{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Digital?? Horsens Fællesantenneforenig {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er der nogen folk fra Horsens herinde som er medlem af Horsens fælleantenne forening??

Jeg bor i midtbyen og har kabel tv, og mit tv har MPEG 4 modtager samt DVB-C tuner indbygget... Men den kan ikke finde nogen digitale kanaler.

Har kigget på deres hjemmeside, og der står der at TV2, DR1 osv osv samt den nye DR HD skulle kunne modtages digitalt fra 1 november... Men mit tv finder intet når jeg laver en digital søgning. ( jeg har de nye kanaler, DR K, og Ramasjang, men de sendes jo også analog når man har kabel )

Jeg har snakket 2 gange med Stofa, den ene gang fik jeg at vide at det først er fra 1 januar 2010 at det er digitalt fra Horsens fællesantenne forening, og anden gang fik jeg at vide at det skulle være fra 1 november....

Inde på Horsens fællesantennes hjemmeside skriver de at den lille pakke, med de førnævnte kanaler kan modtages digitalt fra igår af, og resten fra årskiftet....

(link fjernet)

Er der nogen der oplever samme problemer?????

Jeg fik at vide af en fra Stofa's kundeservice at jeg skal snakke med en tekniker imorgen, så det må jeg jo prøve, og så håbe på at få et svar på det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Digital?? Horsens Fællesantenneforenig
  • #1   2. nov 2009 Alle kanaler sendes digitalt nu. Der sendes ikke analog signal mere, da der er slukket helt for dem.

• #2   2. nov 2009 Kabel tv kunder kan stadig se analog!!!

• #3   2. nov 2009 Hallo der er jo lige netop derfor at alle dem som havde kabeltv kunne læne sig tilbage og køre videre med deres gamle TV.
    Kabeltvudbyderne omkonverterer de digitale signaler til analoge. Men de fleste tilbyder også signalerne digitalt. Nogle kodede andre ukodede f.eks. You see (reklamen "ingen boks ingen kort").
    Odder antenneforening har lige meddelt at DR HD er forsinket pga. tekniske problemer. Måske de har lignende problemer i Horsens

• #4   2. nov 2009 prøv at gå ind og søg efter programmerne... da de ligger på nye frekvenser... :o)

• #5   2. nov 2009 Driven F. Har prøvet at søge, som jeg skrev... men det giver desværre ingen resultat, den melder 0 digitale kanaler... Og jeg burde jo som minimum kunne modtage DR1, TV2, DR2, DR K, DR Rama, DR HD, DR Update i digital format som de skriver i dette link :

(link fjernet)

Jeg har alt hvad der behøves i form af MPEG 4 og DVB-C... Så fatter ikke hvorfor jeg kun modtager kanalerne analogt, og slet ikke kan modtage DR HD...

• #6   2. nov 2009 Steen P. Ja, det kan godt være at der er problemer her også. Men da jeg snakkede med Stofa, så sagde de at det skulle virke fra min antenne forening.... Men igen, den første jeg snakkede med hos Stofa sagde jo at det først var fra 1 januar... Så hvem der har ret ved jeg ikke, men prøver at ringe igen imorgen.

• #7   2. nov 2009 Kig under 2. Hvordan laver jeg kanalsøgning/opsætning af de digitale kanaler:
    http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335

Virker på både TV og boks jeg har efter jeg brugte de indstillinger.

Er dog på Horsens Syd, men det skulle være de samme indstillinger.

• #8   2. nov 2009 Horsens syd har vi også på min arbejdsplads, og da har vi fået digital... Men den første mand fra Stofa jeg snakkede med sagde at det ikke var alle foreninger i Horsens der var fulgt med endnu, mærkeligt.

Jeg har prøvet disse indstillinger, men synes ikke rigtigt at jeg kan ændre på de der Mhz, den bliver ved med at skrive Khz..???

Nå, er sgu ved at være helt rundtosset af alt det digital halløj, så tror jeg snakker med Stofa imorgen, og hører hvem der har ret af deres 2 medarbejdere hos kunderservice ;-D

• #9   2. nov 2009 Hvis du læser det første link som du selv henviser til:
    "Pr. 1. januar 2010 tilbydes det digitale spejl af de analoge programmer man modtager."

• #10   2. nov 2009 Kan muligvis også have noget at gøre med de opdateringer som de gennemfører for tiden
    http://www.hfaf.dk/?n=37

• #11   2. nov 2009 opgraderinger smiley

• #12   2. nov 2009 Martin : Du er sgu en skat, jeg har fundet ud af det med de indstillinger... Jeg satte bare 3 gange 0 bagefter de der 346 Khz, så gav det Mhz smiley

Men det er kun DR1, TV2, DR2 osv. der er digitale, tror jeg nok... kan ikke lige komme til tv'et lige nu da kæresten ser et eller andet skod læge program på kanal 4... og tv'et i stuen har ikke DVB-C tuner...

Har du alle kanaler i digital?????

• #13   2. nov 2009 Steen P :Der er blevet opgraderet hos os smiley
    Pr. 1. januar 2010 tilbydes det digitale spejl af de analoge programmer man modtager..... Da mener de så alle andre programmer efter DR1, TV2, DR2, DR K, DR Rama, DR HD, DR update, eller forstår jeg det forkert????

• #14   2. nov 2009 Det vil jeg mene. Alle dem som der kan sendes digitalt bliver der mulighed for at se digitalt.

Se f.eks denne liste som gælder for Odder antenneforening.

(link fjernet)

Alle dem med et rødt D kan ses digitalt, Når de engang bliver klar til det.

• #15   2. nov 2009 Okay, jeg væbner mig med tålmodighed smiley

• #16   2. nov 2009 Så, nu har vi fået DR HD og en masse andre... Men der mangler stadig at komme en del kanaler som digital, men det kommer jo nok hen ad vejen... Men hold da op, jeg har ca 1708 kanaler nu, men en del af dem er radio kanaler, der er en del kanaler hvor der kun er lyd, men ingen billede....

Og så er der kanaler som jeg slet ikke burde have med min tv pakke, som f.eks canal digital, men den er så godt nok også uden lyd, så jeg får den nok heller ikke når alle kanaler går over på digital, men stadig mærkeligt at den pludselig ligger der når den nu ikke er del af den tv pakke jeg betaler for???

• #17   3. nov 2009 Det er nok fordi de er ved at omlægge.

Men nej har heller ikke alle kanaler digitalt endnu. Det er kun de sædvanlige DR1, TV2 osv., men de skulle komme løbende her.

Kommentér på:
Digital?? Horsens Fællesantenneforenig

Annonce