{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Garanti / Service på bil {{forumTopicSubject}}

Hej - Ved godt dette indlæg burde være under bilgalleriet men har ikke en brugerprofil der.

Min kæreste har en Kia, som der stadig er garanti på. Nu er der så gået en sensor i ratstammen, så servostyringen ikke fungere - det vil koste ca 15.000 at få lavet.
Hun har fået lavet service på et autoriseret værksted (ikke hos kia)som også har sat stempler i hendes servicebog, men det mener kia nu ikke er nok og de vil også have diverse kivtteringer, som jeg sgu ikke ved om vi kan finde da vi er flyttet i mellem tiden, ellers vil det ikke gå under garantien.

Må de det ??

Mvh

En vred mand

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti / Service på bil
  • #1   29. okt 2009 Hej... Er det Meiniche?

• #2   29. okt 2009 ja det er det

• #3   29. okt 2009 Regler for biler købt efter 2003
    Hvis bilen er indkøbt som fabriksny 1. januar 2003 eller senere gælder der andre regler. Herefter må bilimportøren ikke længere stille som betingelse for en garantis opretholdelse, at bilen serviceres på et af importørens egne mærkeværksteder. Bilejeren skal dog stadig kunne bevise, at bilen vedligeholdes korrekt og ifølge bilens servicebog. Derfor må bilejeren sørge for udførlig dokumentation fra værkstedet, hvis et "uautoriseret" værksted sættes til at servicere bilen.

• #4   29. okt 2009 Vil det sige at det ikke er nok man har udfyldt sin servicebog, men også skal gemme diverse kvitteringer. netop også min pointe overfor Kia at den sensor har ikke en SKID med service at gøre

• #5   29. okt 2009 Spørgsmålet er om de må nægte at udbedre fejlen, hvis den overhovedet ikke er service relateret

• #6   29. okt 2009 JA, DET MÅ DE GERNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er rigtigt, de må ikke forbyde dig garantireperationer, når du har fået serviceret bil på uautooriseret værksted, men det på pålægger dig selv et kæmpe ansvar, hvis du skal ha lavet en garantireperation, og det er dig selv der skal bevise at alle de rigtige dele er brugt, (OE-numre og den slags) og alt er udført efter KIA's forskrifter.

Det er helt normal kotyme i dag at man reagerer på den måde, når der er stempler i servicebogen fra uautoriseret værksteder.

Kan du derimod bevise at alt er udført korrekt, så har du ingen problemer.

• #7   29. okt 2009 Mit råd til alle der tror de kan spare noget ved at spare 800 kr på et service på deres nye bil, ved at køre til AUTOMOSTER, lad nu være med at tro at du får det samme for pengene, for det gør du ikke.

autoriseret værksted i garantiperioden, så slipper du for alt det bøvl der blir, hvis der sker noget du skal ha lavet på garantien. Det kan og vil aldrig nogen sinde være de sparede penge værd.

uautoriserede stempler i servicebogen er det allerførste importøren kræver kontrolleret inden de vil røre ved bilen. Unfair ?? tjae, det kan man jo mene om hvad man vil, men det er nu altså sådan reglerne er, og det er dig selv der står med lorten.

• #8   29. okt 2009 Synes dagens Danmark er til at brække sig over: man skal fanme snart ha en advokat ind over ALT, fordi producenterne/importørene ALTID prøver at løbe fra deres ansvar - FY FOR SATAN siger jeg bare

• #9   29. okt 2009 bo sloth L-->

At sige man ikke får lavet det samme ved en uautoriseret er en gang ævl. Man kan ikke generalisere på den måde.
    Jeg arbejder ved et automester værksted, og er bilen inden for garantiperioden, bliver den ALTID lavet efter et serviceskema der passer til bilen.
    Fremvisning af den er nok for forhandleren. Men smider kunden papirene væk, så er det jo ikke værkstedets skyld.

Jeg har tidligere arbejdet ved et mærke-værksted, og tro mig - de laver ikke et bedre stykke arbejde.

Kommentér på:
Garanti / Service på bil

Annonce