{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

Thermostat på VW Bora? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder

Håber i kan hjælpe... har droppet teenagepøbelen på BG.

Min svigerfar sidder og fryser i hans bil... problemet havde jo ikke været så stort hvis det nu kun var svigermor, men altså! "I need some help"

Motortemperaturen er fin og nålen ligger som den plejer. Der mangler ikke vand, men vi har dog ikke udluftet den.
Kunne det tænkes at thermostaten skal skiftes?

Hvis ja... hvor pokker gemmer den sig henne på en vw bora fra 99.

Mvh Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thermostat på VW Bora?
  • #2   15. jan 2010 hvis bilen bliver driftsvarm som den skal så er det ikke termostaten...det kunne være termostaten, hvis den blev meget varm eller hvis den slet ikke blev varm

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #3   15. jan 2010 Kommer der noget luft ud når man starter blæseren?
    Det kan evt være blade som har stoppet lufttilgangen til, eller en blæser der ikke virker.

Kan man styre hvor det kommer ud - dvs virker knapperne som de skal?

Ændrer temperaturen sig SLET ikke når man skifter fra kold til varm?
    Hvis nej, så sidder der sikkert en ventil på slangen til varmeapparatet som ikke virker, eller måske er kablet skvattet af den.

Hvis motoren bliver "normal" varm, er det IKKE termostaten.

• #4   15. jan 2010 Hvilken motor ?
    Termostaten sidder ikke samme sted på ALLE VW motorer.
    Der sidder ikke en ventil, men et spjæld inde i ventilationssystemet, kablet KAN være faldet af men det er sjældent set på denne model.
    Luft i systemet, men du må fortælle noget mere.
    Kommer der luft igennem, kører kabineblæseren, Sajmon kan have fat i noget mht. blokkeret lufttilførsel, men en luftbobbel i varmeapparatet er mere sikkert.
    Du må komme på banen med mere info

• #5   15. jan 2010 Prøv at se efter om der ikke er et pollen filter som er helt stoppet, hvis motor temp. er helt ok. er det jo ikke thermostaten

• #6   15. jan 2010 Jeg er på banen nu, i er bare for hurtige:)

Info om bilen
    vw bora 2.0 benziner fra 99 uden aircon eller klima.

Jeg har lige snakket med svigerfar.
    knapperne virker som de skal og luftmængden reguleres uden problemer. Problemet er at der ikke længere bliver ordentlig varmt i kabinen. (Men der kommer altså varme).
    Men det kunne vel også skyldes luft i kølevandet?

• #7   15. jan 2010 En lille rettelse... nålen på vandtemperaturen er i bund eller den bevæger sig kun lidt!
    Det var så en lille detalje han ikke lige fik forklaret ordentligt. Beklager, men det kan vel ændre situationen en anelse, eller?

Jeg takker mange gange for jeres vilje til løsning:)

• #8   15. jan 2010 Ja, så kan du vist godt skifte termostaten!
    Jeg mener den sidder nederst på motoren, i konsollen sammen med vandpumpen!

• #9   15. jan 2010 Lyder som termostat der ikke lukker, den sidder rigtigt nok nede ved vandpumpen.

• #10   15. jan 2010 Den sidder nederst på motoren ved vand pumpen som de andre skriver og det er helt sikkert termostaten som er problemet da det er en meget almindelig fejl på vw. Du skal skifte kølevandet også da det har svært ved at blive varmtt når det bliver nogle år gammelt. Men det kommer af sig selv da der løber meget ud når du skifter termostaten når den sidder nederst på motoren. God arbejds lyst. Det er en meget billig reperation som virker.

• #11   16. jan 2010 Jeps det er thermo der skal skiftes nu er det temligt koldt så han er heldig at den kan holde sig nede i temp.

jeg går ud fra det er en 2,0 hvis det er det så skal du følge den slange der sidder i venstre side på køleren (når du står foran bilen) den sidder på en studs på blokken, den skal du have af og så sidder thermo der.

• #12   16. jan 2010 I er bare seje!

Jeg takker mange gange. Vi kører ud og henter én med det samme

Så scorer jeg os lidt point der:) hehe

Kommentér på:
Thermostat på VW Bora?

Annonce