{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

arghh bil problem :-) {{forumTopicSubject}}

står med valget mellem audi 1,6 stc fra 98 og en passat 1,9 tdi fra 97 og kan bare ikke bestemme mig syntes mega godt om audien men passaten er jo en diesel der køre ca 20 km/l er der nogen der evt har haft begge i deres stald... som har ris og ros ang de to modeller..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arghh bil problem :-)
  • #1   5. okt 2009 Det er meget ud på et. Passaten er faktisk noget større, men lige knap så lukullisk:

Mit hjerte siger Audi, og min Hjerne siger Passat - især med brændstofregningen in mind.

Med til historien hører, at jeg har haft mange forskellige biler, og har i mange år været Audi-mand.

Så kom jeg til at køre Golf Stc sidste sommer og af og til Passat Variant. De var ikke væsentlig ringere end min sidste A6 Avant. I efteråret skulle jeg så have ny firmabil, og jeg valgte gudhjælpemig - en Skoda. Privatbilen er en Seat V5. Jeg lkan objektivt ikke sige de forskellige VAG biler er særligt forskellige, så længe de er i sammenlignelige klasser.

Således er største gene ved min Skoda, at logoet ligner en Pik med Vinger - performancemæssigt og komfortmæssigt er den helt på højde med A6, hvis ikke bedre.

• #2   6. okt 2009 klart audi har nu haft min audi a6 fra 97 i 5 år det er kun en 1,8 20v men køre stadig som en drøm og har ikke ofret en eneste krone på den.
    naturligvis slidele som bremser dæk osv.

• #3   6. okt 2009 Lars:

Hvis de 2 skal ligge i samme prisklasse, så har Passatén med garanti også kørt langt over 300.000km

Lad os vende det om. Hvor mange km, skal du køre om året?

Dieselbilen, den går omkring min 16km/l til en literpris omkring 7.5kr = 47øre/km
    Benzinbilen går omkring 12km/l til 9.50kr = 79øre/km.

Men kører du eks. kun 10000km om året, så er merudgiften kun 3200kr. for at have den bil du virkeligt ønsker.

Lig dertil, at dieselbilen, med garanti har gået cirka det dobbelte af den A4.

Men det korte svar er: mand dig op, køb den bil du vil have, og tag skideballen bagefter..44Sig mig, er der unger på vej siden du kigger stc?? ellers er det ultimative svar, at du skal have min 306GTI med 2.4L motor.. 1125kg og 202Hk smiley

Malene kan ikke administrere så mange kræfter, og er ikke glad for hun kører i mercedeserne.. smiley

• #4   6. okt 2009 Ta Passat, det er noget af det mest driftssikre der findes, og da det er en diesel er der ikke noget at betænke sig på! Gå selv ind og find data på moment så vil du se en fed forskel i dieeslens favør!

• #5   6. okt 2009 Bare husk at der kommer 1000,- extra i afgift næste år pga. manglende partikelfilter på passaten : (

(link fjernet)

• #6   6. okt 2009 Prøv dem begge. Så har du svaret.

1,6 motoren i audien er ganske enkelt for svag til den relativt store bil. TDI'eren kører meget bedre.

• #7   6. okt 2009 "Mit hjerte siger Audi, og min Hjerne siger Passat"

Og det er jo en bil, så lyt til hjernen og vælg den mest fornuftige. Når du vil have køreglæde hopper du jo alligevel på din motorcykel.

• #8   6. okt 2009 Har haft flere af de nævnte modeler i garagen og jeg kan kun sige at på listen af ca 45 biler jeg har haft i min tid, så er A4 1.6 helt sikkert den bil der har skuffet mig mest.........

9-10km/l, ingen plads og 100 små fejl.........

hvorimod passat 1.9TDI giver dig følgende fordele i forhold til audi'en

Bedre trækkraft

Bedre brændstoføkonomi, glem alt om de opgivelser der er på den benzin, kører du alt andet end bedstefar kørsel i en 1.6 så går den under 10, hvorimod en 90HK 1Z motor vel nærmest ikke kan prygles under 15 og gerne kører 20kml

Bedre plads, især på bagsæde og bagagerum

Mindre værditab, en A4 benzin er en affaldsvare om 3-4 år hvorimod der altid er et marked for en VW diesel bil.

Men husk at du nok kommer til at ofre en smule penge på et partikelfilter.

• #9   6. okt 2009 Motorcykel vælger man med hjertet, bil med hjernen.

• #10   6. okt 2009 Hvis man skal vælge bil med hjernen så vælger man ikk VAG..

men ikke desto mindre kan jeg ikke forestille mig hvor uchamerende og irriterende det må være at køre en tung howdi stationcar med 1,6 liters benzinmotor der laver 101hk på en god dag..

hvis valget SKAL stå mellem de to biler så må det blive passat..

næææ, Honda er sgu vejen frem.. og hvis det skal være tysk så skal det være BMW..

kvaliteten på VAG biler er faldet skræmende meget de mange år, det viser alle undersøgelser, mens Honda Toyota og Mazda stadig ligger i top..

• #11   6. okt 2009 MIRZA: Jeg vil tildels give dig ret, men 1997 PASSAT er stadig en af de stærkeste og mest driftsikre VAG biler, nok kun overgået af lillebror Golf 4.....

Men ja, skulle fornuften vælge, så ville jeg også vælge japansk

• #12   6. okt 2009 mange tak for alle de gode svar og meninger jeg må indrømme jeg hælde lidt over mod tdi motoren den har gået ca 320.000 (er det meget for en diesel)

men audien i stc er bare så lækker (det er jo min mening smiley )

Morten nej nej der er sku ikke unger på vej ud af hende endnu. men det kommer nok engang (2-3 år) vis det står til mig.

tror nu jeg vil lede efter passat 1,9 tdi (ikke stc) smiley

• #13   6. okt 2009 Kør bilen på et rigtigt værksted og få dem til at måle slidtage graden, en GOLLER måling, så kan du vurdere om det er den du skal have!

• #14   6. okt 2009 en GOLLER måling..?? hvad f... er det..??

• #15   7. okt 2009 Ring til Goller VW Vejen og spørg, de har opfundet apparatet, men der er sikkert andre der har det! Der kan du få den rigtige forklaring og ikke min "søforklaring".

• #16   17. okt 2009 vil bare lige sige at nu er der sku købt VW Passat 1.9 TDI fra 99 har haft den i en uge, og er meget tilfreds virkelig en lækker bil og køre i. mange tak til jer alle sammen. smiley

Kommentér på:
arghh bil problem :-)

Annonce