Tøffetur på søndag den 24. august Tøffetur på søndag den 24. august
Hejsa.
Gerd og jeg skal til Nakskov og besøge nogle venner på lørdag og overnatte til søndag.
Vi har tænkt os at køre en omvej hjem over Stevns og besøge koldkrigsmuseet på Stevnsfortet, da jeg var med i den kolde krig i 1972/1973 og netop aftjente min værnepligt med at holde øje med alle de Russiske "trawlere" der passerede dansk farvand.
Vi starter fra DK Benzin på Maribovej 134, Nakskov kl. 10.00.
Ruten går ad landevejen til Maribo, Sakskøbing, Guldborg, over den gamle bro, rundt om Vordingborg og nordpå ad A2 til Bårse runddel hvor vi drejer af mod Præstø og kører ad strandvejen til Vindbyholt. Der drejer vi af og kører, Roholte, St.Elmue, Faxe Ldp. Vemmetofte, Store Torøje, Lyderslev, Boestofte, Ll. Heddinge, Højerup og til Stevnsfortet.
Vi håber at være ved fortet ved 13.30 tiden. Så vi tager forbehold for at køre mere direkte over Stevns hvis vi kommer i tidsnød.
Hvis du vil med, så skriv dig på herunder og skriv også hvor du vil hoppe på undervejs. Send en SMS på 26 35 50 09 og jeg prøver at finde et ca. tidspunkt for stedet.
Du kan læse om museet her: http://www.stevnsfortet.dk/ . Vi regner med at ride direkte hjem tværs over Sjælland ved 16-17 tiden så evt deltagere sydfra må selv lave en fællestur hjem igen.
1 # Gert'erne (fra Nakskov)
2 #
3 #
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 66
Sandy og jeg kan godt deltage. Vi skriver senere hvor vi støder på.
Vi kører nok fra ejby/køge omkring kl. 12.
2 # Sandy og Kim (EJBY/Køge)
3 #
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 289
2 # Sandy og Kim (EJBY/Køge)
3 # Elo (Haslev
4#
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
da vi skal afsted allerede lørdag formiddag, tager vi forbehold for at tage bilen i tilfælde af grov regn.
Jeg skriver i denne tråd umiddelbart inden vi kører i morgen.
Gert
apr 2006
Turen aflyses derfor. Jeg drømmer dog stadig om at gense min gamle radar "Bernardo" så stevnsfortet er ikke glemt og vil blive taget op en anden gang.
Gert
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 344
DK tanken i Nakskov er overtaget af OK - Altså OK tanken Maribovej i Nakskov.
Lolland vil efter vejrudsigten få mellem 25 - 50 mm regn lørdag - men det skulle holde tørt og med nogen sol søndag - bare til en orientering..
Men jeg møder gerne op søndag - Hvis jeg er blevet ædru efter en 30 års biker-fødselsdag lørdag...
Lennart
apr 2006
Da vi kører i bil derover vil tøffeturen blive aflyst fra min side, men hvis der er andre tøffere der vil lave en tilsvarende tur er bolden hermed spillet videre.
Vi kører hjemmefra nu, så vi kan ikke følge med her mere før søndag hvor vi er hjemme igen
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Ellers var jeg frisk
Tøffetur på søndag den 24. august
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside