Folk fra AA med et par timer til overs Folk fra AA med et par timer til overs
Folk fra Aalborg må meget gerne se med her ;-))
Natteravnene er startet op i Aalborg C. og vi vil super gerne have rigtig mange til at give en hjælpende hånd.
Natteravnene er en landsdækkende forening, hvor vi går 3 voksne sammen i bylivet med bolcher og kondomer i lommen. Alle (primært unge) har mulighed for at komme hen til en snak med os, og vi har mulighed for at kunne afværge en evt. katastrofe (som den hvor 16 årige Casper Sørensen i september faldt i fjorden og desværre mistede livet)
Til jer der ikke ved hvad natteravnene er, så kan I læse om det her
http://www.natteravnene.dk/
Jeg HÅBER der er nogle der kunne få lyst til at tage en lille gåtur et par gange om året.
I første omgang har vi fokus på havnefronten, men skulle vi være så GODE at der kommer rigtig mange, så kan vi også dække banegårdspladsen og Kennedyarkaden.
Til sidst vil jeg da lige smide Natteravnenes sang - skrevet og sunget af Søs Fenger. Søs er selv Natteravn, så sangen er godkendt af hende til Natteravnene.
http://www.youtube.com/watch?v=WyowQRrRRCw
Hvis der er nogle der kunne være interesseret i at gå en aften/nattetur et par gange (eller 5) om året, så skriv en pb til mig med navn, adresse, tlf, mailadresse og tøjstørrelse, så jeg kan skaffe en t-shirt til jer.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
Når det så er sagt, så er det et alletiders initiativ.
Håber Du/I får noget ud af det
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 74
Ja jeg håber så inderligt, at der er rigtig mange der vil støtte op omkring det.
Vi er på nuværende tidspunkt 30 Natteravne - og vi starter først på lørdag, så jeg satser på at der kommer så mange som muligt og deltager/hjælper ;-)))
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
Hvis unge ikke kan fatte at opføre sig , er det så bedre at de sidder i din lukkede afdeling ? eller var det ikke bedre der var et par voksne der stoppede dem inden de røg afsted.
Kan godt se man tager arbejde fra dig , men det er set med mine øjne bedre at tage det i opløbet end at forsørge og opbevare dem bagefter.
okt 2008
Vi er helt upartiske i forhold til den enkelte person, og vi behøver slet ikke tage stilling til ting, men det vi dog KAN gøre er at lytte til de unge, og det sætter de faktisk stor pris på. ;-))
Vi kan give en hjælpende hånd til den fulde person, der end ikke sanser at kontakte familie eller venner for at komme hjem.
At der så findes meget negative mennesker, med holdninger som du lufter, det viser jo blot, at vi efterhånden er et samfund, hvor næstekærlighed og hjælpende hænder er en mangelvare - og efterhånden en sjældenhed.
Vi er ikke ude på at genere nogen som helst, ved at gå i vores gule jakker, og vi kommer heller ikke til at genere nogen.
Og nej - vi vil på ingen måde stoppe. Vi er nogle mennesker, der gerne vil tage vare på de unge mennesker, og vise at der findes gode rollemodeller som kan og VIL tage et ansvar.
okt 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 427
Tak til alle Jer der gør en indsats for at de unge kan færdes mere sikkert i nattelivet
dec 2005
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 921
okt 2008
Dem kunne du jo gå i selskab med, hvis du skulle være interesseret ;-))
dec 2005
Følger: 50 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 921
okt 2008
Hvis du ikke er klar over, hvad natteravnene er for en størrelse kan du måske med fordel kigge ind på det link jeg skrev tidligere.
Vores opgave er at gå rundt i gaderne uden at tage kontakt til nogen. Hvis der så skulle være et par stykker der ønsker at tage kontakt til os, jamen så er vi åbne og lydhøre.
Hvis vi ser "Jens" eller "Pia" ligge på gaden, vil vi jo se om h*n har en mulighed for at komme hjem, men ellers skaber vi ikke kontakten til folk.
Jeg synes at kunne læse mellem linierne, at du skyder lidt efter natteravnene, ved at skrive at der er kommet flere kriminelle til, efter de er startet op. Dette vil jeg egentligt gerne have at du uddyber lidt mere, da det er helt hen i vejret.
I øvrigt kunne jeg forestille mig, at de hårdest kriminelle er i kontakt med sådan nogle som Midtbysjakket eller SSP/Politi - folk i den stil. Det er ikke vores boldgade.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 224
Dejligt initiativ, har mødt flere natteravne og dem fra midtby sjakket nede i kilde parken og ved kennedy hvor mange af de helt unge samles..
Min fornemmelse er at de vilde bøller i flokken dæmper sig lidt når de ved at der er natteravne og midtby sjak området..
okt 2008
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Folk fra AA med et par timer til overs