{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

LC4 motor-død :-( {{forumTopicSubject}}

Hej KTM venner.
For et par uger siden kom jeg kørende på min ER 600 i Silende regn. Det gik fint MEN pludselig døde motoren bare. Fuldstændig som om tændingen blev slået fra. Kunne ikke starte den (men prøvede nu heller ikke længe, da det jo pissede ned). Fik hentet den hjem og gik igang med fejlsøgning. Karburatoren af og renset og på igen - ingen reaktion. Kiggede nærmere på tændingsanlægget og konstaterede at svinghjulets magneter var stort set manglende. Har netop indkøbt et svinghjul via eBay.de. Monterede det igår og prøvede selvfølgelig at starte den. Stadig ingen reaktion. Den kan godt give en "prut" fra sig men er langt fra start. der ER gnist (testet med externt tændrør). Jeg ved fra biler at tandremmen kan, hvis den er slidt/slap, hoppe en tand og motoren kan ikke køre/går meget dårligt - MEN er det muligt på en LC4 ???? Jeg mener kæden skal jo være særdeles slap eller kædehjulene skal være meget slidte..... Motoren gik fint indtil den stoppede.

HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Gode råd/ideer fra KTM eliten modtages med kyshånd

Overvejer at skifte hele motoren, men det er måske "overkill"

Mvh

Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LC4 motor-død :-(
  • #1   16. jun 2008 de tlyde rmeget som en kortslutning eller en ledning der får stel et sted. Tjek hele ledningsnettet igennem pog mål evt på det.

    Det kan næsten kun være et strøm problem.

    Du har renset kabuator for evt vand? Dvs tømt bundkaret?


  • #2   16. jun 2008 Hej Sebastian

    Ja, jeg har renset hele karburatoren. Den var noget snasket men det hjalp ikke at rense den (selvom det nok var meget godt at det blev gjort). Ja min mistanke er også et el-problem, MEN der er gnist når jeg hiver røret ud og lægger det til stel. Når jeg træder kickstarteren ned (med tændrøret i) kan jeg i bedste fald få den til at slå en enkelt prut, men der er slet ikke tale om en egentlig motorgang. Jeg har lidt mistanke til den stelledning der får motoren til at skukke (tændingslåsen/dødmandsknappen steller jo spolen) så den vil jeg lige kontrollere iaften, men der burde jo så ikke være gnist....???? jeg vil lave lidt flere test. Har dog stadig en grim mistanke til knast/ventil systemet smiley


  • #3   16. jun 2008 og du har forsøgt med nyt tændrør?

  • #4   17. jun 2008 Det er mit næste skridt. Fik søgt efter løse forbindelser igår - ingen "held". Tog tændrøret ud: meget vådt så nu får den lov at stå og dampe af et par dage og så i med et nyt rør. den har dog kun kørt ca. 800 km med det nuværende. Jeg synes den har en meget hårt kompression når jeg træder kickstarteren, men den puster/suger fint i både udstødning og indsugning.

  • #5   17. jun 2008 Der skal ikke ret meget til at drukne de NGK rør.
    Så i med et nyt ot tørn motor uden choker, derfetre choker på gradvis indtil den kommer


  • #6   18. jun 2008 Det er netop et NGK rør der i. Tak for tippet - jeg vil straks prøve smiley

  • #7   18. jun 2008 Hejsa Jakob S

    Jeg har haft nogenlunde samme problem med min i regnvejr! Min gik bare ud og når den igen var tør osv kunne den starte igen, men fandt ud af at mit ventildæksel ikke var spændt tilstrækkeligt, så gav skruen et par omgange og den har ikke haft problemer siden! Jeg kiggede også elnettet igennem og fandt ud af at skruen til batteriet sad lidt løst, så tog den af rensede og spændte den igen (men ikke for hårdt)

    Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det virkede for mig.

    Men hvis den ikke gider starte efter den har stået inden for et par dage og blevet helt tør, så er det 100% ikke en tændingsproblem ville jeg mene. self hvis der er en ledning der er hoppet af eller iret for meget mm.


    Mvh
    Christoffer Kronholm


  • #8   19. jun 2008 Hej Christoffer. Tak for tippet/rådet. Det lyder nøjagtig som mine symptomer. Jeg har ladet det stå og dampe af til weekenden, da jeg pillede tændrøret ud og det var sjaskvådt. Nu får den lige lov at blive tør og så vil jeg prøve igen.

    Mvh

    Jakob


  • #9   19. jun 2008 hvis tændrør har været sjask vådt er der god chance for at det er druknet...

  • #10   23. jun 2008 Prøvede det medste af søndagen at få liv i den (nyt tændrør osv.). der er fin blå gnist, men stadig ingen liv. Jeg helder nu alvorligt til den teori at motoren er "brændt sammen". Den er heller ikke så villig til at tørne som den var før....... Øv altså............

  • #11   23. jun 2008 hmmmm... du må kunn efå det tjekke tpå en eller anden måde.
    Har den kørt uden olie?


    En ny motor er forholdsvis billig på ebay


  • #12   23. jun 2008 Hej Sebastian.

    Jeg vil nu gå igang med at tjekke ventilerne (spillerum). Der kan jo være et eller andet helt skævt siden den stadig er temmelig hård i kompressionen selvom tændrøret ude. Jeg er faktisk i kontakt med en fyr i Birkerød (meget tæt på hvor jeg bor) der har flere LC4 motorer tilsalg. skal lige finde ud af om de er lige til at bytte ud (tænker mest på om tændspole og lade kreds passer). smiley


  • #13   27. jun 2008 Var lige i garagen og lure lidt på den igår. Tog ventildækslerne af og gæt hvad - udstødningsventilerne stod af h...... til. Der var ca 8 mm spillerum (jeg må have glemt at spænde låsemøtrikkerne til justerskruerne sidste gang jeg stillede ventiler). Har idag lavet nye pakninger til ventildækslerne så i aften er sandhedens time smiley

  • #14   30. jun 2008 Hehe. Så er fejlen fundet. Det var ikke fordi jeg havde glemt at spænde kontramøtrikkerne..... Pillede i går aftes toppen af og det viste sig at vippetøjet til udstødningsventilerne var knækket og det rulleleje der følger knasten var fuldstændig knust. DERFOR var der næsten ingen udstødningsventil virkning..... Heldigvis har knasten ikke taget skade smiley Nye dele er på vej fra eBay :-))))) (se billede af vippetøjet i min profil

    Tak for hjælpen med alle rådene. Det er rart at have nogen at "sparre" med smiley


  • #15   30. jun 2008 ingen billeder!?!?!

  • #16   30. jun 2008 Sorry sorry sorry. Glemte at trykke på "Gem fotoalbum" inden jeg lukkede siden. nu er den der smiley

Kommentér på:
LC4 motor-død :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce