{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

IPod/Itunes en af livets gåder {{forumTopicSubject}}

Min kone og jeg sidder begge med hver sin laptop med hver sin Ituens og opdager noget sært.

Når jeg lægger en CD i min maskine, kommer den rette plade ind, med de rette numre og de rette titler, først ved aflæsning af CD og dernæst også ved import.

Så smider vi skiven over i hende Pc, og der kommer nu en visning af CD-en under titlen 2Die Abbsolute Schweine" samtlige titler er det rene kaudervælsk også når man importerer.

Vi har mange af de samme skiver liggende, men observerer det kun ved denne ene.

Vi anvender begge seneste version af Itunes. Eneste observerede forskel er, at jeg kører på en Vista baseret Pc og Fruen på en XP baseret.

Øh... nogen der har oplevet noget lignende eller har nogen gode forslag??

mvh - en Ipod-mongol

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IPod/Itunes en af livets gåder
  • #1   27. sep 2009 Hader Itunes og det er grunden til jeg ikke har en ipod.

• #2   27. sep 2009 Jeg har også den seneste version af itunes på XP, Og synes ikke jeg har stødt på de problemer som du beskriver.

Men er ved at være ret træt at itunes og ipod, synes det er noget besværgeligt bøvl.

• #3   27. sep 2009 jeg startede med at bruge iTunes til synk af filer til min iPod, men blev hurtigt meget frustreret over iTunes. Efterfølgende gik jeg over til at synkronisere min iPod med Winamp, og det kan varmt anbefales.

• #4   27. sep 2009 HVad er det for nogle problemer der gør at folk skifter fra iTunes? Nu har jeg kørt med det en del år, og synes det kører upåklageligt.

• #5   27. sep 2009 Christian:

Jeg har anvendt det et års tid, og jeg synes også det er velfungerende. Min knægt mener imidlertid jeg må være åndssvag, siden jeg kan leve med det - men så er jeg åndsvag.

Imidlertid fatter jeg ikke en bønne af, hvad der sker i dette tilfælde:-)

• #6   27. sep 2009 syntes også itunes er djævlens værk, ligesom ligesom quicktime, magen til puha... men det er ikke fordi du måske køre en engelsk version af windows, eller der måske evt er en sprog opsætning i itunes som ikke er den samme på hendes computer ?

• #7   27. sep 2009 Christian:

Grunden til jeg ikke bruger iTunes er at det er meget besævrligt at slette filer på iPod´en mv. Og siden jeg ikke køber musik gennem iTunes, så foretrækker jeg den frihed som eksempelvis Winamp giver frem for iTunes.

Men bevares, kan man leve med Apple´s begrænsninger i iTunes så er det da bestemt et godt produkt.

• #8   28. sep 2009 Knud, når den henter dataene på en CD, så refere den op med en database som laver sammenligningen ud fra antal numre, og derefter hvor lange hvert nummer er og i hvad rækkefølge (systemet er ret gammelt) Så hvis din konens CD drev laver bare en sekunds fejl på et af numrene så kan den lave den fejl der... I gamle dage fik man typisk en liste over CD'er det kunne være den fandt, men i dag smider CD trykkerne en lille ID der fortæller hvad CD det er.

Håber det gav lidt mening...

• #9   28. sep 2009 Tore

Det kan faktisk sagtens være tilfældet.

For det første er det en CD fra 82, og for det andet kører min Pc noget stærkere end hendes

Mange tak:-)

• #10   28. sep 2009 Jeg spørher også ofte hvad det er folk har imod iTunes.
    Men får aldrig noget svar andet end at det er noget lort.
    Hvad er det der er noget lort?
    Jeg har ingen iPod men bruger iTunes som afspiller og er yderst tilfreds.
    Jeg synes den har geniale søgmuligheder og en dejlig overskuelig visning af mine albums. (Vigtigt da jeg har i nærheden af 1000 CD'ere lagt ind)

• #11   28. sep 2009 Knud: hvad er det for en CD? - hvis det er en af dine Tyroler-plader - så er det vist noget indbygget kvalitetscheck smiley

• #12   28. sep 2009 iPod og iTunes er da ikke sværere end dublo klodser... Man vælger jo selv hvilke musikfiler der skal overføres ved at sætte et lille hak.
    Når vi importere nyt musik til iTunes sørger vi bare for at trække dem over i de iPod spillelister vi har sat til automatisk at synkronisere med. Og er der sange på de lister vi ikke gider have på iPoden sletter vi dem fra den liste. Nå vi så skal have det på iPoden sætter vi den bare i docken. Så starter iTunes selv op, og giver besked når den er færdig med synkroniseringen.
    Har ikke behov for den skal kunne mere, og er glad for jeg ikke selv skal sidder og trække musiken over på MP3 afspilleren, da det ikke giver samme overblik. Og tager tid hvis man har 20GB musik der skal overføres på den måde.

Hvilke begrænsninger der end er i iTunes og iPod rammer ikke dem der bare skal have en let håndterbar mediemaskine.

• #13   28. sep 2009 Alfons Å:

Det er ikke Tyrolsk Blassmusik, men næsten:

Gianna Naninni, Imaschi et altri, fra vist 1982. Den er italiensk og dengang tænkte man slet ikke op at beskytte dem. Det mærkelige er jo også at den kan indlæses på en Pc med Itunes, men ikke den anden med samme version.

--men Tore's udlægning kunne godt være sand:-)

• #14   29. sep 2009 jeg syntes det er meget nemmere at bare have en afspiller man kan smide musikken over på via Explore, i stedet for man skal connecte med et program også lade det styre musikken.
    Da jeg skulle ligge noget musik på min storesøsters shuffle, uhh så sur jeg blev på den, når man så havde fået musikken lagt derover, så ligger den ikke som mapper med mp3 i, men som nogle random filer som kun itunes kan bruge.
    også syntes jeg slet ikke det var til at finde rundt i programmet, men det er nok bare en vane sag, men jeg bandede godtnok en del over det smiley

Derfor jeg syntes programmet er dårligt.

• #15   29. sep 2009 Morten P: Hvad tror du Suffle betyder??

• #16   29. sep 2009 at blande, så det er afspillerens skyld at itunes ikke gemmer ting som ren mp3 på afspilleren ?
    har altid hadet itunes og vil blive ved med det, drag and drop er da SÅ meget nemmere end iTunes, åben mappen og kopir musikken, så er man færdig.

• #17   29. sep 2009 Morten P: Lige bortset fra al forarbejdet inden den mappe er lavet... Og nej det er ikke afspillerens "skyld" der er brugeren der ikke ved hvad der er købt.

• #18   29. sep 2009 Nu var det ikke min egen afspiller, har selv en Sansa clip som er nemmere at bruge og skulle have bedre lyd smiley

Kommentér på:
IPod/Itunes en af livets gåder

Annonce