstegn fra dig igen - velkommen tilbage til livet som Biker
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 20
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 18 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 641
det kun tog 3 dage at finde mc'en.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 923
Fandme skønt at være rigtig biker.....