1.634 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Føler mig snydt.. :-( Føler mig snydt.. :-(

Jeg har en ældre amerikanerbil med veteranstatus.
Da den begyndte at skyde i karburatoren, og køre meget ujævnt, kørte jeg på værksted med bilen.

Det er et værksted som eftersigende ved alt om disse biler, og selv reklamerer med at de er "eksperter" inden for området.

De havde bilen i 3 dage, og rengjorde karburatoren 2 gange, og tog en kompressions test osv.

Men lige lidt hjalp det.. smiley
Bilen kører stadig af h...... til, præcis som den gjorde før..

Alligevel har jeg fået en regning på godt 8.000,- kr.
Der er ikke brugt nogle reservedele, det er ren timeløn..

Jeg har sgu' lidt svært ved at se hvad jeg har fået for mine penge..
Bilen kører præcis lige så skidt som før, de kunne ikke finde fejlen..

Er det bare mig, eller er det normalt forretningsgang..??

Mvh
Per

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føler mig snydt.. :-(
  • NIELS L
    NIELS L Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #1   13. okt 2009 hvis den kører lige som før og der ikke er blevet skiftet noget ville jeg ikke betale den.... Selvfølgelig skal de da have noget for deres ulejlighed, men sgu ikke fuld løn....

Det vil jo vare det samme som at ringe efter en maler og bede ham male dit hus, så kommer han 3 dage i træk og bare rører i malingen uden at male, og sender en regning for maling af hus!

• #2   13. okt 2009 den er så svær så svær..... nok en ydelse der aldrig vil blive enighed om...
    de værksteder jeg har været på, hvor de har brugt tid på at fejl søge, der har deres "moral" og services hvad det angår altid smilet mest til min side ...... og personligt ville jeg blive rigtig ked at skulle æde den du der fortæller om..

mvh

• #3   13. okt 2009 di aflever bilen og sender en regning som du så skal betale bilen kør stadig ikke som den skal så jeg ser kun at du kør tilbage til dem og siger at hvis du skal give 8000 for røv og nøgler så kan di lig få den til at køre ortnlig først

• #4   13. okt 2009 Jeg ville nægte, at betale.

• #5   13. okt 2009 Den kører for mager.
    Den bliver for varm og selv antænder inden den når cylinderen.

• #6   13. okt 2009 De burde ikke sende en regning på hele beløbet, når de ikke har fundet fejlen.

• #7   13. okt 2009
    Ja den er sgu' svær..
    De har jo brugt en masse timer, men uden det har hjulpet overhovedet..
    Så et eller andet sted skal de jo have betaling for deres timer, men jeg vrider mig sgu' godt nok over ikke at have fået en skid for mine penge.. smiley

Jeg fik en snak med dem idag, og de kunne sagtens følge mig i min frustration, men ikke desto mindre fastholdt de at der var brugt mange timer på MIN bil..

Men nu ved jeg om ikke andet, hvor jeg IKKE kører på værksted igen..

• #8   13. okt 2009 som cartman, du skal da ikke betale for noget du ikke har fået

• #9   13. okt 2009 Har du så betalt eller?

• #10   13. okt 2009 Jesper S>>

Jeg har efterfølgende haft en anden til at kigge og lytte på bilen, han vidste nøjagtig hvad det handlede om..
    Nye tændrør, ny tændspole, nye tændkabler og hætter..
    De ting skiftede jeg selv, udgift 1500,- kr.
    Derefter var han klar til at "arbejde"..

Han fløj på karburatoren med en lille skruetrækker, og 5 min. efter kørte den som en ny, og har iøvrigt gjort det siden.. (snart 300 km.)

Den kørte ikke for magert, men fik derimod alt alt for meget, så den sodede tændrørene så meget, at den brændte tændrørene lige så hurtigt som man kunne skifte dem.. smiley

Havde jeg da bare kendt til hans eksistens lidt før, så havde jeg haft 8.000.- kr. mere i pungen..

• #11   13. okt 2009 Jeg har hørt om mange tilfælde hvor værksteder har skrevet mere på end de har brugt..

• #12   13. okt 2009
    Har ikke betalt endnu, men den er sat til betaling i overmorgen på netbank..

• #13   13. okt 2009 Per M (Holstebro) .

Nu syntes jeg hele sagen tager en drejning... dvs... at hvis et autoværksted ikke kan finde en så simpel ting ( fejl ) som du der taler om,( og det burde kun tage KORT tid for dem att finde og se på rør osv) så ville jeg på ingen måde give 1 kr for deres indsats, da de er total uproffonelle.. efter min mening...
    du skal ikke betale for det lort som de har bedt dig om at betale for..

dette er min mening..
    ps...... men det lyder som om du har begået den frjl at du allerede har betalt : /
    hvis ja . . så tilbage til dem og vis dem den simple fejl der var.. og forlang 7999,50 tilbage
    mvh

• #14   13. okt 2009 men altså hvis de ikke kan bevise de har lavet noget ved den?

du skylder også mig 8k, har også renset karburatorene m.m.

• #15   13. okt 2009 Jeg tror ikke at de har skrevet mere på end de har brugt.. Det er jeg ret sikker på..

Men de ser sådan på det, at de har brugt en del timer, og dem skal de have betaling for..

Jeg sammenligner det lidt med, at hvis ens TV pludselig kun kan vise sort/hvid, og man indleverer det til rep.
    Henter det 3 dage efter, og det kan stadig kun vise sort/hvid, men man får alligevel en regning på 8.000,-.. Vi har forsøgt at reparere det, men kan ikke finde fejlen..!!
    Ville man betale den..??

• #16   13. okt 2009 Nej, self. ville man ikke betale det.
    Tag ned til dem og tag en lang snak med dem og forklar dem at du har lidt svært ved at forstå logikken i at betale 8000 kr for noget, som ikke virker. Hvis de ikke forstår det, må du "true" med at hive en advokat indover. Uden at vide mig klog på lovginingen på det her område, så virker det til at du har en rimelig god sag.
    Min forrige mc var til hovedrep. hos mc master, lige inden han gik på røven. Da de endelig var blevet færdig med den, var de også gået konkurs, men jeg skulle stadig betale de 10000 kr for det de havde lavet. Betalingen skulle så foregå med kuratoren/advokaten. Det var jeg indstillet på, men da jeg kom og skulle have den udleveret af advokaten kunne den ikke starte og da vi endelig fik den i gang efter en halv time, kørte den på 3 cylindere. Jeg nægtede at betale for det, på trods af at de havde skrevet alt ned de havde lavet på den. Advokaten syntes også det var grotesk at give 10 kg for noget som ikke virkede, ergo fik jeg den udleveret gratis. Efterfølgende kunne min fætter, som er bilmekaniker, bruge et par timer på den, og så fungede den perfekt.
    Jeg ved godt det ikke helt er det samme, men håber du forstår hvor jeg vil hen med det.
    Held og lykke.

• #17   13. okt 2009 Jeg ville ikke.

Det er 8000 bobs, ville snakke med forbruger nævnet først.

De forstår jo godt din frustation som du selv sagde derved burde de også forstå at hvis du spurgte efter hjælp om du burde betale.

Ville undersøge sagen før jeg at ville betale i denne her situation.

• #18   13. okt 2009 Du burde jo nok lige høre dem om de selv mener at du skal betale regningen inden du gør mere, det kan jo være at alt kan ordnes uden de store problemmer, har de haft mulighed for at blive hørt ?

• #20   13. okt 2009 Nu du har løst problemet og ved hvad problemet var, så er det bare ned til dem og fortælle dem at de som værksted da skulle kunne finde den fejl! Og at det er fuldstændig hen i hampen at du skal smide 8k for ingenting.
    I må kunne finde en mellemløsning... Evt halv skade eller lignende!

Hvis et værksted ikke kan løse en så simpel ting, så skulle man ikke tro de havde nogen ekspertise indenfor området

• #21   13. okt 2009 Jeg ville lige stoppe den betaling på netbanken, og tage ned og snakke med dem og fortælle dem, hvor simpelt det var for en anden, at få den til, at køre og fortælle dem, hvad det kunne gøres for, at den kørte perfekt og så fortælle dem, at de må kunne forstå, at de ikke kan få penge for det de IKKE har lavet. De har da overhovedet ikke styr på tingene, hvis de ikke kan finde så simpel nogen fejl... Hvis ikke andet må i slå halv skade om regningen. (Hvilket jeg stadig synes er forkert)

• #22   13. okt 2009 betal nada nix intet o ingen ting og slæb dem i retten hvis de gør knuder ....de burde kunne finde en så almindelig fejl på en gamel bil

• #23   13. okt 2009
    Har yderligere det "lille" problem, at jeg kender de mennesker der driver værkstedet, og har flere gange fået bilen lavet der, også vores hverdagsbil, og der har aldrig været grund til at klage..

Også i den lokale US car klub er de repræsenteret, og vi skulle gerne kunne snakke sammen fremover..

Jeg talte som sagt med dem idag, og mente ikke de kunne være bekendt at præsentere en så stor regning..
    Men de var altså af en anden mening..

Så det kan blive en dyr regning for dem selv.. Jeg vil jo fortælle andre i klubben om forretningsgangen..

• #24   13. okt 2009 fuck nogle svindlere . Jeg driver selv værksted .og kunne aldrig finde på at fakturere noget der ikke var ordnet....svindel og dårligt håndværk skal sku ikke belønes

• #26   13. okt 2009 Mads {store Jørgen}>>

Deres reaktion på at den stadig ikke kørte var, at så måtte de prøve noget andet..!!
    Jeg havde på daværende tidspunkt fået et fif om, at prøve at kontakte en anden, og det gjorde jeg med det samme..
    Han kom hjem til mig, (selv om han har eget værksted 3 km fra mig).. Han lyttede på bilen i 20 sekunder, og mente at de omtalte ting skulle skiftes, tændspole, nye rør, nye kabler, derefter ville han komme igen..
    Det gjorde han som sagt, og skruede på karburatoren i ca. 4-5 min. Derefter har bilen bare kørt perfekt..

Da jeg spurgte hvad han skulle have for det, mente han at jeg var blevet straffet nok ved de andre, så det skulle jeg ikke give noget for.. smiley

Det var sgu' en helt anden positiv oplevelse.. :-))

• #27   13. okt 2009 Per M : Betal ikke, også selv om du har fået lavet bil der før uden problemer, der er jo andre mekanikere i området så brug den i stedet, det sted er åbenbart bedre også til US biler, du kan ikke være/ holde dig venner med alle...

• #29   13. okt 2009
    Men det er sgu' lidt tankevækkende, at det de på værkstedet brugte 16 timer på, og derefter ikke kunne give en diagnose på, det kunne "min nye" mekker klare på 20 sekunder, og derefter fikse på 4-5 minnutter med en lille skruetrækker.. !!

• #30   13. okt 2009 netop derfor så gå til dem på det værksted!
    16 timer lyder også fuldstændig vanvittigt!
    Der kan man sq nå at tjekke mange ting.
    ved du præcis hvad de har brugt tiden på?

• #31   13. okt 2009 hvis du selv mener du skal betale 8000 for at være på tale fod med dem... så behøver du ikke at spørge os... ja hårde ord.. men det lyder som om du vil betale for "#husfredes#" skyld og det mener jeg ikke...
    give dem 2000kr for deres ulejlighed og forklar at den lokale vvs mand klaret det problem de skulle have løst på mindre end 15min..

• #32   13. okt 2009 Du skal ikke betale een eneste krone!
    Til gengæld skal du huske at lave en skriftlig indsigelse, hvis de sender dig rykker(e) og inkassotrusler.

• #33   13. okt 2009 per: det mener jeg ikke at du skal betale fuld pris for, betal for en rensning og justering, det burde være nok.

Men smut ned til ham der fixede den, og giv ham en kasse øl.

• #34   13. okt 2009 Er enig med K6.

Sig til dem - at du er villig til at betale en mindre del af regningen. Men ikke mere end det.

Hvis de ikke er villige til at acceptere dette - så fortæl dem at du er medlem af FDM - og at du allerede har talt med deres juridiske afdeling. En lille hvid løgn skader ikke...

Det er ikke dig der skal betale deres lærepenge...

Mvh, Henrik

• #35   13. okt 2009 Den er tricky, for værkstedstimer er jo også en vare, at de så ikke har været kompetente nok til at finde fejlen, eller stoppet i tide trækker ned.
    Helt ærlig TO gange karburator rens?? du skal højst betale for en..

Jeg ville kontakte FDM, de ser den slags sager hele tiden, og er bedre til at give råd end vi er

• #36   13. okt 2009 Robert A

og er bedre til at give råd end vi er ...... host host... det var grimt sagt . .

: /

• #37   13. okt 2009 -K6- lur mig om ikke de har set en del af den slags sager, og også ved hvordan man står rent juridisk, især i det tilfælde at det skulle ende i retten..

• #38   13. okt 2009 hmmm det var så sagt med et smil.... for vi er de bedste her inde til at give råd .. men hvor gode de er det er så lige det . .

: /

• #39   13. okt 2009 Jeg har selv arbejdet på værksted (dog som elektronikmekaniker). Når man forsøger at reparere noget er der altid en risiko for, at man ikke kan. Den risiko tog vi selv. Derfor kunne vi godt finde på at sige: "Nej, den fejl vil vi ikke lede efter, for det kan tage mange timer og det er ikke sikkert vi finder den, og så kan vi selvfølgelig ikke tillade os at tage penge for ikke at have løst problemet."

Af og til tilføjede vi: "Fejlen skyldes muligvis X. Det kan vi godt kontrollere, det tager en time, men så betaler du for den time uanset om det er der fejlen ligger eller ej, ok?"

Vi ville ALDRIG bare sige: "Den klarer vi!" og så bagefter: "Nå, vi kunne ikke finde problemet. Her er en regning på 8.000 kr. Hav en god dag!"

Kunne vi ikke løse problemet, så var der ingen regning, medmindre vi på forhånd havde forklaret kunden, at det ikke var lige til og han havde accepteret at betale for forsøget alligevel. Alt andet er efter min mening noget svineri.

• #40   13. okt 2009 normalt ville jeg sige at man betaler for fejlsøgning ! men hvis en mekaniker efterfølgende kan ordne den på mindre end en time , så har de været inkompetente !
    jeg ville gå med til at betale 4000 kr HVIS alle dermed var tilfredse hvis ikke ville jeg tage kampen ,
    hvis du skal tage kampen , går du til mekaniker nr 2 og får en korrekt regning på den time der er brugt . den kan du få brug for .

• #41   13. okt 2009 Der bruges max 1 time til en fejlfinding af en dreven bilmekaniker, absolut max! (en bil uden computer)
    Der er ingen mekanik er der står 16 timer på hovedet i en bil, det nægter jeg og resten af landet at tro på! Og så oven i købet ikke finder fejlen, nul putte!
    Gå til CAD sammenslutningen af auto et eller andet, en overordnet instans der vurderer kvalitet og priser, eller måske er værkstedet med i en kæde a la Automester eller et andet navn!
    Foretag en eller flere af følgende punkter:
    1. Deponer pengene på en spærret konto og kontakt en advokat!
    2. Gå til værkstedet og forklar hvad der nu er blevet lavet ved bilen og at du vil betale 2.000 til dækning af mekanikerens løn.
    3. Hvis han nægter, så forklar ham at du kører sag på ham og alle får hans og forretningens navn at vide! (alle klubber og foreninger MC+USA)
    Det lyder som et oplagt tilfælde af dobbelt fakturering og det er ulovligt!
    Hvis ikke, så er der tale om grov inkompetence!
    Det er heller ikke ualmindeligt at en mekaniker skriver regning for 9-10 timer på en dag med 7.4 timer også ulovligt!
    Og at han ikke regner den ud når han ser røret er helt sort, det fatter jeg bare ikke!
    Du skal betale for udført arbejde, men det der er det tætteste jeg har hørt på bondefangeri! De må sgu da ha en forklaring der er bedre end den der!
    Hvis ikke man ved hvad der er galt, så stopper man når der er gået en time, det er almindeligt kendt blandt reparatører!
    Betal ikke!
    Personligt havde jeg intet betalt, men kørt sagen til tops!
    Mvh Allan.

• #43   13. okt 2009 Send en email til dem her om dit problem (link fjernet)

• #44   13. okt 2009 Fik for et par år siden lavemin gamle Golf hos wv i Middelfart, efter de havde haft den en dag, mente de det skulle være ordnet, og jeg fik et girokort med, men ak den var stadig gal , så de fik den igen og brugte endnu en dag, og sage selv at det ikke var min skyld de ikke havde fundet den rigtige fejl først , så jeg fik ikke en extra regning . Det er sådan det skal være

• #45   13. okt 2009 Undskyld - er jeg ene om at undre mig??

For fed blanding, der medfører, at tændrørene brænder af????

Sådan noget knalderi bagud gennem karburatorerne betyde oftest som også nævnt tidligere, at maskinen går for magert og dermed så varmt, at den knalder den forgassede blanding af i manifolden.

Det kunne jeg egentlig godt tænke mig en forklaring på.......

• #46   13. okt 2009
    Ham der fik bilen til at køre, var ikke i tvivl om at den fik alt for meget.. Den stod og osede i tomgang, og knald og flammer stod op af karburatoren..

Knald i karburatoren skyldtes, at et eller flere tændrør var brændt af.
    Den åd tændrørene lige så hurtigt som jeg næsten kunne skifte dem..
    3 gange på 200 km test kørsel.
    Samme 200 km kostede 500,- kr i benzin, så noget var jo helt galt..

8 nye rør blev monteret for 4. gang..
    Da der blev lukket ned for brændstoftilførelsen, da gik bilen helt anderledes, og tændrørene ser stadig ud som nye..

Ham som fik bilen igang, har skruet i de gamle biler i 22 år, så jeg vælger at tage hans forklaring, og ikke mindst hans handling for gode varer.. smiley

• #47   13. okt 2009
    Jeg takker iøvrigt for alle svar, råd og meninger.. smiley

Mvh
    Per

• #48   13. okt 2009 Man skal se sig godt for inden man lader nogen skrue i sit gamle køretøj der er en masse selvudnævnte "eksperter" der lige ved hvad der er galt, selvom tingene kan virke simple kræver det viden at få det til at spille 100%, det er mekanikkere af den helt gamle skole der skal til..

• #49   14. okt 2009 Ja det gør min kone også:)

• #50   14. okt 2009 Hold os opdateret herinde

• #51   16. okt 2009 Hvis det endelig er (og du er medlem af MCTC) så har de en aftale med en advokat, som man kan ringe til..

Kommentér på:
Føler mig snydt.. :-(

Annonce