681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mb start problem........ Mb start problem........

Hello der . . .
Ja når vi nu ikke er på 2 hjul og sidder og tænker på forår, så vil jeg lige stille i kloge med trafikanter et lille spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med ( om ikke andet, så går der tid med det ) jeg har et problem med den lille dyt, en mb E300 D den starter fint og går fint i 4-5 sek. så går den ud og kan kun startes ved at pumpe speederen ( ret kraftigt ) imens starteren kører i rimelig lang tid, så hoster og hakker den og kommer så igang, når den er igang er der INTET den tager gassen fint og holder tomgang fint, i det hele taget er der intet der driller, lige med undtagelse af starten,
Hov må lige tilføje at den starter fint hvis den stoppes og startes lige efter, men efter en 20-30 minutter hvor den ikke en gang er blevet kold, er problemet der igen.
Håber der er en mekker iblant jeg der kan give mig et råd eller ligefrem VED hvad der er galt.
På forhånd tak og en glædelig (h)jul til jer alle med ønske om et godt forår og kanon sommer så vi kan få kørt nogle km på vores 2 hjulet . . . . .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mb start problem........
  • #1   20. dec 2009 det er dit disel filter der stopper til pga kulde i brandstoffet... du skal hælde patrolium i dit brandestof.. så det ikke grøder i filtret det er det hele

mvh

• #2   20. dec 2009 hvor har du tanket.... måske de ikke har frost sikkret brandstoffet nok... så stopper brandstof filtret.. ... som sagt tøm det.. og på med noget anti frostvæske fx petrolium i brandstoffet...... så er du kørerende igen

mvh

• #3   20. dec 2009 præcis som jeppe skriver ved lave frostgrader udskiller diesel parafin som stopper filtre og dyser

• #4   20. dec 2009 Ja der er vist ingen tvivl der . Nyt br(Æ)ndstoffilter og så ellers lige op på tanken og brokke dig over deres lorte diesel der ikke er NÆR frossikret nok vist .

• #5   20. dec 2009 Trykventilen holder nok ikke helt tæt, så dieselolien løber tilbage i tanken når motoren stoppes, prøv at skifte den. Hvis parafinen udskiller stopper filtret og så er det slut med at køre, det lyder som om den godt kan køre når dieselolien pumpes op igen, så er det manglende tryk i anlæget og ikke parafin

• #6   20. dec 2009 Lidt extra, næste gang du skal starte, prøv så lige at pumpe tryk i anlæget med håndpumpen, hvis den så starter og kører uden problemer er det trykventilen der ikke holder tæt.

• #7   20. dec 2009 Tusind tak ... jeg har fyldt noget i min diesel, både antifrost væske, samt noget dysse / indsprøjtnings rens og vedligehold.
    Diesel er købt på en dk tank og her sidste påfyldning hos statolie, det skulle være frostsikkert til minus 21 grader, så det burde være nok.
    Jeg vil nok hælde til jørgen`s foreslag ang. en tilbageløbs ventil der ikke funger som den skal, nu har jeg et lille stykke klar slange påsat lige før dislen går ind i fordeleren, så nu vil jeg lige tage lidt lys med ud og se om der er noget i den slange når man prøver at starte.. men som sagt tak tak

• #8   20. dec 2009 jeg ved jeg har ret.....................

en MB går ikke i stykker : )

mvh

• #9   20. dec 2009 Måske ikke helt ret, jeg har skruet i MB. i 20 år og de kan godt gå istykker
    smiley

• #10   20. dec 2009 Jep ... de slanger fra/til fordeleren er fyldt med små bobler og lige så snart man stopper motoren så forsvinder dieslen lige så langsomt ( altså løber bagud ) og som det ser ud er der nogle små bobler af luft ved de samlinger som slangerne sidder på, jeg tror at det er o-ringe der sidder i de samlestykker så nu må det lige tjekkes imorgen når det er lyst
    Jeg vidste der var nogle kloge folk herinde, i kan bare det pis he he

• #11   20. dec 2009 Jørgen R (Holstebro) .

jeg ved desvære de kan gå i stykker... har kørt MB i mange år......

det varf vist også ment som ønske tænkning . .

: )

mvh

• #12   20. dec 2009 Lige nu er jeg på et værksted hvor jeg er den eneste som er vild med MB så jeg bliver mødt til at holde tommelen op, men de kan desværre, jeg er ked af at indrømme det, gå i stykker, der er heldigvis ingen af mine kolleger som er på her.
    Mvh. Jørgen
    Ps. glædelig jul og godtnytår til alle her!!!

• #13   20. dec 2009 kan også være et lille hul på brændstofslange. Har selv lige haft samme problem. Og det var et lille hul på slangen op til brændstoffiltret.

• #14   23. dec 2009 Tak for jeres input ( :
    Problemet er løst ! ! ! det var de o-ringe der sidder i de slanger der køre fra pumpen ( 4 slanger = 8 o-ringe ) så jeg var lige et smut hos mercedes og vil købe nye ringe, fik at vide at 4 nye slanger med o-ringe og en enkelt banjo samling kostede 450 kr med moms, så det kunne ikke betale sig kun at købe ringe ( : , det er simpelthen så utroligt så billige reservedele er til mercedes i forhold til min anden vogn ( audi A6 ) det er ca 30-40 % billiger for div service dele SKØNT
    God jul til alle ( :

• #15   23. dec 2009 kanon det ikke var "andet" . og ja , det er FEDT at delene som regl er dejligt billige .Jeg har selv en MB E220 CDI og en E290 TD . Det er sku køretøj :-D.

• #16   23. dec 2009 godt det ikke var andet....

mvh

Kommentér på:
Mb start problem........

Annonce