6.245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

låsebolt, Ford fælg HJæææælp låsebolt, Ford fælg HJæææælp

Hej Gutter

Så er jeg på spanden.... Jeg har en Ford C-max med org. Ford alufælge (ikke noget fancy) Nu skulle jeg smide mine vinter stål fælge på, og så knak det der speciel mellemstykke til låsebolten. Jeg havde ikke engang ordentlig moment på, så den var bare helt mør det forp*lede l*rt........ Er der en her der har en god ide, evt prøvet noget tilsvarende, en ide til hvem eller hvor jeg kan få dem af???? Det er af den type med et specielt mønster der passer ind i et tilsvarende mønster på bolt hovedet.

Please help... Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  låsebolt, Ford fælg HJæææælp
  • #1   15. dec 2009 en top fra dit topnøglesæt der næsten kan gå på og så hak den en med en hammer ellers søg i forum , efter andre gode råd der har lige været en tråd om det , held og lykke .

• #2   15. dec 2009 så èn på bilgalleri der havde savet en fælg totalt i smadder for at lave samme job smiley

prøv den med toppen først , kan du tage et billede , der er flere måder at gøre det på ... måske !

• #3   15. dec 2009 Ok, jeg søger takker. men den med at tonse en top ned over duer ikke for det yderste af denne speciel møtrik er en ring der drejer rundt, så man skal have fat i centeret........For er sgu noget balje pis på mange områder (måtte af med 4000 for at få åbnet frontklappen, da låsemekanismen var knækket)

• #4   15. dec 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=129036 nu fandt jeg tråden for dig smiley men toppen plejer at virke

• #5   15. dec 2009 Hep kan du få en møtrik evt. 10mm. derind til boltens top ? så svejs den på igennem 10 mm hullet , varmen vil også forplante sig og hjælpe den på vej , co2 svejser og vand til at køle med

• #6   15. dec 2009 Ja svejseren er vejen frem. Bare svejs et eller andet stort fast, og tag så godt ved med en rørtang

• #7   15. dec 2009 vi har da en spec.top ude på værkstedet som indtil videre har virket på samtlige biler vi har haft inde

• #8   15. dec 2009 Lyder sgu godt drenge derer håb forude kan jeg fornemme.... Hvor lang tid tager sådan 3 bolte tror du jacob?

• #9   15. dec 2009 man kan købe diverse til at få låse toppe af. nogle man "drejer" udover som som venstre gevind osv osv. de har dem forskelligesteder. prøv FTZ
    men frem over, så drop låse top smiley de er sku kun til besvær. der sad også på min golf 4, og den blev altså købt på stålfælge, fatter ikke hvorfor man "tyveri sikre" stål fælge. og låsetoppe kan jo godt komme af alligevel. ( for det meste )
    Har dog set en Citroen C1 hvor det kostede 4 OZ fælge, de skulle saves i stykker . øvøv

• #10   15. dec 2009 Svejse er også en mulighed som Esben (Herning) J: siger. dog kan det være svært at komme til, lidt afhændig af fælge.

• #11   15. dec 2009 vare nr. 19-1268 hos biltema aftrækker sæt til låse bolte

• #12   15. dec 2009 takker igen, men den der er på min bil er en møtrik ikke en bolt, og som nævnt er møtrikken sådan en hvor den yderste del er en ring der bare kan drejes frit, og derfor kan jeg ikke se de toppe kan klare det?

Iøvrigt skal jeg ALDRIG have låse bolte på igen, de sad bare på fra da jeg fik bilen. Hvis der er nogle der vil sjæle fælge, så er der nok noget mere interessant edn de røvsyge Ford fælge der sidder på min, og en tyv skal sgu nok komme forbi en låsebolt alligevel.

• #13   16. dec 2009 Se Her.....
    http://www.thansen.dk/products.asp?c=3159830751&n=313484279

• #14   16. dec 2009 svejs en top på. har prøvet det et par gange før. Bare på andre ford biler.

• #16   16. dec 2009 allan H - det tager ca 15min, alt efter hvor nemt de går af

• #17   16. dec 2009 man kan godt bruge de aftrækker toppe på dem med løs ring, toppen skal bare have en med en ordentlig mukkert så den kommer helt ind. mvh mark

• #18   16. dec 2009 OK jeg syntes jeg skylder jer en update.

Nu er de kommet af....det tog 2 Ford mekkere +2 timer, samt en smadret Navbolt der skulle skiftes smiley jeg var der under hele forløbet.
    En låse top kunne ikke komme ind over ringen i den fælg jeg har, så det var no go
    Man kunne ikke svejse i møtrikken da det var noget Chrom halløjsa hvor det ikke bandt ordentligt
    Den ene mekker (frisk gut med en god overarm) han fik lyn hurtigt mejslet yder ringen af møtriken, samt slået en flig af det restrende, og derefter løsnet møtrikken ved at slå den mod uret. Han var ca 40 min om to bolte.
    Den anden mekker var knap så heldig/klog/erfaren what ever, så han fik slået møtrikken itu helt ind til det inderste så man ikke kunne slå mere på den, og gevindet på navbolten var færdig. han ville så til at skære min fælg i stykker, men jeg foreslog selv at bore navbolten ud, og det funkede. Da den var udboret, satte vi en ordepik i og så knak den endelig.

Nu er det fixet, alufælgende har fået en del hakker, men det er dog skjult under center kapslen.

jeg skal ALDRIG have låse bolte på igen, sikke noget pis.....

Super måned, Tørretumbler død = 5000 til en ny, Service på den anden bil = 3800,- 2 nye vinter sytter til min anden bil inkl opbevaring = 2500, og så denne Ford regning (gætter på 2-3000,-) og iøvrigt alt det andet julegave crap............ Hrmmmmpffff %&¤#"¤%¤¤&

Iøvrigt skal i alle have 1000 tak for alle jeres hjælpsomme og gåde råd, jeg håber at kunne gengælde en anden gang.

Go' Jul

Allan

• #20   17. dec 2009 må man spørge hvilket mærke de låse bolte var??

• #21   17. dec 2009 jeg syntes der stod noget med "mount guard" eller i den dur på dem. Det var købt ved Ford sammen med bilen i sin tid.

• #22   17. dec 2009 ok, så ved man da at man skal holde sig fra dem, fremover...

var de spændt med krydsnøgle? momentnøgle? eller luftværktøj da de blev sat på?

plejer at sætte mine på selv, med en digital moment nøgle.

lærlingen på ford, pløjer dem nok bare på med trykluft...

• #23   17. dec 2009 ja de var monteret på værksted, men da adapteren knækkede, havd ejeg dårlig noget tilspænding på, det var adapteren der var total porøs

Kommentér på:
låsebolt, Ford fælg HJæææælp

Annonce