655 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Misundelses afgift nu på alle Misundelses afgift nu på alle

"HYYYYYL"

Nu har jeg lige anskaffet mig en gammel go VW Transporter til at transportere mig selv og min kværn rundt til Trackdays, værksted osv. Købt værktøjs vogn; MC holder osv. Og nu dette

http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

Jeg skal nu til at betale mere i afgift om året end jeg har givet for selve bilen.... Det er fandme ikk i orden.

14.000 gryn om året for at køre rundt i en bil jeg gav 13.000 for det kan jeg ikke lige se det forholdsmessige retfærdige i..

Arg!
Jimbo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misundelses afgift nu på alle
  • #1   6. mar 2009 Nej men der er vores fine regering som mener at de 500kr du får i skattelettelse sagtens kan opveje det tab... smiley

DET ER SINDSSYGT!!!!

• #2   6. mar 2009 Det er sgu lige til at blive Autonom af!!

• #3   6. mar 2009 Det er sgu ved at være en tand for meget nu, er det virkeligt vedtaget og trådt i kraft ????, så bliver min gamle VW transporter fra 93 sgu et dyrt bekendtskab smiley

• #4   6. mar 2009 hmm... hvad nu hvis det er en gammel transporter der kører på benzin men stadig på gule plader ?

• #5   6. mar 2009 Brian.. så slipper du for partikel filter afgiften men skal stadig betale de 5000 ekstra plus din værgafgift bliver lavet om til ejerafgift ud fra hvor kort den kører på literen..

• #6   6. mar 2009 fucking svineri, har sgu lyst til at køre lortet ind til kristiansborg og parkere den i døren ind til alle idioterne. så må de gøre hvad de vil med den smiley

• #7   6. mar 2009 Tjaa

Jeg tror det største problem er at få folk op af stolen og tage handling mod den slags tiltag. Langt de fleste vælger jo bare enten at betale eller give op.

Det her med at bekæmpe systemet har sgu aldrig ligget til Danskerne desværre og derfor er vi sgu så afgift plaget som vi er fordi vi bare vælger at stå til.

Jeg ved ikk hvad man kan gøre, men noget skal gøres for det her er sgu en joke.. Denne her afgift er i den grad bare blevet sneget ind i finanslovs forslaget.

Selvfølgelig er den lavet med begrundelsen i milijøet. På den måde får man så alle de borgere som ikke er berørt af aftiften, til at acceptere forslaget ud fra betragtningen om at være Politisk og samfundsmessigt korrekt god borger, og partierene viser det er en "ansvarlig" og "fornuftig" disposition uden at møde større modstand anden end fra de relativt få der bare bliver flået helt sindsygt pga af dette.

Selvfølgelig ville jeg da gerne køre i en milijøvenlig moderne bil, MEN jeg har sgu bare ikke råd til at give 200-300.000 tusind for en ny bil, og vil aldrig drømme om at bruge så mange penge.

Kom nu venner stil konstruktive forslag til hvordan dette her kan stoppes. please..

Jimbo

• #8   6. mar 2009 Ved ikke hvad der kan gøres, men har nu heller aldrig helt forstået, hvofor vi har verdens højeste afgifter i verdenen, for hvordan skal vi kunne være miljø bevidste, når mange af os kører rundt i noget gammelt lort, fordi det ganske enkelt er umuligt at betale en ny bil.

• #9   6. mar 2009 Lars:
    Har lige siddet og læst det og overvejer i øvrigt at sende mit indlæg lettere modficeret til redaktionen som du linkede til, måske vi skal have Ekstrabladet med også..

• #10   6. mar 2009 Fedt med den slags tiltag med "Tilbagevirkende kraft". Det næste bliver vel at alle biler skal have katalysator, partikelfiler, ABS, ESP, airbags osv . . . . det bliver da fedt at bygge på fx en amerikaner fra 1960'erne.DOOH!!
    Det burde gøres gunstigt at "gøre det rigtige" i stedet for at straffe hvad der nu anses for forkert. Politikere TÆNK for h......!!!

• #11   6. mar 2009 Det er total latterligt folk skal straffes sådan,, Hvad med ALLE de Mega store firmaer som slet ikke betaler skat i Danmark...Der er ikke noget og sige til folk snyde platte den danske på alle måder,, Det kan jo slet ikke betale sig og arbejte hvor man skal betale skat...,,HURRA FOR SORT ARBEJTE,,

• #12   7. mar 2009 Enu en gang et bevis på at man skal bo i kbh og kun have en cykel..

• #13   7. mar 2009 lorte land..

Kommentér på:
Misundelses afgift nu på alle

Annonce