1.642 visninger
|
Oprettet:
Import af Ducati 748.. {{forumTopicSubject}}
Jeg trænger til lidt gode råd og erfaringer angående import af en Ducati 748.
1. er der nogen der har 'gode' erfaringer/råd med at argumentere overfor SKAT at afgiften er for høj?
2. jeg kigger meget på mobile.de, men jeg har læst at man generalt skal passe på de billigere cykler derfra, da standarden er meget under hvad vi forventer i DK. har det noget på sig? eller hvordan skal man bare sig ad??
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 173
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Som privat kan du bare glemme det med at argumentere over for SKAT..
Det var også mig der sagde du skulle glemme de første der kommer frem på mobile.
Men ud over det skal du gå efter en med Service historie, og der SKAL være skiftet vippearme, for der vil ALTID være nogle der er slidte.
Hvis du selv vil importere en Duc, og ikke brænde nallerne, så sørg for at sætte dig grundigt ind i duccernes historie, og evt. skavanker.
jan 2009
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
En af de mest effektive måder at begrænse sliddet på, er som ducati senere selv har givet besked om. Nemlig at ventilerne skal stilles lidt strammere end oprindeligt foreskrevet.
Syntes ikke man kan sige at det er et gammel overstået rygte der bliver ved at dukke op.
For såvel Ducati som Suzuki, så er problemer med vippearmene noget der på de givne modeller, ikke er løst fra fabrikkens side.
Ergo vil potentielle købere af pågældne modeller, skulle tage sig i agt.
Hvor stort set alle kender til Slingshot motorens problemer, er det de færreste som eks. Andreas der har hørt om problemerne på Duc.
Men pudsigt er det jo, at på Ducatimotoren, er det forkromningen af vippearmene, der er den skyldige, som dermed medfører slidte knaster.
På suzuki er det lige omvendt, der er det pittings i knasterne, der rasper vippearmene.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 17
jan 2009
ej, spørg til side, er service overholdt? og hvad forlanger du for sådan en??
jan 2009
jeg har godt hørt at der er forskel på årgange, nogen holder bedre end andre.. Kender i til nogen som er lidt bedre end andre? eller mere holdbare.. ??
men ellers tak for svarene..
Import af Ducati 748..