Leatherman vs. knivlov {{forumTopicSubject}}
Jeg arbejder som radiomekanikker, og hver dag går jeg på arbejde med min trofaste Leatherman i bæltet, og bruger den flere gange i timen på sådan en arbejdsdag. Det er bl.a når man hænger oppe i en antennemast og lige har glemt tangen til at afisolere et kabel osv.
Men når jeg så ser at en ung mand får fængelsstraf for 2 hobbyknive, så bliver jeg i tvivl om min Leatherman er lovlig.
Den har ikke rillen i bladet som gør den enhåndsbetjent, og bladet er præcis 7 cm så den del skulle vel være ok. TIl gengæld er knivbladene jo låsbare, ligesom resten af værktøjerne i modellen, og efter hvad jeg kan læse gør det den ulovlig.
Kan det virkelig passe? At gå på arbejde uden min Leatherman ville sådan ca føles som at gå på arbejde uden bukser for mig. De sjældne gange jeg har glemt den har jeg konstant grebet ud efter den, og dermed virkelig set hvor meget den bliver brugt i løbet af en dag..
Hvis det gør den lovlig, at jeg bruger den i forbindelse med erhverv, hvad så når jeg lige handler på vej hjem... Der sidder den jo stadig i bæltet?
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
at den dom er helt hen i vejret......
og på grund af den dom, så ville jeg ikke turde at tage den med på job..
bare for at være sikker . .
dette er min mening
mvh
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Lille snottet hash barn med 2 hobbyknive en lørdag aften i byen, er helt sikkert mere mistænkeligt og på kant med loven, end dig på vej hjem fra arbejde med et multifunktionsværktøj i bæltet. :o)
Evt kan du smide den i handskerummet på firmagryden når arbejdsdagen slutter - så skulle der ikke være noget at bekymre sig om.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.022
De gjorde ikke noget men i princippet var den ulovlig sagde han. Betjentene måtte ikke engang selv have en .....og de har pistoler XD
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 863