{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Internet? {{forumTopicSubject}}

Står og skal ha' fundet en internet udbyder, men hvad skal man vælge?

Noget Cybercity eller Fullrate til ca. 200,-/md. for 5mbit/512kbit

Eller skal man vælge noget fra 3 til 299,-/md. for "7,2"mbit/384kbit?

Har ikke rigtig erfaringer med andre end TDC, som jeg har haft førhen, så søger efter nogen erfaringer.

Det skal siges at jeg har en bærbar, hvorfor jeg syntes 3's trådløse internet var smart, men har på den anden side nok ikke så meget brug for at kunne tage internettet med mig. (Det kan jo være at man kommer til at gøre det, hvis man har muligheden)

Er også åbne for andre forslag end de nævnte selskaber, de er kun nævnt som eksempel.

- P. Bruun

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet?
  • #1   9. jan 2009 jeg har tdc yousee..
    giver 299 for 16mbit/1mbit

• #2   9. jan 2009 Skal lige nævnes at der skal være fri download mængde.

- P. Bruun

• #3   9. jan 2009 Jeg har prøvet TDC, Cybercity, Perspektiv Bredbånd (CPH Metronet) og ny kører jeg Yousee 20/2Mbit.

TDC (2 år): Havde UPÅKLAGELIG service men var dyr ift. hvad man fik. Som standard fulgte der kun ét ip nummer og router med - så man kunne ikke dele linien mellem flere maskiner uden at købe en router. Havde problemer med ustabil forbindelse - de skiftede alle kabler og løste problemet gratis inden for en uge.

Cybercity (2 år): Billigere end TDC men deres service gik helt i vasken efter at de outsourcede deres kundecenter.

Perspektiv Bredbånd (3 år): Billigere end Cybercity men ELENDIG kundeservice og ELENDIG forbindelse! Har boet samme sted siden jeg havde TDC og begyndte at opleve ustabil forbindelse igen. Telefon-kø til service på omkring en time... HVER GANG! Problemet løst - jeg opgraderer til 20/2 - de glemmer dog lige at sige at jeg skal have nyt udstyr og at jeg selv skal betale for det. Det gør jeg. Det virker ikke. jeg venter et par uger på firmware opgradering da udstyret er shippet med forkert firmware. Ustabil forbindelse igen efter kort tid. PB ville ikke sende en tekniker men tilbød at skrue ned for hastigheden (det kan booste signalstyrken). Det hjalp i en periode men problemet kom tilbage. Tilbage i telefonkø. Lavere hastighed. Jeg brokker mig over deres lorteprodukt og service uden at få svar. Afmelder forbindelsen i November 2008.

Yousee: Bestiller over nettet. Modtager min Netgear wireless router/switch med posten 2 dage efter. Kobler den til kabel-stikket og er på nettet med det samme. Jeg tester linien og får 21,5/2,4Mbit stabilt... Routeren er præ-konfigureret fra TDC og man kan ringe og bede om at få åbnet op for at kunne forwrde porte og konfigurere wireless selv. Det er jo et TDC datterselskab og deres service er lige så god. Et par min. kø på telefonen og så er den ordnet. Udstyret var gratis og jeg må efter bindingsperioden på 6 mdr. beholde det. Jeg havde nogle problemer med at routeren blev overbelastet når jeg gjorde nogle forskellige ting - ringede til TDC som kom med en løsning og det virkede med det samme. Prisen på 325 kr er også fin i forhold til hvad jeg får. Jeg kører desuden digitalt kabel-tv fra dem og har ikke oplevet noget som helt forskel på signalstyrken siden jeg også fik internet. jeg er MEGET tilfreds smiley

• #4   9. jan 2009 Vi har lige fået cybercity.. det bedste ved dem er at telefonen bliver tager med det samme når man ringer.. hvilket jeg ALDRIG før har prøvet at en hvilken som helst udbyder har formået

• #5   9. jan 2009 fullrate virker smiley

• #6   9. jan 2009 Fullrate ...

Der er ikke andre der når den til rj45 stikket smiley

• #7   9. jan 2009 Har selv fullrate 8mbit/2 mbit, men oplever tit at min bærbare computer konstant ryger af det trådløse netværk, men der er stort set intet problem for min stationære pc. Derud virker min xbox heller ikke optimalt (på trods af diverse port forwarding)..

Nogen derved hvor mange IP-adresser(numre) fullrate giver, fordi så kunne det måske være problemet ? (Har ringet til dem 2 gange og hver gang har de gjort et eller andet, men det har endnu ikke virket).

Jeg overvejer at skifte til noget andet end fullrate, hvis jeg ikke får løst det her problem.

• #8   9. jan 2009 Altmann---> Du får det sammen antal faste ip adresser som alle andre steder= NADA, ZIT; NOTHING, INTET smiley
    Tror det koster 10kr for et stk fast Ip, og 30kr for 5 stk fast ip hos fullrate.
    Derudover så syntes jeg du skal prøve at gå ind på www.fullrate.dk og søge på xbox360 på deres forum...
    Har du almindelige Zyxel router eller trådløs Zyxel router fra Fullrate??
    Eller har du din egen trådløse router efter den Zyxel du modtog fra Fullrate??

Jeg har 20/1Mbit fra Fullrate, det bedste og billigste jeg har haft nogensinde.

• #9   9. jan 2009 Altmann > Om du har fat eller dynamisk IP adresse betyder ikke noget for dit problem. Ud ad til kommunikerer du alligevel kun via én ip adresse som er tildelt din router.

Dit problem må ligge andet steds... Det kunne evt. være et problem med selve routeren.

• #10   9. jan 2009 Jeg har den trådløse Zyxel router.

Okay så det kunne måske være problemet at man ikke har nogen faste ip-adresser, fordi jeg bruger tit begge computere på samme tid?

Jeg har skam prøvet alt med det Xbox Live. Men jeg bliver ved med at have et "moderate NAT problem". Jeg har forwarded dens porte, slået UPnP til osv. Gjort alt hvad der står i de guides, men det vil ikke virke :(. Sidst jeg ringede til dem optimerede han min router (han snakkede i hvert fald et sprog jeg ikke kunne forstå) og sagde til sidst at jeg med min Xbox360 skulle prøve at forwarde dens porte, hvilket jeg har gjort.

Men de er skam flinke nok, der er bare ikke rigtig noget af det de laver der virker smiley

• #11   9. jan 2009 -Jakob R: Ok smiley

• #12   9. jan 2009 Du har reserveret en bestemt Ip til din Xbox inde på routeren?
    Sat din xbox til at benytte denne Ip hver eneste gang?

Hvis ikke så prøv følgende:

IP 192.168.1.4 eller IP 192.168.1.35 til din Xbox, husk at reserver dem på din router så det kun er din xbox der kan bruge dem.
    Forward port 88 og port 3074 til den ip du bruger af de nævnte..

Desuden kan det altså godt hjælpe med en fast Ip, det løste i hvert fald problemet hos min kammerat der har fibernet..

• #13   9. jan 2009 Evt. kan du slå UPNP fra når du har forwarded de porte som xboxen skal bruge

• #14   9. jan 2009 Så fandt jeg tråden inde på www.Fullrate.dk

http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=1427

• #15   9. jan 2009 HUSK at teste hvad du faktisk kan få af linie på din adresse, fullrate kan KUN levere 5/1536 på min adresse

så det endte med jeg meldte mig til hos telmore for en 5/1 til 219 kr/mrd

jeg havde samme problem i går

• #16   9. jan 2009 Det var da det underligste jeg nogensinde har oplevet haha.

Jeg læste om en der prøvede at skifte sin tvunge pc ip adresse og derefter sætte xbox'ens ip konfiguration til automatisk.

Og nu virker det sgu.. FEDT.. Men fuck det var da underligt haha smiley

• #17   9. jan 2009 Jeg har ca.18Mbit hos mig, downloader med 1.8-1.9Mb/sek med upload på 1Mbit= ca.110Kb/sek..

Hehe det var sku da underligt, nå men hva fanden det vigtigste er jo bare at det virker hehe smiley

• #18   9. jan 2009 skiftede fra TDC til fullrate, og har ikke fortrudt et sekundt endnu, og det har min pengepung heller ikke smiley

• #19   10. jan 2009 Efter at have kigget lidt på TDC/Yousee, Cybercity, Fullrate osv. virker de bedste tilbud til at være 12/1 Mbit fra TDC/Yousee til 249,-/md. eller . 20/2 Mbit fra Fullrate til 299,-/md.

Ved ikke om jeg har brug for så hurtige linier, men det virker bare åndsavgt at få en 5/0,5 Mbit linie til 199,-/md. når de andre fåes for så lidt mere.

Downloader til tider nogle større filer, men aldrig noget jeg sidder og venter på, så om computeren skal stå tændt i 1 eller 2 timer gør mig intet.

- P. Bruun

Kommentér på:
Internet?

Annonce