1.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Netværksdeling Win7 og Win XP Netværksdeling Win7 og Win XP

Jeg har lige fået en ny pc med Windows 7 på. Det ser super fedt ud. Min gamle pc har windows XP. På den gamle pc'er har jeg en masse musik og dokumenter liggende som jeg gerne vil have overført til min nye pc. Tænkte jeg bare kunne oprette et netværk på disse to computere og så dele filerne, men dette kan jeg ikke helt få til at fungere. Er der nogen der ved hvordan jeg gør dette, når de ikke kører samme windows?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Netværksdeling Win7 og Win XP
  • #2   3. dec 2009 jamne, hvis dette nu ikke er muligt....

• #3   3. dec 2009 altså min med windows 7 på den ene harddisk og vista på den anden harddisk, kan ligemeget hvilken harddisk jeg booter fra, snakke med min anden computer på netværket i soveværelset som er til XP. jeg smider jo lidt film over til de sene timer, så er der lidt at falde i søvn til smiley

• #4   3. dec 2009 Andrea: Hvordan har du indstillet den til det? Jeg kan nemlig ikke se min XP maskine på win7, Hvor skal jeg gå hen og "kigge" efter den? Jeg har lavet en hjemmegruppe, men denne kan ikke findes på XP maskinen.

• #5   3. dec 2009 altså mine står begge i hjemmenetværk, som er sat til at være WORKGROUP. begge har net, og alle computere på netværket kommer frem, ligemget om det er win7, vista eller xp. har sku ikke rigtig sat noget op, andet end at sætte den til at være en hjemmepc på hjemme netværket. og så ellers sagt nej til at deltage i windows 7 netværket som deles af andre computere med windows 7. var sku bange for den så ville lave ged i noget andet. og når jeg kan se dem med win 7 i forvejen er det jo ligemeget.

• #6   3. dec 2009 Jeg genstartede lige computeren og så virkede det. Super enkelt, når man ved det smiley

• #7   3. dec 2009 EDIT: Win7 virker ekstremt bruger venligt og nemt at gå til

• #8   3. dec 2009 Du skal gøre det på begge computer, altså lave et netværksdeling installation..

Derefter skal du findes den andes computer IP, og skrive den i adresse feltet. Selvom du ikke kan se den anden, kan denne metode virke.

• #9   3. dec 2009 arhh, for sent :)....

Er Win 7 bedre end Vista. For det er da det værste gang lort ever.

• #10   3. dec 2009 jeg har windows 7 og windows vista på hver sin harddisk bare for at se hvormeget forskel der er for mig. men pt. meget tilfreds med win7. selvom jeg tror man skal være lidt vild for at mærke performance forskel.

man skal bare passe på med gamle computere, eftersom ikke alle updates til gammelt hardware laves kompatibelt til win7 smiley

men fint du fik det til at virke. fordi de SKAL kunne se hinanden uden noget større indgreb overhoved.

• #11   3. dec 2009 Jeg har kun prøvet vista et par enkelt gange på min fars computer, men har kun hørt dårligt om det, og at win7 skulle være en hel del bedre. MS erkender selv at vista aldrig blev helt som de havde håbet og regnet med.

• #12   3. dec 2009 sådan kan det jo gå, altså det du siger med vista smiley men 7 spiller indtil videre, er ikke stødt på noget endnu.

• #13   3. dec 2009 Mac, mac, mac siger jeg bare smiley

• #14   4. dec 2009 Jacob S> Ja sgu! Jeg vil også have en Mac. Det bliver så fedt at spille alle de nye spil på en maskine der er, i følge fanboys, er mere stabil og brugervenlig. Og så vil jeg have skiftet min netværksharddisk ud med Mac's Time Capsule ( http://timecapsuledead.org/)
    Naaa.... tror sgu jeg beholder min pc med Windows 7.

Ironi kan forekomme :o)

• #15   4. dec 2009 Skal lige siges at jeg har en Qnap NAS server til at stå, og det fungerer fint med nerværksharddisk og mac. Så kan ikke se hvorfor jeg skulle købe time capsule... Macén læser og skriver også NTFS osv osv så der er ikke meget jeg ikke kan som man kan med en win... Eneste punkt jeg kan give dig ret i er hvis man gamer. Så er en Mac ikke optimal... Men damn det er gennemtænkt i forhold til pc/windows. Hvis man ikke gamer er det helt klart det bedste køb jeg nogensinde har gjort med elektronik.

• #16   4. dec 2009 Del nu en mappe, og giv alle fuld adgang..

kør cmd i kør... derinde skriver du ipconfig og får din ip adresse

på din xp går du ned i kør og skriver \\192.168.*.* altså din ipadresse sådan..

wupti så burde du komme ind på den computer og se den mappe du har delt på din windows 7 maskine..

Kommentér på:
Netværksdeling Win7 og Win XP

Annonce