{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

computer expert søges! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der måske kunne hjælpe mig lidt. Jeg har et problemer der er opstået på det seneste. sagen er den at jeg af og til ikke kan komme på nettet. Explorer browseren står bare og søger uden reslutat for til sidst at komme med en netværksdianogstificering. Har prøvet at føle insrtukserne men det nytter intet. Jeg har trådløst netværk og jeg kan altid finde mit netværk og logge på og signalet er så godt som det kan blive. Har også prøvet at deaktivere og aktivere igen og "reparere" forbindelsen. Nogen gange er der ingen problemer, så går den på nettet med det samme og andre gange skal jeg slukke pc'eren og er måske heldig efter en halv eller hel time, måske endda 5 min og så virker det igen. Den kan også finde på at holde op med at søge mens jeg surfer. Har prøvet at slukke moden / routeren og tænde igen. Men det hjælper heller ikke. Kan det være mit netudbyder???? Jeg er ikke den skarpeste til det med pc- så nu håber jeg i kan komme med et fif. What the fuck is wrong with it???? Har ikke haft problemer med det før. Det har bare kørt uden probs i flere år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  computer expert søges!
  • #1   17. dec 2009 Hej Thomas

Ud fra det som du skriver kan det være flere problemer.
    Det første som jeg ville prøve er at køre uden trådløst og bruge et kabel i stedet for. Så finder du ud af om det er netværk eller din computer som driller dig.

• #2   17. dec 2009 Nej det har jeg ikke. Routeren er på loftet i en isoleret kasse (=inden frost) Og det er ikke lige det nemmeste at sidde med en bærbar på loftet i det her vejr vi har lige pt. Men det er da en mulighedjeg skal have afprøvet. Men jeg forstår bare ikke at det kun er indimellem det driller. Der er som om det er taget til indenfor de sidste par uger. Var deroppe på loftet og kigge at alle ledninger og kabler var intakte og sad rigtigt og det gjorde de.

Kan det være at jeg skal "reset" routeren. Vil næste helst ikke for det var satme noget bøvl at få det op at køre i starten da det var helt nyt. Magter ikke at rode med det igen. Problemet er bare at jeg bruger min netbank rigtigt meget. Så det skal sq bare virke.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #3   17. dec 2009 Sluk Router/Gateway... og tænd igen! Problemet løst? Hvis ja... Så indarbejd periodisk genstart af Router/Wifi.

Da du har din Router stående på loft...så er det lidt problematisk at smide et PDS kabel i røven på den... men du kunne jo alternativt låne en anden bærbar PC... invitér en lækker MC-babe forbi til en kop kaffe...under påskud af "test-trådløs-netværk" ... det lyder tilpas uskyldigt - og så er det en win-win... Hvis hendes bærbare spiller...tja, så vil jeg gætte på at du har nogle problemer med din Wifi-del på den bærbare! Det ER set før....

Du kan også prøve at låne en USB-baseret Wifi-adapter ét eller andet sted og prøve med den... så får du også en pejling om hvilken retning fejlsøgning skal sættes ind!

Jeg ville dog vælge at slukke Router/Wifi.....de kan godt køre metal-trætte over tid - og specielt hvis det er et "low-cost" produkt... (ingen nævnt...).

Held og lykke... smiley

• #4   17. dec 2009 Okay det kan være at resette den vil virke. Det der med mc baben må nok gøres en dag fruen af huset ikke er hjemme smiley Jamen kablet til routeren er vel forbundet over et antennekabel som kommer fra kabeltv boksen i indkørslen. Routeren er en D-link der i sin kostede ca 900 kr så ved ikke om det er lowbudget eller hva :O) er som sagt ikke den skarpeste når det gælder computer og netværk.

• #5   17. dec 2009 skal lige siges at den bærbare er en IBM thinkpad der for 4 år siden vistnok kostede på den forkerte side af 20.000 kr (ArbejdsPC) med indbygget trådløst netværkskort/ modem. Så den burde være af ok mærke og ikke noget billigt Aldi pc halløj :o)

• #6   17. dec 2009 Thomas, det kan godt betale sig måske at skifte routeren ud. De kan godt blive sære med tiden (har jeg erfaret), derudover er KabelTV Internet stadig af rimelig tvivlsom stabilitet. (også baseret på erfaring)
    Søren, DLink, plejer som regel at benytte 192.168.0.1

Ud over langsomt at eliminere hvert led, så man kommer tilbage til stikket i væggen, så er det rigtig svært at fejlsøge.

Ved du hvilken sikkerheds protokol det er som du kører med til det trådløse? WPA, WPA2, WEP?

• #7   17. dec 2009 jeg mener der hedder WPA. Okay men jeg synes at enter skulle den virke eller også skulle den ikke. Enten eller- tager jeg fejl. Kender ikke til det med at skrive en tal kombination i adressefeltet.

• #8   17. dec 2009 Det skal lige siges at kabeltv internettet har kørt upåklageligt og hurtigt i de sidste knap 4 år. Så det har ikke været ustabilt på noget tidspunkt. Har kun de problemer jeg oplever nu. Nå jeg må hjem og prøvet at resette den skide router.

• #9   17. dec 2009 Får du i det hele taget en IP adresse?

For man kan sagten få signal og komme på, men hvis man ingen Ip adresse får, så komme ikke langt...

• #10   17. dec 2009 Hej Thomas, jeg ved ike om det kan bruges, men havde samme prob. med min, den havde også kørt upåklagligt i et par år da den begyndte.

Løsningen her var ikke så teknisk, det kabel der går ind i dit modem, prøv at skifte det stykke,

Ved godt det lyder åndet, men det var det der skulle til her.

• #11   17. dec 2009 Hej igen. Tak for jeres hjælp. Jeg tror jeg har fået pc til at virke igen. Blev rådet til at gendanne avancerede indstillinger under fanen internetinstillinger / avanceret. Det har virket indtil videre og det virker til at nettet kører meget hurtigere end normalt. Selve fejlen ved jeg så ikke hvad var, men håber at problemet nu er løst. I skal alle have tak fordi i bidrog med jeres hjælp. Det er rart at man altid kan få hjælp herinde. Sådan skal et rigtigt mc forum sq være. :o) Go´weekend til jer alle når I når dertil.

Kommentér på:
computer expert søges!

Annonce