{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Venstrefløjen har spillet fallit igen. {{forumTopicSubject}}

Indvandrerproblemet er i virkeligheden ikke noget der bør kaldes et problem. Hvad er 2.700 mennesker i forhold til hele den danske befolkning? Ingenting! Men der er nogen som tænker: 'Det har vi ikke råd til.' Men det har vi.
Anker Jørgensen (Socialdemokratiet), Ekstra Bladet 15/3 1985.

Jeg ved godt, at mange danskere er ængstelige for at åbne grænser kunne føre til, at Danmark bogstaveligt talt blev oversvømmet af f.eks. en halv eller en hel million mennesker udefra. Det ville skræmme folk, men sådan går det jo ikke. I øjeblikket udgør flygtningene 0,3 procent af befolkningen.
Poul Schlüter, statsminister, Berlingske Tidende 4/8 1985

Der findes i Danmark én muslim pr. 99 ikke-muslimer. Hvad er det for nogle sløve padder de 99, hvis de er bange for den ene muslim.
Arne Melchior (CD), Berlingske Tidende 19/8 1990

Det har aldrig været meningen, at vi skulle have færre flygtninge.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 12/10 1993.

Formålet med loven er ikke at få færre flygtninge til dette land.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 16/3 1994 om udlændingeloven.

Selv om de (beregningerne over det voksende antal børn af fremmede) holder, er der ikke noget at frygte. Børnene bliver jo født som danskere.
Bjørn Elmquist (Radikale) formand for Folketingets Retsudvalg, Jyllands-Posten 1/12 1994

Indvandrere får vi ingen af, da vi har haft indvandringsstop siden begyndelsen af 70-erne. Nu er det kun flygtninge og familiesammenførte, der kan komme hertil.
Nils Foss, formand for Dansk Flygtningehjælp, JyllandsPosten 5/11 1995

Jeg vægter overholdelsen af de internationale konventioner højere, end om der kommer 4.000 eller 10.000 udlændinge til Danmark ved familiesammenføringer.
Marianne Jelved, Formand for Den Radikale Venstre, Jyllands-Posten 8/8 2004

Danskerne er som en flok fede mus, der sidder under deres osteklokke og ser forarget ud på, hvad der sker udenfor.
Mimi Jacobsen, Formand for Centrum-Demokraterne, Berlingske Tidende 12/11 1984

Hvad er den danske traditionsrige kultur...andet end selvbedrag...selvglad i sin egen usselhed, fedladen...pylret...Indbyd alle og hvemsomhelst...lad os se, hvor langt vor vidunderlige kultur i grunden holder.
Johannes SløJk, professor, Jyllands-Posten 16/2 1985

Man kan ikke leve, og slet ikke som lille nation, af indavl.
Arne Melchior, Folketingets åbningsdebat 8/10 1987, Folketingstidende spalte 175).

Vi skal ikke tro, at vi i al evighed kan bevare Skandinavien for skandinaverne. Andre lande har deres Chinatown - jeg kan udmærket forestille mig, at Danmark en dag har sit Little Turkey.
Nils Foss, formand for Dansk Flygtningehjælp, Berlingske Tidende 10/12 1991

Udlændinge og indvandrere er ikke mere kriminelle end danskerne generelt.
Journalist Arne Notkin i Weekendavisen 17/11 1988

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venstrefløjen har spillet fallit igen.
  • #1   1. mar 2009 og budskabet

• #2   1. mar 2009 At problemerne har været undervejs de sidste 30 år fordi daværende politikere ikke vidste -og undervurderede det de satte igang.
    Mener jeg..

Anker det svin sagde i 1985: At vi havde 2700 indvandre...
    Facts: Idag er der knapt en halv million.

Shulter sagde i 1985: Vi bliver aldrig oversvømmet af en halv million indvandrere...
    Facts:Idag er der knapt en halv million indvandrere..

Den røde journalist sagde i 1988: Udlændinge og indvandrere er ikke mere kriminelle end danskere...
    Facts: Indvandrere og deres "herlige" efterkommere er LANGT mere kriminelle end danskere..

osv osv..

• #3   1. mar 2009 tja

man kan jo ikke køre bilen ved at sidde og kigge i bakspejlet

• #4   1. mar 2009 øhhhhh..... det har ikke kun været venstre-orienterede regeringer de sidste 30 år.....

• #5   1. mar 2009 What ever..Deres partier taler stadig samme sprog og står generelt for det samme som dengang.

Men jeg synes det er vanskeligt, at føre en debat, hvor modpartens nivau kun har meget få ord eller one liners, som modargumentation..

Jeg vil derfor lade ovenstående citater stå og så kan vi alle jo blot reflektere over daværende politiske udokumenterede nedvurderende udtalelser overfor den danske befolkning..

• #6   1. mar 2009 Martin:
    Jeg er enig hvorfor jeg har ladet midterpartiernes (K) udtalelser stå i ovenstående citater..

• #7   1. mar 2009 Og hvordan pokker er vi havnet i den her krise, med den højt besungne højre regering vi har nu smiley

• #8   1. mar 2009 Og hvad så??
    Tag dog at accepter at vi lever i et multikulturelt og multietnisk samfund.. Ellers går du da et langt og trist liv i møde.. Tør øjnene, hop op på din kværn, kør en tur og nyd livet..

• #9   1. mar 2009 Det der er alt for kompliceret Hunter;-)

Hvis du endelig vil sætte politiske etiketter på de skyderier vi ser nu, så er det de meget frie konkurrencekræfters spil i en markedsøkonomisk sammenhæng:-)

Og nej, selv om du ønsker at kalde mig det, er jeg ikke rød:-)

• #10   1. mar 2009 Og hvis du har det svært ved indvandrere og deres efterkommere, så glæd dig over, at der ikke bor nær så mange i Jylland, som her i Kbh..

Utroligt at det er altid er folk, der IKKE bor i Kbh's området, der er så bange for det "fremmede" og "forandringer".

Danmark er altså ikke bare Dannebrog, frikadeller, Tuborg og kolonihaven..

• #11   1. mar 2009 ¨_:
    Som sagt er debat nivauet med få ord og one liners, som modargumentation for lavt og meget lidt konstrutivt.

Men Kom igen når du kan argumeneter mere end blot teenager niveauet..

Martin:
    Selvfølgelig ligger der også lidt provokatiuoner i mine oplæg og indlæg. Dette blot for, at debatere omkring (u)enigheder..

• #12   1. mar 2009 Og en samlig citater udvalgt til lejligheden er jo ophøjet argumentation, og et endegyldigt budskab.

nej:

det er gengivelse af hvad andre har sagt, men til hvilket formål og nytte, udover at kigge bagud

• #13   1. mar 2009 Torben:
    Jeg vidste faktisk ikke at det kom fra den danske forening. Men det gør det vel ikke mere forkert.

Den danske forening består af gamle danske frihedskæmpere (så vidt jeg husker).

• #14   1. mar 2009 47 % af kriminaliteten er af folk af anden etnisk herkomst anno 2008

men det er alt, fra indbrud til mord

• #15   1. mar 2009 2007 undskyld

• #16   1. mar 2009 Dejligt at se, at der er andre danskere med hjertet på rette sted.
    Danmark må ikke og skal aldrig bliv et multietnisk/kulturelt samfund.
    Dertil har vi vores fædreland for kært.
    Skal vi lade fremmede ødelægge det, vor forfædre har brugt generationer og atter generationer på at opbygge?

• #17   1. mar 2009 Skal alle de som er skyld i dette rod virkelig gå straffrit runt i deres multietniske samfund og grine af os alle,
    hvad gør vi ?????????????.
    Per

• #18   1. mar 2009 Hold nu lige bukserne på.

Der er ganskevidst fremmed gruppe involveret i dette, men der er også en dansk!

Tidlgere var det to danske, og forud for dette var det den ene og en anden dansk - osv.osv.

Jeg tror lige vi skal huske, at der er et meget stort indvandrer flertal, som er mindst lige så lede ved det der sker lige nu, som vi etniske normaldanskere er.

• #19   1. mar 2009 Et postulat: Indvandrere/flygtninge har gjort Danmark mere kriminelt.

Argument: Hvis dette postulat ikke skal være sandt betyder det at, kriminalitet skal være kvotebestemt.
    hvis man ser bort fra de kriminelle handlinger der er markedsbestemte, såsom narkohandel mv. og ser på overfald, vold, hærværk, æresdrab, røveri, voldtægt osv. må følgende udsagn også være sandt.
    Hvis de respektive "nye danskere" og deres efterkommere ikke var kommet til Danmark, ville den kriminalitet som disse har begået, ikke have fundet sted.
    Medmindre man vil hævde at, der er en vis kvote af kriminalitet der SKAL begås, og derfor skulle dette nødvendigvis, være blevet begået af etniske danskere i stedet.

• #20   1. mar 2009 HUNTER/Bonneville !

Hvad stemmer du egentligt så.....

• #21   1. mar 2009 Simon Århus

Dit postulat er interessant på mange måder.

Hvis den pågående bandekrig er udløst af konkurrence om f-eks. hashmarkedet, så er den markedsbestemt.

Hvis det er tilfældet, har dette marked i nogle år ligget under kontrol af den ene part, førende til færre konflikter, men garanteret også højere priser!!! Set fra en synsvinkel om størrelsen af den kriminelle økonoki, har bandekrigene altså ledt til mindre kriminalitet - rent økonomisk:-)

Og så er alt ved det gamle her i kongeriget. Her har man nemmerlig altid straffet berigelseskriminalitet uforholdsmæssigt meget hårdere end f.eks. vold.

Faktisk tror jeg at markederne for prostitutionog kemikalier er ret konstant. For år tilbage sloges Bull-Shitterne og HA om det. Så sloges HA og Bandidos om det, nu slås HA og nogle indvanrerrelaterede grupper plus et eller andet sted noget østmafia om det.

Det skyldes i min bog, at markedet er favorabelt. Man kunne formentlig slå bunden ud af det ved at legalisere hash....

• #22   1. mar 2009 Hunteren stemmer da på de ulækre højrefløjser der har bragt os ind i den krise vi står i

• #23   1. mar 2009 Jeg er i hvert fald sikker på, at vi ikke formindsker indvandrerrelaterede problemer ved at stemplen det store flertal som kriminelle. Fortsætter vi med at holde de unge generationer ude af vort samfund, lærepladser og jobs, så får vi bare endnu større problemer!

Forresten - der må være flere end mig, der hørte det i forrige uge. Mennesker af anden etnisk oprindelse end dansk er bedre til ikke at miste deres job end etniske danskere - det stemmer for mig dårligt med alle påstandene om, at vore indvandrere ikke kan/vil tilpasse sig situationen her til lands:-)

• #24   2. mar 2009 Summa summarum vi har et problem smiley

Er nu glad for at det er Anders der ( endnu ) er bag roret. og ikke
    Søvngængeren.

Det eneste positive man kan sige om venstrefløjen er at deres kvinder
    ser bedre ud. ha ha . . .

• #25   2. mar 2009 Knud: Angående legalisering af hash.

Jeg har i årevis ment at, staten skulle blive pusher. Forstået sådan at, man kan blive registreret stofmisbuger. Man skulle så kunne få udleveret det ønskede stof, mod at følge et afvænningsprogram.
    I visse tilfælde kombineret med uddanelse, og aktiveringsprogrammer.

Etisk lyder det selvfølgelig forkert, men jeg mener fordelene opvejer dette. De stofmisbrugere der melder sig, bliver ikke syge af dårlig shit, men hvad der er endnu mere vigtigt; man kunne minimere al den følgekriminalitet der følger med. Udover diverse røverier, bliver der begået 35- 40.000 indbrud i private hjem og ´ca.35-40.000 indbrud i biler om året. Og disse tal er stigende. Tænk hvad det koster samfundet. Både økonomisk og psykiske problemer for ofrene.

• #26   2. mar 2009 Ja Knud helt rigtigt.
    legaliser hash gør mord lovligt tyveri ligeså og voldtægt selvfølgelig.
    jamen det er jo genialt så har vi ingen kriminalitet i danmark mere.
    så tæller vi i verdensstatistikken som verdens mindst straffende land.
    hvorfor helvede er der ingen der har tænkt på det før dig Knud.
    Per

• #27   2. mar 2009 Per Anker

Du har jo selvfølgelig lov til at have dine meninger, ligesom jeg har mine, men vis mig lige, hvor der står noget om at frigive andet end hash i mit indlæg.

Derudover, så mener jeg faktisk, at vi i dette indlæg fik indført en påstand. Sådan en er det man kalder en tese, og hypotetisk kan man så kege videre med den. Det mener jeg faktisk, at jeg gør - og ikke andet smiley

Forresten - der er jo lande, hvor man med ret stor succes har frigivet hash og i øvrigt med ligeså stor succes arbejder med lægeordineret heroin.

• #28   2. mar 2009 Knud:
    "Hvis du endelig vil sætte politiske etiketter på de skyderier vi ser nu"..

Hunter:
    kan du ikke lige vise mig hvor det helt præcist er, at jeg sætter politikernes udtalelser i forbindelse med skyderrierne.

Knud:
    "Jeg tror lige vi skal huske, at der er et meget stort indvandrer flertal, som er mindst lige så lede ved det der sker lige nu"..

Hunter:
    Er det noget du kan dokumentere og bevise eller er det blot din egen formodning du forsøger, at gøre til "sandheden"?

Knud:
    "Faktisk tror jeg at markederne for prostitutionog kemikalier er ret konstant. For år tilbage sloges Bull-Shitterne og HA om det. Så sloges HA og Bandidos om det, nu slås HA og nogle indvanrerrelaterede grupper plus et eller andet sted noget østmafia om det".

Hunter:
    Hvordan ved du, at det er stofmarkedet de slås om? Er der noget du ved omkring urolighderne, som vi andre og politiet ikke ved? Eller er det blot igen dine egne formodninger du forsøger, at gøre til "sandheden"?

Knud:
    "Mennesker af anden etnisk oprindelse end dansk er bedre til ikke at miste deres job end etniske danskere - det stemmer for mig dårligt med alle påstandene om, at vore indvandrere ikke kan/vil tilpasse sig situationen her til lands:-)".

Hunter:
    Når jeg -eller andre nævner negative ting omkring "berigere" og deres adfærd/kriminalitet osv, siger du at vi ikke må generalisere. Men når Du har positive ting at sige omkring "berigere" generallisrer du gerne. Hvordan hænger det sammen?

Knud:
    "Forresten - der er jo lande, hvor man med ret stor succes har frigivet hash og i øvrigt med ligeså stor succes arbejder med lægeordineret heroin".

Hunter:
    Hvilke lande drejer det sig om? Hvis du nu siger Holland og Belgien er der meget delte meninger omkring succeen ved, at lovlig gøre stoffer. I Holland og specielt Belgien registrerede man en væsentlig øgning af stofmisbrugere da stofferne blev lovlige eller der blev lavet fixerområder. Derudover synes jeg det er et lavt menneskesyn at man blot lader unge mennsker som f.eks i Belgien sidde på bestemte pladser (nærmest til offentligt beskuelse) og junke sig selv til døde..

Hunter..

• #29   2. mar 2009 Hunter...
    Det er muligt at venstrefløjen har været lidt blåøjet i forhold til hvor stor påvirkning indvandring har på vores samfund.....Til gengæld har Højrefløjen med kæmpe hjælp fra Pia lykkedes med at skævvride samfundet så afstanden mellem rig og fattig er bevet endnu større. Ja de har sgu endda bragt os ind i denne økonomiske fadæse vi nu står i. Og alt dette gør det jo ikke ligefrem lettere at håndtere "indvandreproblemet"....
    Så jeg tror du skal få pudset dit fokusgear lidt og holde øje med hvad de virkelige problemer er, og ikke hvad nogle politikere har bildt dig ind for at beskæftige din tankevirksomhed med noget sekundært....

• #30   2. mar 2009 #Per Anker.
    Legalisering af mord osv. er vel knap det samme som legalisering af et "blødt" stof som cannabis! Det er efterhånden bevist at cannabis er mindre skadeligt en alkohol...

• #32   2. mar 2009 Hør her venner (håber jeg at jeg må skrive) .
    vil det sige at hvis nogen ikke vil følge loven så skal loven laves om,
    hvor tror i det ender henne.
    Per

• #33   2. mar 2009 Bonneville:

En gang imellem er jeg nok tossegod, men det betyder jo ikke, at jeg selv opfinder alle mine argumenter. Jeg taget dem heller ikke fra en eller anden obskur politisk foreningshjemmeside.

Indvandrere, der klarer krisen bedre end danskere var stort velunderbygget pressestof i forrige ude:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/19/064634.htm du kan finde yderligere kildemateriale hos DR.

Fri hash i bla. Holland; Belgien samt lægeordineret heroin adskellige steder medfører ikke fald i antal narkomaner, men meget store fald i følgekriminalitet. læg dertil, at en abstinensfri narkoman faktisk kan fungere socialt og proffessionelt!!!! Der er en hel del af slagsen i vor sundhedssektor, og tro ikke, at der anvendes mindre narko i whiskeybæltet end andre steder - her har man bare råd til det.

Det er den væsentligste forskel på at være abstinensfri narkoman og fuld alkoholiker - den sidste kan ikke fungere socialt.

Vedrørende markedskonkurrence om narko og prostitutionsmarkeder, så skal du nok lige se mit indlæg, som det det er - en hypotetisk vinkel i en hypotetisk debat om en påstand! Det hedder teoretisk diskussion!

Bortset derfra har vi talrige gange hørt bl. a. politiet udtale sig netop om denne sammenhæng - også i de tidligere "rockerkrige" - jeg går ud fra, at de har deres kildemateriale i orden.

Jeg mener, at det er voldsom forsimpling, at placere ansvaret for manglende integration eller for stor indvandring(hvilket sidste er rent vrævl, hvis vi kigger på alderssammensætningen her blandt etniske danskere) på den ene eller anden politiske fløj.

Ganske vist havde venstre side af salen magten, da man grundlagde den liberale indvandringspolitik, men den højre side har noget den venster ikke har haft siden jeg var barn! Den har i en årrække haft absolut flertal - hvis du mener nogen har haft muligheder og svigtet, så kkan jeg kun sige, at den siddende regering har haft muligheder - du kan sige, at den har svigtet, jeg vil sige, at især et parti har svigtet, og så at en meget stor befolkningsgruppe har ladet sig lede af sin indre svinehund.

Lad nu være med at gøre dette til et spørgsmål om højre eller venstre - er det noget så er det et spørgsmål om levebrødspolitikere!

• #34   2. mar 2009 Torben.
    Måske du også kan tale ordenligt til dem du er uenige med.

Din opfattelse af mig, som person er uendelig ligegyldig i debatten. Måske du vil holde dig til emnet?.

• #35   2. mar 2009 Hunteren er nu en sjov lille en i modgang smiley

Sålænge den siddende regering blir siddende sker der ikke en ski i lille Dannevang.

Prøv at sammenligne regeringen med en famile med et antal børn, Mor og Far har kuet ungerne så de nu er en flok nikkedukker, frataget enhver form for selvstændighed, ansvarlighed, visioner og initiativ.

Ser man på den familie udefra klapper de fleste ungerne på hovedet og roser forældrene for den gode opdragelse mens de siger bare alle forældre kunne det.

Men hvad sker der, det eneste ungerne kan er at please forældrene og ellers rette ind, ergo der sker ikke en skid

Tag nu Birthe Rønn´s seneste optræden - bum og hun blev kuet det var fandens smart at gøre hende til minister, så hun ku holde kæft.

Kig på DF en leder og 2 skødehunde resten er jo bare fyld der skal holde kæft, hvilket de halv imbecile personer er bedst til

men ros nu bare de ulækre højrefløjser for deres opdragelse af familen

mener jeg

• #36   2. mar 2009 åhholddaheltkæft....
    Mage til pseudobedrevidende gang postulatpladder skal man da lede længe efter. Når det så mixes med docerende forumjustits på lidt under gymnasieretorisk niveau efterlades (endnu en gang) fodaftrykket af et par helt ufatteligt små sko....

• #37   2. mar 2009 Hehe. Et (måske provokerende) oplæg og sindene bringes i kog og person angreb flyver afsted. Mine intentioner var såmænd blot, at debat og holdninger kunne udveksles.

Torben og svinet:
    Kom i bare med jeres person angreb. Det viser blot et i hurtigt løber tør for agumenter og har en yderst dårlig sag. Jeg ser ikke at jeg her i tråden har udøvet person angreb, hverken mod jer eller andre brugere her i tråden.

Til jeres oplysning kan jeg sige, at jeg bestemt er imod indvandring af kriminelle "berigere" fra mørke muslimske middelalderlige lande. Jeg har ingen trang til at beskytte kriminelle "berigere". Ift. indvandring fra føromtalte lande ligger jeg bestemt til højre. Det vedkender jeg også.

I forhold til stort set alle andre sociale emner ligger jeg til venstre.

Og sådan tror jeg mange mennesker har det. Altså at man på nogle områder er venstreorienteret og på andre højreorienteret.

Mener jeg..

Kommentér på:
Venstrefløjen har spillet fallit igen.

Annonce