{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Brolæggere, godt råd søges ??? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Er for nyligt flyttet til et hus med en dejlig 60kvm garage i kælderen, men nedkørslen, som er lagt i fliser, er en rigtig killer !!

Den knækker for hårdt lige efter fortovskanten så med mindre jeg kører vanvittigt skrå så skraber bilen på.

Med passagerer er det helt umuligt.

Derfor tænkte jeg på om der var nogle bestemte mål man gik efter når man lægger sådan en indkørsel, for jeg regner nemlig med lave det om her i min juleferie ??

Gode råd modtages med glæde !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brolæggere, godt råd søges ???
  • #1   18. dec 2008 Snakker vi før eller efter fortorvet.. hvis fortorvet skal ændres på så skal kommunen give tilladelse til det da det er offentlig ejendom..

• #2   18. dec 2008 Der er ikke nogen bestemte mål mig bekendt.. ikke andet end at det er en meget god ide at lave fald til den side hvor vandet skal ledes hen. (afløb, kloakrist ell. lign.) Men det lader ikke til at være problemet.. smiley

Det er vist mest op til ens egen fantasi og samvittighed tror jeg..

Prøv evt at lave en "bue" i stedet for ensartet fald hele vejen ned.. så undgår du bilen går i mod (medmindre den selvfølgelig er voldsænket.. he he...

God fornøjelse med feriejobbet.. smiley

• #3   18. dec 2008 Kim:

Har du nogensinde studeret sådan en læsserampe i alu.?

Den er ikke lige, men buet for at motorcyklen ikke skraber på når den skal ind i bilen.

Noget lignende kunne du jo lave i din nedkørsel.

Bare pas på den ikke bliver for stejl nede i bunden ved garagen, for så vil kofangeren ramme når du kører ind og ud.

• #4   18. dec 2008 Kan du evt. poste et billede af indkørslen, så er det lidt nemmere at fortælle hvad du skal gøre.

Der er en norm-bog, som man kan gå ud fra i mange tilfælde, men min er desværre væk. smiley

Søg evt. på Danske Anlægsgartnere, og se om de har noget liggende.

• #5   18. dec 2008 Det er denne bog:

(link fjernet)

Kommentér på:
Brolæggere, godt råd søges ???

Annonce