{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

hvad f..... sker der med bonden {{forumTopicSubject}}

jeg står op til sol og så kører bonden gylle ud så helle området stinker når men så kører vi da en tur og det første man møder er en traktor som er langt over midterlinjen så al modkørende må trække ind til siden og så kommer jeg lidt længere så er der en traktor der har trukket en kø på 20-25 biler så billerne laver nogle vanvittige overhalinger jeg kommer godt forbi og giver tegn til at han skal holde ind til siden så får jeg pølsen og møder to traktorer til samme sag masser af kø jeg forstår godt at de siger at de har svært ved at få unge til at blive bønder da befolkningen ser ned på dem

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad f..... sker der med bonden
  • #1   5. apr 2009 de har ret til eu tilskud, momsfritagelse og HELE vejen, sådan er det bare....

• #2   5. apr 2009 hehe

• #3   5. apr 2009 Var der ikke lavet nogle regler med de ikke måtte sprde gylle i weekenderne ?

• #4   5. apr 2009 Bor i en lille landsby på Djursland, her er kun flinke bønder, der snakker sammen når der skal spredes gylle, så det stinker én samlet periode, istedet for ad flere omgange.
    Syntes også de er flinke til at holde til side. =0)

• #5   5. apr 2009 Det værste er sku' når de så endeligt er færdige med at køre, så er vejene lavet om til jordveje, og helst i sving.

De skulle lave samme regl, som er gældende i England.
    Hjul på traktor og vogn/redskab SKAL rengøres INDEN de må køre ud på asfalten...
    Samme er gældende for lastvogne fra byggepladser og lign.

• #6   5. apr 2009 kan godt forstå de ikke gider trække til side npr der kun er 3 biler men når de trækker en kø på over 10 kan de asswipes godt trække ind

• #7   5. apr 2009 Hvordan vil du lige have det skal kunne lade sig gøre, René P ???
    Nu er jorden på en mark tit fugtig, og har man lige pløjet, ja så hænger det sku på hjulene, tag nu lige og vær lidt realistisk, vejene er jo ikke kun for mc folket, og uden bønder var der ingen mad!!
    Nogle bønder kan altså også godt finde ud af at feje vejene, når de er helt færdige med arbejdet.

• #8   5. apr 2009 Nogle bønder kan altså også godt finde ud af at feje vejene, når de er helt færdige med arbejdet. <--- 2% af bønderne som gider at bruge tiden på det.. resten lader regnen klare det... I øvrigt er det faktisk lovpligtigt for dem at rydde op efter sig selv...!

Hvis de kan gøre deres lastbiler og traktorer rene i england inden de kører på asfalt så kan det nok også lade sig gøre her i dk skal du se...

• #9   5. apr 2009 Og alle der køre motorcykel kører alt for stærk og uansvarligt....
    Fordomme er der nok af.

• #10   5. apr 2009 det er så farligt når man kommer kørende.. også er hele vejen lige pludselig bare jord og sten... sometider får jeg fandme lyst til at melde det til politiet når en vej bliver så farlig at man vælter hvis man køre i det

• #11   5. apr 2009 Rikke t

her oppe ved os er vejen tit så fulde af jord og sten... at det er meget farligt hvis man køre den vej..
    det kan sq ikke passe at de vil ha' et liv på samvigtigheden bare fordi de ikek vil rydde op...

• #12   5. apr 2009 Det har du helt ret i Daniel T, de skal rydde op. Blev bare lige træt af at alle landmænd bliver skåret over en kam, som mc´ister er vi jo selv træt af det, når folk dømmer os alle pga. nogle tåber.
    Desuden mangler jeg tændrør til min mc, og der skal også lige dæk på, derfor kan jeg ikke komme ud og køre, så jeg keder mig!! =0)

• #13   5. apr 2009 Meld de bønder, der sviner på vejen. Og ikke rydder op, Så rykker falck/kommune ud og gør rent for dem. Og kan de finde frem til bonden, får han en pæn stor regning for oprydningen. Får han det tit nok, begynder han sikkert selv at gøre....:-)

• #14   5. apr 2009 jamen er det politiet man ringer til eller komunen for komunen kan man jo kun få fat i, i alm åbningstid

• #15   5. apr 2009 Hvad der tit glemmes, er at de skal huske og sætte et skilt op, at der er jord på vejen.... Hvis bare de huskede det skilt, så var man advaret, og kunne passe ekstra på....

• #16   5. apr 2009 Landmanden skal rengøre vejen når arbejdet er afsluttet. Dog senest til aften.
    Og han skal huske at sætte en advarselstavle op, glat føre eller hvad den nu hedder. Det er der så nogle der desværre glemmer.
    Men helt ærlig, så ved vi jo at vejene kan være beskidte om foråret, og det må vi indrette kørslen efter.
    Og gylle lugter. Det kan vi ikke gøre noget ved. Og lugten følger altså med, når vi vil have mad på bordet.
    Snart er landmændene færdige og så kan vi nyde alle de andre dufte resten af sommeren.

Kommentér på:
hvad f..... sker der med bonden

Annonce