Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  helvet og slatne patter
  • #1   28. mar 2010 Så falder kvaliteten vel til BMW MC niveau... Eller også bliver de bare billigere

• #2   28. mar 2010 hahaha.. så er volvo færdig;) de har ellers lavet rimelig gode kampvogne;) men med kina kvali, så er de sku færdige.. tror faktisk jeg vil til at sigte efter volvo, når jeg i fremtiden skal smadre min bil;)

• #3   28. mar 2010 What??? Link?

• #4   28. mar 2010 Det har været på tale længe..

De vil flytte produktionen til kinesiensland, og med Geely som ejer kan det kun gå ned ad bakke for volvo i samme fart som hvis man smed dem ud fra møens klint!

• #5   28. mar 2010 det har lige været i nyhedderne.....

: /

• #6   28. mar 2010 http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/03/28/141512.htm

• #7   28. mar 2010 Jeg havde ellers hørt at de ville flytte produktionen til Kina.
    Men det er åbenbart ikke rigtigt?

• #8   28. mar 2010 JO DER STÅ AT DE VIL BEGYNDE AT UNDERSØGE MULIGHEDERNE for det...

råber ikke

der stå..
    Geely vil bevare produktion i Sverige og Belgien og undersøger muligheden for at producere Volvo-biler på nye fabrikker i Kina.

og det betyder at det er klart billiget i kina og der vil blive fyret folk om 3 år i bla sverige
    tro jeg

• #9   28. mar 2010 Efter flere måneders afsluttende forhandlinger har kinesiske Geely skrevet under på en købsaftale på svenske Volvo. Sælger er den amerikanske bilkoncern Ford.

Den kinesiske bilproducent Zhejiang Geely Holding har søndag skrevet under på en aftale om at overtage den svenske bilkoncern Volvo fra amerikanske Ford.

Aftalen blev underskrevet ved et pressemøde hos Volvo i Torslanda, Sverige.

- Vi er glade for, at vi er nået til denne aftale med Ford, som giver os mulighed for at bevare og forstærke Volvos kendte varemærke, sagde Li Shufu, ejer af og chef for det kinesiske selskab.

Volvo Personbiler vil fortsætte som et selvstændigt selskab med egen ledelse, baseret i Göteborg, når handlen er gennemført. Geely vil bevare produktion i Sverige og Belgien og undersøger muligheden for at producere Volvo-biler på nye fabrikker i Kina.

Geely betaler 1,8 milliarder dollar, svarende til omkring 10 milliarder kroner, for Volvo. Fords finanschef, Lewis Booth, oplyste på pressemødet desuden, at Zhejiang Geely Holding har sikret kapital til at finansiere selskabets løbende drift.

Allerede i december sidste år meddelte Ford, at man ville sælge Volvo til Geely. Siden har parterne forhandlet videre, især for at få punkter vedrørende finansiering og overførsel af teknologi bragt på plads.

Helt frem til for nylig har der været rygter fremme om, at handlen kunne gå i vasken. Angiveligt har der været svære forhandlinger omkring patenter og teknologi, der skulle overføres til kinesisk side.

Som led i Ford/Volvo-fællesskabet er en del af Fords teknologi også brugt på Volvo-platformen - og den amerikanske koncern har tilsyneladende været påpasselig med ikke at få overført teknologi til Geely, som kunne skade Ford i den fremtidige konkurrence.

• #10   28. mar 2010 Jakob Sælges V

forstå så ikke lige hvad du vil med det... det er jo det der er linket til...

men

hører lige at firmaet Geely er et køleskabs firma. som er begynt at lave biler : /

hvor deres sikkerhed bliver dumpet i mange lande : /

• #11   28. mar 2010 Jeppe......................... Lav nu dit navn om til Pat-man.. Hver evigt eneste gang du skriver noget herinde har det noget med ´patter at gøre.. Jeg er simpelthen flad af grin... hahahahah alt for nice

• #12   28. mar 2010 må nok indrømme at jeg også er meget glad for dem...

kan være
    dejligt legetøj

: )

• #13   28. mar 2010 jeg ville sku aldrig komme afsted til tiden hvis jeg havde sådan nogle ....rigtige gode patter.. ville sidde og rage på dem hele tiden.. mindst i frokost pausen på job ,og i kaffe pauserne ,og på tisse pauserne og når jag talte med en kollega, og hvis osv osv

PATTER

• #14   28. mar 2010 hahaha du SKAL hermed ændre dit navn til Robert Dølhus eller Patman... Please, det ville være eminent

• #15   28. mar 2010 hæ hæ .....
    ja
    Robert styrer ....

• #16   28. mar 2010 Jesper (Horsens) .

Ford..... er trods alt, vel beder end et køleskabs firma.... til at lave biler..

: )

• #17   28. mar 2010 Ford rules.. og har altid gjort det.. FORD FORD FORD

• #18   28. mar 2010 Hvis Geely lader Volvo køre videre og KUN står som ejer (og stjæler lidt teknologi til deres blikspande) er det fint nok.
    Men hvis de blander sig alt for meget i bilproduktionen går det da helt galt!

• #19   29. mar 2010 lidt skræmmende egentligt at Kina efterhånden ejer en stor bid af vestens bilmærker, specielt amerikanske bilmærker.

Kina har været ret glade for at købe ind i det amerikanske markedet under hele krisen.

Det kommer i det lange løb til at koste arbejdspladser flere steder i verden da Kina kan, og helt sikkert vil over tid, trække produktionsjobs til hjemlandet.
    Det er jo bonus for dem af flere årsager, de får beskæftiget deres befolkning, øget deres egen vækst og det vil give dem, i form af landets størrelse, en meget fordelagtig konkurrencefordel i forhold til vestens producenter.

Vi vil inden for nogle "få" årtier se at Kina bliver en endnu større spiller på det internationale marked end de er i dag, både politisk men bestemt også økonomisk.

• #20   29. mar 2010 Tror sgu det blir de kinesere der kommer til at grine til sidst, det blir historien om igen som dengang japanerne begyndte at lave biler og ikke mindst mc´er, i starten jaja hvad er det da for noget lort og så, ok de kører jo meget godt, høj ydelse, driftsikre og til en lavere pris..
    Og så var der ellers mange konkurrenter der lige pludselig godt kunne pakke sammen og lukke deres fabrikker, nærmest fra den ene dag til den anden, desværre..

• #21   29. mar 2010 citat:
    "Og så var der ellers mange konkurrenter der lige pludselig godt kunne pakke sammen og lukke deres fabrikker, nærmest fra den ene dag til den anden, desværre.."

Grunden til, at de var nød til, at pakke sammen var jo netop, at de ikke var konkurrenter!
    Den engelske mc-industri blev ikke slagtet! De begik selvmord!

Men hvorfor, at det skulle betyde et fald i kvaliteten, at de skifter fra amerikansk til kinesisk ejerskab, begriber jeg simpelthent ikke!

• #22   29. mar 2010 Kasper K, Selvfølgelig var de da konkurrenter, men at Englænderne så var (som jeg ser det) fuldstændig bovlamme og selvfede som vi er nu med hensyn til Kina er en anden historie.
    Og desværre fordi jeg og mange andre elsker engelske mc`er, havde de da bare været lidt mere fremme i skoene og ikke siddet tilbagelænede
    og set udviklingen flyve hen over hovedet på dem..!!

• #23   30. mar 2010 Måske mere aktuelt end nogensinde før:

http://davidtrads.blogs.business.dk/2010/03/05/krise-i-kina-sikke-noget-vas/

• #24   30. mar 2010 - J2 - aka Al Kaj Da -

Meget god artikel du kom med der.

• #25   30. mar 2010 mon ik de bare vil procudere biler i kina til det kinesiske marked... lissom de gør med saab? det ka vel næppe betale sig at transportere bilerne til f.eks europa, frem for at bygge dem i sverige.

forskellen er at de i kina bruger mande-kraft til at samle bilerne, istedet for robotter. så de kan åbne en ny bil-fabrik for en 10ende del af prisen...

stumperne der bliver lavet er stadig de samme, og af samme materialer.

der er nok mange der ville få sig en grum overraskelse, hvis de vidste hvor mange ting der rent faktisk bliver lavet i kina...

bare fordi en bmw eller mercedes bliver samlet i tyskland, er det IKKE ens betydene med at nogle af stumperne ikke ka være fremstillet i østen...

• #26   30. mar 2010 @ Peter T

Du er inde på det helt rigtige, du får ikke noget elektronik i dag som ikke har komponenter fremstillet i kina. Det samme gælder meget tøj og generelt "alle" forbrugsvare som er til at betale.

Kommentér på:
helvet og slatne patter

Annonce