{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Forsendelse fra USA - firma {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har hørt om et amerikansk firma, der har som ydelse, at modtage pakker som de derefter ompakker og videresender, - for at undgå at modtageren i eksempelvis DK, slipper for at betale told. Jeg kan ikke huske firmaets navn. Nogen af Jer der kender det?

På forhånd tak.

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsendelse fra USA - firma
  • #1   16. sep 2009 følger lige med her

• #2   16. sep 2009 Måske American Shopper:
    (link fjernet)

• #3   16. sep 2009 Og hvordan i alverden skulle du undgå told og moms ved at et firma i USA pakker om og videresender ? Hvor skulle de videresende til ?
    Timbuktu ? Og hvad skulle en anden papkasse gøre ved sagen ?

Nej der er ShopUSA som giver dig en amerikansk adresse så du kan handle med firmaer der ikke sender til Europa , men ShopUsa fortolder for dig.

Så moms betaler du 90% af gangene fra USA , der større chancer for at undgå det med TNT og UPS.
    DHL tager 185 kr i gebyr , PostDanmark 150.

Og hvis der var et firma der ydede samme service som du håbede på , ville det ved afsløring koste en bondegård for dig og sikkert også for firmaet

• #4   16. sep 2009 Sjovt, de har ellers tidligere gjort det med elektronik.
    De pakkede det som gave og sendte det afsted.
    Fakturaen kom så seperat som brev.

Kan dog godt være de ikke gør/tør det mere.

• #5   16. sep 2009 Det kan da godt gøres lovligt, kan det ikke? Man opretter et firma i et EU-land, der har lavere moms end Danmark. (Det har de vist allesammen.) Så køber man varer hjem fra f.eks. USA og så kan vi danskere købe det af firmaet uden at skulle betale den høje danske moms.

• #6   16. sep 2009 Og det sidste passer vist ikke, Søren. Jeg mener godt at forsikringen af en pakke kan være uafhængig af den påførte værdi. Hvis du vælger at tegne en forsikring på din sending, så skal du oplyse, hvor meget du vil forsikre pakken for. Det kan godt være et helt andet beløb end det, der skal tages told af. Skulle jeg f.eks. sende et af mine malerier til USA, så kunne jeg godt forsikre det for en formue, fordi det er meget værd for mig, uden at modtageren skulle betale moms af et kæmpe beløb af den grund, selvom jeg ikke sendte det som gave.

• #7   16. sep 2009 Ahh - der skal vel være en vis sammenhæng i pakkens reelle værdi og hvad man forsikrer den for. Ellers ville der da gå sport i at sende alt muligt lort og forsikre det for en mill. for så derefter at håbe at posten får smidt det væk undervejs.

• #8   16. sep 2009 Sådan er det ikke hos de fragtfirmaer, jeg har brugt. Og der går ikke sport i det, fordi de ikke er dumme. Vil du f.eks. forsikre en pakke for en million kroner og fragtfirmaet ved, at de mister 0.1% af deres pakker, så koster den forsikring bare 200 kr. at tegne. På den måde giver forsikringerne stadig overskud for dem, fordi du i gennemsnit vil bruge 2 millioner kr. på at tegne forsikringer for hver million kr., du får udbetalt. (Selvfølgelig udover al det, du så har betalt i fragt for at sende alle de pakker.)

De kender deres fejlmargin, så de sætter bare prisen på forsikringer, så det aldrig kan blive en underskudsforsikring for dem.

(Alle tal i det ovenstående er trukket ud af min mås.)

Kommentér på:
Forsendelse fra USA - firma

Annonce