1.239 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Støt lars i kampen mod dr Støt lars i kampen mod dr
Hvis der folk herinde der som mig HADER at skulle betale dr for noget man ikke vil have og syntes det er fedt og gerne vil støtte en som har påtaget sig det kæmpe arbejde at tage kampen op imod dem
http://www.facebook.com/?ref=logo#/group.php?gid=288615379362&ref=mf
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 94
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 141
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 73
hvorfor skal dr have mine penge for at jeg kan gå på nettet se tv eller høre radio, når jeg på intet tidspunkt bruger nogle af deres servicer ?
jeg betaler abb i forvejen på både min mobil, mit fjernsyn og mit internet ?
hvorfor så betale dr fordi jeg har muligheden for at bruge deres service ?
Det svarer til at du køber 1 liter mælk men du skal betale for resten i butikken fordi du havde muligheden for at købe det....
jun 2005
Det er altsammen noget man har brug for.
Jeg har på intet tidspunkt haft hverken behov eller brug for at bruge dr service...
Du køber vel ikke den store tv pakke hvis du kun ser kanalerne i den lille?
Pointen er hvorfor betale for noget som ikke er nødvændigt at have, på et eller andet tidspunkt
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 807
Jeg vil kun betale for det jeg bruger. Hvorfor skal jeg betale for sygehuse, jeg er aldrig syg. Hvorfor skal jeg betale for cykelstier, jeg ejer ikke en cykel osv osv.
Når du hører radio i Bilen er det ikke P3???
Licens er noget vi alle betaler ligesom skat til veje, sygehus, børnehaver osv osv. Der er det jeg vil kalde en borgerpligt. Nu er licens jo også en betaling til andre ting end DR. TV2 modtager også licens penge så kan du helt undsige dig fra at du ikke bruger nogle services der skal betales med alle Vores licens penge??
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 590
Og så er den vel ikke længere, uanset om man kan lide medielicens eller ej
jun 2005
Husk nu på at det er en tv kanal, det kan på ingen måde sammelignes med et sygehus
maj 2007
Der er jo ikke DR der Beslutter hvordan pengene til deres drift bliver hentet ind.
Der er jo den siddende regering der har lavet en Medie Licens som vi alle skal betale.
Lars og alle andre burde nok rette deres kanoner et andet sted hen, Så længe at DR er underlagt regler lavet af regeringen igennem et Medie forlig.
Husk nu på at Kenneth Plummer er jo ikke ham der laver lovene i det her land. Det er dem vi stemmer på ca. hver 4. år.
Og Ransmus Du klager jo ikke over at et sygehus eller lign. bruger flere penge end de har fået, for sådan er det jo bare. DR og TV2 er statslige instutioner der får penge ligesom sygehuse osv. Så en sammeligning er vel på sin plads på den ene eller anden måde.
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
nej jeg vil heller ikke betale børnehave for andres unger, det er ikke mig der ikke har kunne finde ud af at trække den rigtige røv til mig i tide.
nej jeg kan ikke forstå at folk der arbejder skal betale mere for at få deres børn passet end folk der går hjemme skal.
nej jeg vil ikke betale til syge sikringen da jeg har en privat syge sikring som jeg betaler til med bedre dækning og behandlings garenti, ydre mere er jeg sjældetnt i DK og så dækker den alm syge sikring O og en skid.
nej jeg vil ikke betale for at folk kan få penge af staten fordi de ikke vil bruge en A-kasse
oj ja jeg er sikkert egoist til finger spidserne, men som jeg ser det så bruger staten, så ufattelig mange penge på ting som brude blive betalt af brugerne .
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
TV 2 blev oprindeligt finansieret af både reklameindtægter og licensmidler, men fra 1. juli 2004 er TV 2 fuldt ud reklamefinansieret med undtagelse af de regionale tv-stationer, der til gengæld overdrager deres reklameindtægter til TV 2/Danmark.
Medie licensen er totalt ude af trit med nutiden og trænger til at blive set efter i sømmende.
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 87 Svar: 613
Men med de nye regler har de jo gjort at alle i bund og grund skal betale, og så kunne de sku lige så godt tage den over skatten.
Det er ikke fordi jeg ikke har pengene til det, det irriterer mig bare grænseløst hver gang den regning kommer!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Vent, hvad? Siden sidst i 80'erne har jeg forbundet min computer til andre computere i hele verden. Hvorfor skal jeg pludselig betale DR for det? Jeg har aldrig så meget som besøgt deres site.
"Vil du heller ikke betale for børnehaver fordi du ingen børn har?"
Jeg har en søn, men jeg ville ALDRIG forvente, at andre end mig selv forsørger ham. Hvis andre har lyst til at støtte børnehaverne, fordi de mener, det er godt for deres lands fremtid eller whatever, så fint nok, det skal de da have lov til, men det er ikke noget nogen skal tvinges til.
"Vil du heller ikke betale for sygesikring da du aldrig er syg?"
Det kan jeg da godt, betaler du så for vedligeholdelse af min båd?
Jeg går ind for brugerbetaling. Ingen skal tvinges til at betale for noget, de ikke benytter sig af. Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil støtte de svage grupper, for det kan du tro, jeg vil. Jeg arbejder meget hårdt, så jeg sparer rigeligt op til min pension og jeg har mine forsikringer i orden, så jeg ved, at jeg økonomisk vil kunne klare mig uanset hvad der skulle ske, men jeg forstår, at andre mennesker ikke er så heldige. Det meste ekstreme eksempel er nok en forladt baby, den har jo ingen chance for at klare sig selv, hvis vi andre ikke støtter den, så sådan noget vil jeg personligt meget gerne betale til.
Men hvis nogen har lyst til at flytte ud på en øde ø og passe deres egne sager, så skal de altså have lov til det uden at skulle betale til min søn eller mit yndlings-museum. DET må være definitionen på et frit land.
Jeg vil meget gerne støtte dem, der har brug for det, også med mere end jeg giver i dag, men jeg vil ALDRIG kunne forstå, hvorfor jeg skal tvinges til at betale til DR. De penge vil jeg virkelig hellere give til nogen, der har brug for dem.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Dr tv sender næsten kun genudsendser, på radiodelen er det gået stærkt tilbage det sidste års tid og deres webdel er helt til grin.. - alt det fordi de lige skulle smide nogle mia efter en hel "by" inkl. koncerthus der har dårlig akkustik.
maj 2007
Hvorfor de det DR der skal være Synde buk i det her spil.
Det er jo ikke DR der har lavet loven der gør det muligt for den siddende Regering at hive flere penge ud af vores lommer uden vi får noget den anden vej.
Men nu er loven lavet, forliget om medie licensen er vedtaget så hvorfor så ikke skyde efter dem der kan lave det om igen.. Eller bedre vælge en anden regering eller måske noget helt 3.
Lav noget om, men start det rigtige sted. Ukrudt bekæmpes bedst ved at starte med roden..
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.054
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Jeg syntes licensen skulle trækkes via skatten, og så skulle den beregnes efter indkomst, men med et loft på max antal kr .. Så hvis du tjener boxen, så betaler du også lidt mere i license osv.
Syntes det er Bittert, når man har 1500 kr om måneden til sig selv efter husleje og mad, og så kommer DR lige og siger haps til næsten 200 kr af dem, inden jeg har betalt antenne selskabet for at kunne modtage noget alligevel.... Og jeg vil faktisk hellere se tv2 end DR1..
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 348
Wtf.. Du burde da skifte adr. til staterne
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Jeg kan kun opfordre alle til at melde sig ind så vi kan få gjort op med det "parti røde" DR- Og så iøvrigt slippe for, at betale for en vare mange af os alligevel ikke bruger..
DR er noget pamper lort...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Det er dem, der er kommet med medieafgiften!
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Det er sku DR's ringe økonomi og lobbyarbejde der helt sikkert har gjort at vi skal bløde så meget for så lidt
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Du tror da vel endelig ikke, at det er DR der fastsætter licensen? Staten fastsætter til enhver tid den gældende licens!
Og hvis du tror, at det er DR, der har det store ord mht uddeling af licensmidler, så prøv at kig på, hvor mange, der er blevet fyret fra DR de sidste 2 år!
Og jeg ved, at jeg taler for døve ører, men det er altså ultravigtigt for et samfund, at have en reklamefri tv-kanal! Hvis det kun var reklamekroner i kassen, der var det gældende, ville der ikke være 99,9 % af de kritiske udsendelser, vi ser i dag!
Men det korte af det lange er, at folk der støtter Lars i "kampen mod DR" er blevet ført bag lyset! Det er i stedet en kamp mod en folketingsindført medieafgift! Ikke en licens til DR! Lars er en idiot, der ikke har fattet en skid!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Denne offentlige service betales så via en demokratisk lovformeligt fastsat medielicens - der i øvrigt ikke anvendes til andet - det er i mine øjne OK.
Og vis mig så lige den borger i dette land, der ALDRIG tager en vejrudsigt over dr, lytter til en enkelt radioavis, ser en enkelt julekalender, følger et nødhjælpsindsamlingsprogram, lader sig forarge over X-factor, eller morer sig over samme - jeg har endnu ikke mødt sådan en!
Og hold så op med den jammer
Støt lars i kampen mod dr