12. jan 2005 Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
MCG læser dine private beskeder. {{forumTopicSubject}}
http://fpn.dk/motor/mc/article1634976.ece
Ved ikke om den har været oppe før..
Det var da rystende, og enormt frækt.. monopol ligende opførsel, og snæren i private sager.
Nogle af mine venner har enda også lige fået en advarsel af mcg fordi de troede man henviste en et andet mc forum. Fordi brugerne har skrevet efter deres alias/navn. MCF. Som står for mc fuckhovderne i århus. men mcg troede det stod for MC FORUM.dk
JØSSES!!! Og brugerne havde kunne enda ikke svare tilbage på deres advarlses mail. Mener mcg slettede navnet for brugerne, men hæng mig ikke op på det.
Flere af mine bekendte er blevet smidt ud af mcg for at have udtalt sig negativt, men sobert om en mc forretning, Som sjovt nok var sponsor til mcg.
Der er lidt ARLA-MAFIA over styre måden af mcg, de sidste par år.
Ja nu blir jeg sikkert også slettet og får mundkurv på =0(
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
MCGs svar kan ses i denne tråd
http://motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=108414
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
det var sidste uges MEST debatterede emne
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Nu står der direkte at de forbeholder sig retten til at ens beskeder, hvis de anmeldes som spam eller bliver fanget af deres spam-filter.
Jeg forstår stadig ikke hvordan man kan ændre i brugerbetingelserner, uden at informere brugerne...
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Er vi ikke "store" nok til, selv at vælge spaem fra.. ?!?
Ikke nok med det.. Man kan jo blokere post'en hvis man ikke ønsker fra en specifik bruger..
En "spaem knap" vil måske være mere på sin ret..
Eventuelt en "anmeld spaem" knap...
En lille simpel ændring.. Så admin slipper for "brok".. (På den konto altså)..
Just My 5. Cent'z...
/Rass
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
jun 2007
Følger: 56 Følgere: 53 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 230
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 127
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Bare kom med en "SPAM" knap ja.......Så det er brugerne SELV der anmelder evt. spam......
(Har været herinde siden 2005, og har ikke oplevet SPAM via PM endnu)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 50 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.560
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
mar 2008
Følger: 122 Følgere: 116 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 3.023
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
menes med: "så har alle andre 100% rent mel i posen.... ;-)" mener du med det, os som brugere eller mener du andre forums generelt?
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Jeg ser en klar lighed med serien "Matador" hvori MCG i dette tilfælde hedder Arnesen og "Damernes Magasin" !!! - Et citat der hele tiden klinger i mit hoved er "Hmm - De ærede kunder der er, holder sig til min forretning - det vedrører ikke os"
Lige præcis dette citat siger fortæller jo alt om hvilken type sælger man er - her henviser jeg til mit forrige indlæg i den tråd der henvises til højere oppe.
Som tingene udvikler sig her, er det jo ikke et spørgsmål om hvis det går galt, snare når. MCG skal passe på at jeres pasivitet ikke opfattes som en arrogant holdning til brugerne.
Selv de hykleriske brugere herinde vil med tiden sande virkligheden, når tingene skrider i svinget - de vil så komme til at tilhøre "De sidste dages hellige" som også forlader jer til fordel for den "kyniske konkurrent" som giver brugerne det de vil have - nemlig et ucencureret forum.
MCG - kom nu frem og og børst den forældede stolthed af jer - lav jeres regler om, fjern jeres såkaldte SPAM-filter, således at brugerne ikke cencureres i deres indlæg. MCG er jo det mest seriøse galleri af alle de gallerier i har - det er jo en klar misforståelse af et offentligt forum, når man begrænser sine brugeres udtryksmuligheder ved at fjerne muligheden for at skrive bogstaver sammensat i en speciel rækkefølge.
Jeg skal som betalende bannerkunde også overveje jeres næste salgstale når kontrakten skal genforhandles - såfremt antallet af aktive og kyndige brugere daler, forsvinder min mulighed for at få mit banner vist til de rigtige brugere. Forsvinder brugerne - starter den onde cirkel..
Først brugerne, dernæst kunderne og tilsidst MCG - hvem ønsker det?
Personligt håber jeg ikke at jeres passivitet er selvvalgt, men et udtryk for en ualmindelig dårlig rådgivning fra jeres juridiske bisiddere. I denne sag er det nok bedst at krybe til korset og erkende en brøler. Er der noget danskere kan lide, forholde sig til samt tilgive, så er det at kunne erkende fejltrin og at kunne udtrykke sin anger over for skadelidte.
Den med at ride stormen af ved hjælp af tavshed, virker nok bedst i udlandet.
Udtrykket "Det er deres regler - lev med det" - passer ret dårligt her og er kun et udtryk for ligegyldighed overfor andre med-brugere.
Dette forum bør være værd at bevare - men der skal klare ændringer til.
Mvh
Thomas E
feb 2008
Skal det tydes sådan at hvis andre er lidt uldne i kanten, så er det ok at jeg osse er ulden
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Du går måske IKKE ind for et seriøst forum, hvor også DINE rettigheder bliver overholdt/respekteret..??
(der kan nemt være fortrolig info i de PM´er........f.eks kontonummere, addresser, telefon-numre m.m....når man køber/handler)
feb 2008
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Det startede helt tilbage i november da nogle brugere blev stødt over ikke at kunne bestemme hvorvidt en HA skulle smides ud eler ej.
I mellemtiden er der startet et alternativ som kunne udvikle sig til noget spændende og jeg mener at der er plads til alle da nogle kan lide moderen og andre datteren.
Men det er ikke nok for de registrerede bruger af alternativet, nej - MCG og dets tilfredse brugere skal generes mest muligt da disse forsmåede tidligere brugere her har et eller andet latent behov for at blive bekræftet i at de gjorde ret i at melde sig ud her og melde sig ind andetsteds.
Jeg har fulgt loidt med i debatten på alternativet og har set optræk til og aftaler om at sabotere den gode stemning herinde mest muligt for at få flere til at melde sig ud.
Jeg fatter imidlertid ikke hvad de vil med os da tonen på alternativet er at de er cremen af viden og know how indenfor mc verdenen og vi stakler som er tilbage her ikke fatter en skid endsige er i stand til at hjælpe andre mc-ister seriøst.
jeg er overbevist om at der med jævne mellemrum vil dukke tilsvarende provokationer op som denne tråd. Jeg opfordrer alle til at negligere disse indlæg fremover da jeg er overbevist om at børnehaven på alternativet vil miste interessen hvis de ikke får opmærksomhed.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det ville jeg også have haft, hvis ejeren havde været mig!
Ejeren kan så vælge, hvordan man vil håndhæve sin ret, og det har ikke altid været gjort lige positivt, men jeg oplever klart en holdningsændring til i hvert fald kommunikationen omkring disse emner i den seneste tid - en ændring til det bedre!
Derfor - tænk lige over, at der er en ejer bag dette, og det er rent faktisk denne ejere, der har retten til at afgøre, hvad der skal ske - både hvad angår tolerance for tekst og hvad angår at beskytte sin forretning mod interessekonflikter.
Det jeg har efterlyst er lidt større åbenhed om dette fra administrators side, og det oplever jeg faktisk at vi får.
Når så disse strenge bliver ved med at poppe op, skyldes det jo nok, at der altid vil være individer der ikke ser ovennævnte sammenhæng, men jeg er desværre helt sikker på, at der også er et antal, der med vilje laver røre i andedammen af forskellige grunde - og det synes jeg simpelthen er for dårligt.
Man skal ikke Glemme, at Tommy Rønn har mere end en interesse med at skrive på frn, som han gør. Dels er han dybt involveret i aet andet site, der jager de samme sponsorer som MCG, dels er han involveret i en stor organisation, der også arbejder egne politiske og økonomiske interesser. Hver gang han kan ryste nogen løs her eller andre steder, er der en at "hverve" til andet arbejde.
Endelig - det er muligt, at datatilsynet skal kigge på dette site, men indtil videre er der altså ingen afgørelser truffet.
Helt personligt: Hvis man tror, at et forum som dette kan tilbyde og garantere en helt fortrolig lukket mailkommunikation, så er man altså naiv, og hvis man tror, at den beskedne administration, der er på sitet sidder og gennemgår "private beskeder" systematisk, så er man paranoid.
Og- kan vi så ikke blive færdige med det ævl her???
apr 2005
For mit vedkommende har det intet at gøre med at der er kommet et nyt emne "der er mere spændene".
Men udelukkende MCG's brud på brevhemmeligheden og deres ynkelige forsøg på at redde deres røv ved at slynge rundt med begreber, de tilsyneladende ikke ved hvad betyder. Og oven i hatten ændre brugerbetingelserne uden at informere brugerne 14 dage i forvejen (som jeg mener er man skal/bør jvf. andre forums. Men hæng mig ikke op det)
feb 2008
Gert helt i orden du har en holdning og en mening, men du roder vist lidt rundt i tingene her.
Jeg vil da foreslå du læser mere end det du "ønsker" læse så vil du opdage en verden der åbner sig, istedet for at sætte mærkat på mennesker i flæng, alternativt må du jo komme med lidt mere konkret istedet for bare at slynge giftigheder ud, det er jo på ingen måde givtigt for nogen.
Indrømmet der blev kørt på de høje navler et par dage og så var det det, og fortæl mig så lige hvad er forskellen på når de "rigtige" MCG brugere høvler løs på eksempelvis SG eller en Rookie der stiller et spørgsmål. og så den småsnak der har været et andet sted.
apr 2005
apr 2005
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Detsom filtret reagerede på var ikke www.[bannedsite].dk MEN derimod at han sendte x antal enslydende beskeder til sin venneliste, som alle indeholte et hyperlink!
DET opfangede filtret som mulig Spam. DERFOR sender filtret det ud til en person, der skal vuderer OM det er Spam!
ATde så nok i den vudering lavede en fejl, er en anden side af sagen.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Talte lige med Carsten.
DER VAR IKKE ENSLYDENDE tekst i de mails.
SPOOKEY!!! så kan jeg kun se at man har opsat filtret til at fange en bestemt linie, OG derved dummet sig gevaldigt.
Følger: 59 Følgere: 56 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.221
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
MCG læser dine private beskeder.