GSX-R 250

GSX-R 250

Medlemmer: 76
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Problemer med minien Problemer med minien

Jeg har nu fået færdigsamlet minien, og har også haft den igang et par gange. Der er så opstået et par problemer. For det første kørte den kun på een cylinder. Det blev i første omgang løst med en udskiftning af tændspolen og nye tændrør. Herefter optrådte problemet igen - den kørte kun på 3 cylindre.

Jeg har nu skiftet kaburator og den sprang i gang på alle 4 cylindre i ca 10 minutter. Jeg kan godt starte den igen nu, men kan kun holde den i gang med fuld gas. Den reagerer overhovedet ikke på gassen.

Mit spørgsmål er derfor: Kan det være fordi den ikke får den rigtige blanding? Eller kan der være andet helt galt.

Hvis det er blandingen, som er forkert - hvordan stiller jeg så på den, så den bliver "top dollar"?

Jeg ser frem til en masse konstruktive tilbagemeldinger, så jeg snart kan få maskinen på gaden - junior kan jo snart ikke vente længere smiley

Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med minien
  • #2   20. jun 2008 Jeg skiftede naturligvis kun den tændspole, hvor der ikke var gnist på tændrøret. cylindrene på den anden fungerede fint.

• #3   20. jun 2008 Er der gnist på det 4. tændrør?

Hygge

• #4   20. jun 2008 Vil mene det er karburatorene der ikke er indstillet ordentligt. Formentlig da du skiftede de mat det har ændret sig

• #5   22. jun 2008 Der er nu gnist på alle 4 tændrør, men jeg har en fornemmelse af, at kaburatorerne måske trænger til en justering - er det noget man selv kan gøre?

Hvordan stiller jeg på blandingen på kaburatorerne - jeg har en lille fornemmelse af, at den måske kører med for fed blanding også.

• #6   22. jun 2008 Altså det siges, at hvis en GSX-R 250 kan køre, skal man holde sig langt væk fra de karburatore. De er svære at indstille og du skal nok ikke selv begynde at gøre det. Selv et værksted har svært ved at indstille den lille motorcykel rigitg. Men hvis du skal pille, så tjek samtidig at gummimaterialet mellem luftfilter og karburatorene ikke er mørnet. Det sker tit og giver lidt effektproblemer

• #7   24. jun 2008 Du kan prøve at sammenligne dysestørrelserne på de gamle karburatorer (som vel har fungeret ok?) og så dysestørrelsen på de nye. Hvis de er langt fra hinanden kunne det jo sagtens være der problemet lå.

Hygge

• #8   24. jun 2008 Du har helt ret, Mads. Jeg checker lige når jeg kommer hjem. Mit problem er dog, at jeg ikke har købt maskinen som samlet. Den har derfor ikke kørt - eller jeg har i hvert fald ikke hørt den i gang før jeg selv fik samlet det hele.

Hvad kører i andre med af dysestørrelser?

• #9   24. jun 2008 Jeg kan ikke helt huske hvad jeg kørte med, men mener det var 142,5, men er ikke sikker. Finder lige ud af det når jeg kommer hjem - så kan jeg også finde standardstørrelsen til dig.

Hygge

• #10   24. jun 2008 Super, Mads - endnu engang tak for din store hjælpsomhed.

• #11   24. jun 2008 Det var skam så lidt smiley

Efter en smule (læs: meget :D) søgen fandt jeg nu de gamle dyser. De er størrelse 92,5. Ifølge manualen (som dog er møntet på en GSXF) er std. dyserne str. 90... Jeg mener dog at jeg fandt ud af at dem på GSXR'eren var lidt større hvilket passer meget godt med de dyser jeg har fundet i gemmeren.

Du skal også huske at tjekke højden på dine nåle - de kan også være forskellige, men burde nu ikke betyde at cyklen går så ringe som du har beskrevet...

Hygge

• #12   6. jul 2008 Hej igen

Efter at have checket det fleste af Mads' rigtigt gode råd og ikke fundet noget, er jeg stadig nødt til at have hjælp. Jeg har som sagt fået liv i gixxeren, og den kører også fint i tomgang, når den har stået noogle dage. Når jeg så begynder at køre på den, er det som om, at jeg kun kan få den op på omkring 7000 rpm. efter endnu ca. 10 minutter kan den kun lige akkurat holdes igang med fuld gas. Den reagerer overhovedet ikke på gassen og kan ikke køre. Umiddelbart har jeg en fornemmelse af, at det måske er fordi den får for meget benzin.

Hvad kan jeg gøre??????

Hyggge

• #13   7. jul 2008 Hej Henrik

Hvordan så nålhøjde og dysestørrelserne ud? Og har du ændret på noget af det?

Hygge

• #14   7. jul 2008 Hvis du slukker den efter de 5-10 min, og tænder straks igen, hvordan opfører den sig så?

Hygge

• #15   8. jul 2008 Der er 92,5 dyser i alle 4 og nålene stod ens på alle fire - 3. ring fra neden.

Hvis jeg forsøger at starte den igen efter de 5-10 minutter, så kan jeg kun starte den med fuld gas, hvor den så kun kan holdes igang ved omkring 2000 rpm. Venter jeg derimod et par dage, så springer den igang igen (i ca. 5-10 minutter)

Hygge henrik

• #16   8. jul 2008 Hmm... Lidt et skud i tågen, og så alligevel ikke: har du prøvet at tjekke for falsk luft? Køb en flaske dieselstart og spray det så på studser mv. Så stiger den i omdrejninger hvis den trækker falsk luft.

Hygge

Kommentér på:
Problemer med minien

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce