{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Ole M
Ole M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Opvarmning af værksted. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogen der har erfaring med hvad der er bedst at bruge til opvarmning af et værksted?
Jeg har en garage/værksted på ca. 30 kvm. (selvfølgelig isoleret)og har i vinter brugt en el radiator med blæser til at holde en rimelig temp. så værktøj og mc her kunne holde varmen, og det vil sige 7-10 grader.
Jeg syntes bare det sluger en del strøm. Er der nogen der har forsøgt f.eks. gas eller en petroleumsvarmer med et billiger resultat end en el varmekilde?

Hilsen Ole

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning af værksted.
  • #3   15. feb 2006 jeg har gasovn men den spreder ikke varmen.. man mærker kun varmen når man står op og ned af den og så er det ikke behageligt.. har også en varme tråd eller hvad den nu hedder i loftet.. den gir en god varme og behageligt klima og bruger næsten intet strøm.. men radiatorvand u i værkstedet så er den fin eller lav en lille brænde ovn.. havde jeg før i tiden men skorstenen blev lykket til..

• #4   15. feb 2006 hvis du har centralvarme/vandfyldte radiatore i huset så er det bare med at få gravet rør ned og få et par radiatore hængt på væggen i værkstedet . eller som mummi siger ,en brændeovn .

• #5   15. feb 2006 Jeg har en brændeovn, som jeg har fået gratis for at hente den, og købte et 5 meter langt syrefast rør hos en smed der havde det i overskud til 200 kr, godstykkelse er 7 mm hvor normalt er der vist 2 mm, skorstensfejer vil ikke godkende det, selv om han siger det er 100 gange bedre, men renser den gerne smiley

Da mit værksted er lavet af metal plader, og intet brændbart er i nærheden, tør jeg godt løbe an på at den ikke er godkendt.

Men normalt når jeg fyre, har ca 40 kvm, er der 20-25 når jeg slukker, og næste dai ca 12, ved minus 17 udendørs, dog kun 5 grader.

T

• #6   15. feb 2006 havde heller ikke godkendt noget med brandovnen, der var en skorsten og straks røg der en brændeovn op og virker fint,.,. har ca 100kvm opdelt i forskellige rum og der var fin temp.. det lå på stue temp det meste af tiden når man fyrede op så kunne ikke være bedre men der er jo så meget at vælge imellem..

• Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    sep 2005

#7   15. feb 2006 Mange tak for kommentarerne, jeg ved ikke rigtig hvad der skal ske, den alm. el/blæse radiator syntes jeg har brugt i overkanten meget strøm, så jeg ville da gerne have noget andet end el, fjernvarme luder dyrt.
    Jeg har set en petroleums brænder med termostat til ca. 3000.- og på den måde kan man nok bedre have lidt styr på hvad forbruget er ved opvarmningen.

Hilsen
    Ole

• #8   15. feb 2006 Petroleum/olie afgiver fugt... 1 kg olie=1 liter vand...

• #9   15. feb 2006 Hvad med en Zibro ovn, den skulle ikke afgive fugt. Svigerfar bruger sådan en i sit værksted og der er ingen problemer med fugt. Den er dog lidt dyr at fylde, men det kan kun være billigere end el varme.

• #10   15. feb 2006 Jeg ville nok vælge en zibro ovn med blæser og termostat sådan en koster ca 2000 og den bruger ikke vildt meget olie. jeg bruger selv en stor diesel kalorifere den bruger godt nok en del diesel (overvejer kraftigt at prøve med noget spild olie), men fra 0 til 22 grader tager kun 10 min, 50 kvm og en stor uisoleret port

• #11   17. feb 2006 gi dit skur en omgang isolering og en zibro ovn, det tror jeg det er det bedste c",)

• Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    sep 2005

#12   18. feb 2006 Jeg takker for alle indlæggene, Har købt en Zibro ovn, og det virker rigtig godt.

Vh.,Ole

Kommentér på:
Opvarmning af værksted.

Annonce