{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Hjælp til afgift af skadet mc {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en billig mc i tyskland (uden afgift).
Den er godt smadret udsensmæssigt, dvs. alle kåbedele er godt ridset og nogle har slid huller. Tanken er bulet, men ikke utæt. Koblingsgreb, bremsegreb, styrender, fodhviler, udstødning, sæde er godt ridset. Der er små overfladiske ridser på stellet og det er ikke skævt. Motoren, bremser, dæk, lygter og forgaffel har det fint.
Så alt i alt kører den fint, men ligner lort.
Jeg har kigget på skat.dk, men de vil kun vide hvad ny pris og handels pris er for at udregne afgiften og deres import brochure står der intet i.

Mine spørgsmål er nu,
1. kan sådan en synes og toldsynes med det samme ?

bliver prisen på afgiften anderledes efter,
2. hvordan den ser ud ?
3. hvordan den kører (dårlig motorgang) ?
4. hvor mange km den har kørt ?
5. hvor gammel den er ?
6. er alderen efter år gang eller datoen for første indregistrering ?
7. om jeg har tænkt mig at sætte den i stand eller beholde den som den er ?

Jeg har tænkt mig at tage nogle værdiansættelser fra skat og print af andre til salg med, så jeg kan fremvise at jeg syntes afgiften skal være laver end en alm. beregning.
Men er de til at snakke med ?
Er der andre ting som jeg skal tænke over eller gode fif til en lav afgift ?

På forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til afgift af skadet mc
  • #1   5. feb 2009 Der er tre trin som den kan komme inde under..

Høj
    Mellem
    Lav

Mener at der kun er 5 % forskel mellem trinnene.

• #2   6. feb 2009 Jeg kørte til syn med en smadret gsxr fra Tyskland, den blev synet med én anmærkning, da den var synet, trillede jeg lige over i hallen ved siden af, så blev den lige toldsynet også, han vuderede den til under middel, ud fra de 19.000km motorcyklen havde kørt.. Så kørte jeg hjem igen, fik på et par måneder gjort den som ny, og kørte ud og betalte afgift og fik mine plader på med det samme smiley Jeg smilte hele vejen hjem over den lave afgift smiley

• #3   6. feb 2009 så vidt jeg ved, kan man ikke få en så kaldt fremstilling længere, det er afskaffet
    da det kostede dem, for mange penge desværrer

• #4   6. feb 2009 Bare kør til syn og få den synet og toldsynet, det lyder ikke som noget problem i dit tilfælde, hvis du ikke er enig i afgiften så klager du bare over den, det tager bare F lang tid før der kommer en afgørelse. Og den vil helt sikkert blive erklæret "under middel" evt. med nogle bemærkninger, som gør du får billigere afgift.

• #5   6. feb 2009 OK, mange tak for alle svarene, jeg tager chancen, så må vi se hvad de siger.

Kommentér på:
Hjælp til afgift af skadet mc

Annonce