{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.734 visninger | Oprettet:

Maler/glasvæv spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har malet mine vægge 2 gange, er der kommet lidt små bobler under glasvæven, hvor det har sluppet væggen.

Hvad har jeg gjort galt?

Jeg har sat glasvæv op på gipsplader og har gjort følgende:
spartlet, grundet med Scanox, sat glasvæv op og malet
2 gange.

Det kom først efter 2 gang maling.

Jeg har dog reppet det med en kanyle med vævlim i og det er i orden nu, men jeg vil gerne vide hvad jeg gjorde galt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maler/glasvæv spørgsmål
  • #1   4. feb 2010 Er "Scanox" vandforankringsgrunder?
    Hvis ikke, så mangler du det!
    Hvis det er, så har du brugt for lidt lim.
    Gipsplader suger som en tampax i et glas vand, så de skal være HELT mættet inden man begynder at opsætte væv eller tapet

• #2   4. feb 2010 Du har ikke glasvævs fylder på din glasvæv efter det er klistret op , det gør man FØR man maler.

• #3   4. feb 2010 For lidt lim?? Hvor lang tid gik der mellem hver process??

• #4   4. feb 2010 Scanox er beregnet som grunder til stærkt sugende overflader.
    Jeg synes nu ellers at jeg brugte rigtig meget lim, mere end der stod anbefalet på spanden!

Det der glasvævs fylder, skal det også på når det er forgrundet glasvæv?

Der gik ca 24 timer mellem hver proces.

Mvh

• #5   4. feb 2010 Er ikke uddannet maler, men de gange jeg har klistret glasvæv op, har jeg først påført et godt lag på væggen, hvorefter jeg har ladet det tørre. Når det var tørt, har jeg igen påført et solidt lag og hængt glasvæven op! Derefter har jeg glattet efter med en børste og fortsat til næste bane!
    Resultatet har altid været sådan, at fruen har accepteret det, uden blomster først!

• #6   4. feb 2010 Sonny prøv at google opsætning af glasvæv/glasfilt
    Jeg sad og søgte en del på det så sent som i sidste uge, da jeg ville lave noget rep af nogle revner i vægen. der nævner de ihvertfald at bruge filler/fylder for at fylde mellemrum ud i væven før maling.

• #7   4. feb 2010 Og de nævner også at presse luften ud med en rulle, har du husket det ?

• #8   4. feb 2010 din væg har suget limen , enten pga for lidt grunder eller lim ,

• #9   4. feb 2010 Jep, har husket at presse luft ud med rullen..
    Jeg vil skyde på at det er grunderen det er galt med.
    Takker for hjælpen.

• #10   5. feb 2010 Sonny - -WWII WARBIKE- - Havde du rimeligt med varme på da du rullede klæberen på/eller gik det en smule langsomt med at udføre jobbet(undskyld mit franske)? For så har noget af klæberen muligvis nået at tørrer inden, du fik sat glasvæven op, og dannet hinde.

Hvis der har været hellig-dage/manglende grunder enkelte steder, kan misseren være det, da gipsplader er tørstige, og æder klæberen smiley

Derudover kan det være for ujævnt klæber, da væv skal have et rigtig godt skud klæber, ellers kan det knibe det med vedhæftningen.

Ellers har jeg kun et sidste bud, at det kan være få steder hvor det ikke er børstet/spartlet fast, det kan let lade gøre - uden at man derfor skal jorde sig selv, det sker også for uddannede ;-))

Men super fint med kanylen, som vi normalt også bruger.

Vedr. overfladebehandlingen: forgrundet væv skal ikke have vævfylder efter opsætning, da det jo har fået 1 gang inden.

Ved ubehandlet kan man sagtens give væven 2 gange pæn lagtykkelse af malingen og spare pengene til vævfylder.

Far til C-4. . - Filler i malerfaget bruges til udrøring og til sparling af huller - og ang. at presse luft ud med en rulle? det må vist være noget nymodens

Kommentér på:
Maler/glasvæv spørgsmål

Annonce