{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.221 visninger | Oprettet:

mc. garage m. solvarme? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Sidder her i min læseferie og spekulerer over hvad jeg skal gøre med min motorcykel til vinter.
Garagen kan sagtens bruges, men det kunne måske tænkes, at mine forældre også gerne vil benytte den til deres/ vores bil.

Derfor fik jeg den sjove ide, om det måske ville være muligt at bygge en motorcykel garage, hvor siderne vil være beklædt med solfangere, som med hjælp af solen, vil generere strøm nok til både at oplade motorcykelbatteri, samt varme "kassen"/ garagen op.?

Har lavet en enormt upædagogisk tegning:
http://img.photobucket.com/albums/v327/swubber/solvarmer.jpg
- grin ikke for meget over tegningen, det er kun en skitse! smiley

Men er der nogen kloge hoveder, der måske kan fortælle mig om dette er en fuldstændig utopisk tanke, der overhoved ikke kan lade sig gøre, eller omvendt – det kan måske lade sig gøre?

OBS: vil dog ikke påbegynde et sådan arbejde, vil bare vide om det kan lade sig gøre til nærmere fremtid! smiley

mvh. Mads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc. garage m. solvarme?
  • #1   15. maj 2009 Tanken er, at loftet skal kunne komme over til højre side ved hjælp af hænglser, samt hele venstre side skal kunne lægges ned, også ved hjælp af hængsler mv., så man nemt og bekvemt kan komme ud af kassen/ garagen.. smiley

• #2   15. maj 2009 håber ikke du er teknisk tegner madsen:)
    du laver da bare en kasse og montere en solcelledrevet ventilator på .
    sådan en kan købes i de fleste byggemarkeder og for guds skyld husk at skriv her i tråden når der er fotos , kan næsten ikke vente.

• #3   15. maj 2009 sol og vinter hmm lige en info det der med solvarme til vinter brug virker ikke særlig godt med mindre solfangeren er stor som en fodboldbane

har prøvet et solfanger system til at bare holde værkstedet på ca. 5 grader som firmaet der solgte skidtet påstod at det kunne det snilt

de satte op og de tog det ned igen
    det virker ikke

• #4   15. maj 2009 Du kan nemt få en solcelle til at pleje dit batt., det gør mange bådfolk om vinteren (er selv sejler)... men skal du varme noget op, er det nok nemmere og billigere med en solfanger (som varmer væske og ikke laver strøm).
    Vi havde solfanger på vore hus, og det kunne lave varmt badevand om vinteren....

Måske skulle du også smide en lille vindmølle på (som man også ser på både) så har du strøm når det blæser... hvilket der nok er mere energi i når det er vinter i dk.

Konklusion: Det kan lade sig gøre... men det bliver dyrt og en masse arbejde.... måske er det nemmere og billigere at trække en ledning fra huset, selvom det ikke er så sejt og miljø-venligt.

• #5   15. maj 2009 okay. tak for respons.

ja, det kræver nok en del arbejde kan jeg se. - og monstrumet bliver nok heller ikke så pænt, men så har man da hjulpet lidt til mht. al den klimaproblematik.

michael B - nej, er langt fra teknisk tegner! smiley - blot en simpel STX-samfundsfaglig-kommende-student-ano2009.. smiley

• #6   15. maj 2009 http://solarventi.dk/?gclid=CP3S1p3ovpoCFYoVzAodRjTeqw

Der er mange der bruger dem her til sommer huse og kolonihave huse

• #7   15. maj 2009 rigtigt, dj P, har også købt ventifætter til sommerhus...er efter min vurdering ikke meget værd. vender lige mod syd osv. men giver ikke meget varme, men lidt er selvfølgelig bedre end intet, giver jo også en smule luftudskiftning.

• #8   15. maj 2009 Klaus A ( Thisted ) det jo kun en skitse, haha! smiley

har ideen i hovedet, så må jeg se om jeg en dag kan fikse det hele sammen. kan allerede konkludere at jeg skal sætte mig rigtig meget ind i alternativ energi i hvert fald! smiley

Kommentér på:
mc. garage m. solvarme?

Annonce