{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Det giver griller at hyggekigge på MC {{forumTopicSubject}}

For nogle uger siden kørte jeg denne sæsons 200 sidste kilometer. Op til Ølgod hvor min F800ST skal stå hos Xpedit.

Jeg er rigtig glad for min MC, som jeg har haft fra helt ny. Og jeg har ofret en del i en masse ekstraudstyr, så den er topgearet til lang-touring for 2. Så derfor har jeg som udgangspunkt besluttet, at den ikke skal sælges de første 5 år. Og nu har jeg så haft min 2. sæson på den og ialt 19.000 km.

Min kæreste kørte bagefter i bilen til Ølgod, så var den efterfølgende hjemtransport sikret.

Efter at have snakket med Carsten i værkstedet, trissede vi ind for at få en kop tår kaffe og gå og kigge lidt på cykler. Normalt har jeg aldrig haft de fjerneste problemer med det, jeg har jo (i min egen optik) en fed cykel, men det er jo sjovt at kigge på andre modeller. Og det gik også vældigt fint. Kaffen gled ned, efterhånden som vi kom rundt om cyklerne... indtil...

... der stod en BMW der skilte sig lidt ud. En R1200ST fra 2007 med kun 19.100 km på klokken. Jeg kiggede lidt rundt om den, checkede prisen. Og så gjorde jeg det, jeg ALDRIG skulle have gjort: Jeg satte mig op på den.

Inde i mit hovede kørte med det samme lidt økonomiske bytte-kalkyler rundt i rasende fart. Hvor meget skulle jeg have op af foret i bytte. Og hvad skulle der ydermere ofres, for at få den i samme top-gearet touring-tilstand for 2 som min F800ST? Og det var til at overse, såfremt Kurt var lidt sulten for at komme af med den og få en F800ST ind, som var klar til det hele.

Men min søde og og meget jordnære kæreste havde lugtet lunten. Hun kunne se det på mig, helt nede fra hjørnet hvor hun stod og beundrede en Boss Hoss. Jeg kunne næsten høre, da hendes ene øje ændrede sin retning fra Boss'en og over på mig. Og da Kurt kom ind ude fra værkstedet og fik øje på mig, stod hun pludselig mellem Kurt og mig.

Kurt: "Hva' så Jesper, jeg kan vel ikke sælge dig noget?"

Min anden fejl... jeg drævede lidt med svaret.

Sus: "Neeej, det kan du ikke"!

Til min kærestes forsvar skal siges, at vi står foran et huskøb og pengene faktisk er øremærket til flytning og alt hvad dertil hører. Så med hendes lynsnare manøvre sikredes rent faktisk finansiering af flyttebil, indkøb af haveredskaber, gardiner, hækkeklipper osv osv.

For hun vidste udmærket, at hvis jeg først fik tilsneget mig en prøvetur, så var det efter stor sandsynlighed sket med de slanter.

På vej hjem var jeg pænt stille indtil vi nåede Billund (vi skulle hele vejen til Svendborg). Og jeg ved sgu godt at min dejlige kærestes manøvre bør berettige hende til et stort smækkys på hendes kind. Og det har hun fået.

Men jeg tænker sgu stadig på den R1200ST. Og hvis den (mod forventning) stadig står der til foråret.....

.... spørger jeg om en tur på den.....

God vinter til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det giver griller at hyggekigge på MC
Kommentér på:
Det giver griller at hyggekigge på MC

Annonce