466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Indboforsikring eller husforsikring? Indboforsikring eller husforsikring?

Der blev spillet lidt fodbold i haven i går eftermiddags og på et tidspunkt røg bolden igennem vinduet til udestuen. smiley

Dækker forsikringen ikke det? Og i givet fald, er det så indbo- eller husforsikringen? Måske ansvar?

Og endelig, er der forskel på om det er en voksen eller et barn der har gjort det? Har nemlig været ude for, at den mindste i huset skubbede den bærbare PC på gulvet, der var der ingen dækning....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indboforsikring eller husforsikring?
  • #1   22. mar 2009 Ring til dit forsikringsselskab og så kan du jo bare sige, at det var din søn, der gjorde det, og høre, om det er det noget, de dækker. Ja, det er ærgerligt, hvis det så viser sig, at de kun dækker, hvis en voksen havde gjort det, men alternativet er forsikringssvindel og hvis du er ligeglad med loven, så kan du jo lige så godt bare stjæle pengene et sted og så købe en ny rude uden at blande forsikringsselskabet ind i det.

• #2   22. mar 2009 Det er husforsikring, jeg har en søn, og har ikke selvrisiko på, har brugt den 1 gang, da han låste udedøren, da han var lille, jeg havde lige startet bilen udenfor en kold morgen, og løb tilbage, og tog fat i håndtaget, med det resultat at døren blev, og jeg hamrede ind i ruden, og den smadrede.
    T

• #3   22. mar 2009 Jeps....husforsikringen såfremt du har glas og sanitets dækning på den.

• #4   22. mar 2009 Det kommer an på om det er eje eller leje bolig. Hvis det er leje kan der sagtens stå i kontrakten at du skal sørge for at tegne Glas/kumme-dækning. Det kan godt tegnes over indbo. Men hvis det er dit eget hus, ja - så er det din husforsikring. Og umiddelbart kan jeg ikke se at den ikke skulle dække. Uanset hvem der har smadret den - så længe det ikke er gjort med fortsæt.

• #5   22. mar 2009 Og hvis det er andre end folk i din egen husstand som ødelagde vinduet, så er det deres ansvarsforsikring!

Kommentér på:
Indboforsikring eller husforsikring?

Annonce