{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Harddisk optager god ide? {{forumTopicSubject}}

Kæresten havde fødselsdag den anden dag og havde længe snakket om sådan en karl, så jeg slog til og købte sådan en. Sidder så i dag og kigger i brugsforvirringen og bliver, ja, lidt overrasket over hvor kompliceret den lyder til at være! Er det mon nu alligevel en god ide?
Vi har stereo-video/DVD kombi i stuen, separat DVD og video i soveværelset, almindelige gamle supergode tv begge steder.
Spørgsmålet til jer er:
1. Hvad er nu fordelen ved at have en HD afspiller?

2. Hvad kan vi smide ud af det andet grej?

3. Hvordan er set-uppet smartest for mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harddisk optager god ide?
  • #1   20. nov 2009 vi har haft en i 3 år nu, og har hældt alt andet ud,vhs dvd,
    det er genialt

• #2   20. nov 2009 Vi har også en HD optager og er glade for den. Konen bruger den tit til serier hun gerne vil følge med i og ikke når at se. Optage film man ikke når at se osv osv. Ingen kedelige videobånd og DVD´er der ligger og samler støv.

• #3   20. nov 2009 Hvem har du som tv-udbyder?

• #4   20. nov 2009 Jeg bruger den mest når jeg vil se en film på reklame kanalerne, det er fedt at pause tv, gå en tur med hunden, eller hvad man nu kan finde på en lille halv time, og så bare spole forbi alle reklamerne smiley

• #5   20. nov 2009 Jeg synes det er lækkert. Jeg følger selv med i NFL og sådan en søndag bliver der sendt ca. 10 timer og det kunne den almindelige videooptager jo ikke klare uden at der blev skiftet bånd - og det er jo lidt vanskeligt hvis man ikke er hjemme:-) Desuden er der DVD-brænder i min (ved ikke om det er standard) og det kan jo også være rart.

• #6   20. nov 2009 Jeg er også glad for den kæresten medbragte til fællesskabet. Hun kan optage de serier jeg hader at høre på og se dem på et tidspunkt hvor jeg ikke er hjemme, vi gør også det med at pause filmen og derefter kunne spole over alle reklamerne og derudover har vores også dvd-brænder hvilket gjorde det muligt at optage alle hendes families hjemmevideoer ind på maskinen og så brænde dem ud på dvd'er med en pæn menu....!!

• #7   20. nov 2009 Husk at hvis du modtager digitalt tv signal så skal din HD optager også kunne modtage digitalt signal DVB-T eller DVB-C mpeg4 for at den er noget værd i dag

• #8   20. nov 2009 Jeg får signal fra Profiber, digitalt, som bliver omsat til analog i hjemmecentralen som de kalder den!

• #9   20. nov 2009 Hvis du kan se TV med et gammelt analog apparat så kan du også få glæde af en HD optager.

• #10   20. nov 2009 Altså jeg kan se man er fri for alt det spolen rundt osv, men det er lidt bøvlet hvis man vil ha en optagelse med ind i soveværelset og falde i søvn på, så skal man til at føre den over på en disk, hvor lang tid tager det?

• #11   23. nov 2009 Jeg arbejder også ved et fiberselskab.
    Vi har fået påbud fra leverandøren af tv-signal, at selv det analoge tv-signal skal kodes. Derfor vil det, når kodningen liver lagt på, ikke blive muligt for kunder at optage det analoge tv-signal.
    Jeg kunne ikke forestille mig at det kun er gældende for det firma jeg arbejder i.
    Bare du er klar over at der er en risiko for det.
    alternativt kan du undersøge din udbyder om man kan få/leje en digitalboks med indbygget harddiskoptager. Det har vi til vores kunder. Der er det tilladt at optage tv-udsendelser og film.

• #12   23. nov 2009 Så er den sat til!
    Det er overskueligt med programmeringen, ulempen er at TV skal være tændt for at man kan de hvad man laver!
    Det er også en ulempe at man skal have HD afspilleren tændt for at få surround og at den skal stå på den rigtige kanal, og man kan så ikke optage imedens!
    Synes heller ikke kvaliteten er væsentligt bedre end video, men den er lille og bruger ikke ret meget strøm, 0.9 w, i SAVE mode! Tager så til gengæld 2 min om at blive klar! Panasonic-EH49.

Kommentér på:
Harddisk optager god ide?

Annonce