{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

POLITIANMELDELSER-OPFORDRING {{forumTopicSubject}}

Basrete på de rigtig mange indlæg her i forum, vil jeg egentlig opfordre til at gøre følgende, når man oplever andre trafikanter, der ikke overholder deres vigepligt:

Bemærk, registreringsnummeret, hold ind og noter det ned, noter dato, klokkeslet og sted!

Foretag derefter snarest muligt politianmeldelse!

Jeg er helt opmærksom på, at der er sagskaos på landets politistationer, men kommer der underbyggede anmeldelser nok, er Politiet nødt til at handle.

Jeg ved godt, at det kan være vanskeligt at fange registreringsnumrene, men jeg vil alligevel opfordre alle til at prøve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  POLITIANMELDELSER-OPFORDRING
  • #1   29. maj 2008 det ville kræve en A4 blok i ugen for mig hvis jeg skulle skrive alle dem ned der ikke overholder vigepligt eller trækker ud foran mig på motorvejen.................

  • #2   29. maj 2008 Du kunne jo anskaffe dig en gammeldags fedtstift, og så bare notere på tanken:-)

    Det går af med næste vask:-)


  • #3   29. maj 2008 hehehe.........

    nej anmeldelse er i de fleste tilfælde ikke nødvendigt.......de fleste kan på min opførsel se at jeg ikke er udpræget tilfreds med deres kørsel


  • #4   29. maj 2008 Jeg kan sagtens se den gode hensigt i forslaget, men tvivler stærkt på at der vil komme noget som helst ud af det, da det vil være påstand mod påstand, såfremt der ikke kan fremskaffes vidner til de enkelte hændelser.

  • #5   29. maj 2008 Jesper Svendborg:

    Det interessante ved aktrionen er jo ikke udfaldet af den enkelte anmeldelse, men det fokus, det kan skabe!


  • #6   29. maj 2008 Knud: Jeg må indrømme at jeg beundrer din iver og din evne til at komme med gennemtænkte udmeldinger. Men den her gang synes jeg altså du har været lidt for hurtig.

    Som Jesper skriver, er hensigten god. Men hvad er målet lige, og hvor sandsynligt er det i det hele taget at nå?

    Skal bilisterne så lave en modaktion, hvor motorcyklister anmeldes, hvis det vurderes at de kører 85 km/t i en 80 km/t zone?

    Jeg må indrømme at jeg synes, at det både er spild af vores og politiets tid. Men igen, det er bare min mening.


  • #7   29. maj 2008 Jeg kan sagtens se jeres argumenter, og det kan let have vidtrækkende konsekvenser.

    Det skal da også siges, at jeg ikke selv er vild med tanken om et "stikkersamfund"

    Nu var det jo en opfordring. Den kan man jo følge eller lade være med at følge.

    Man kan også argumentere forslaget ned i gulvet, det er for mig også OK. Mine motiver med opfordringen er at finde i alle de talrige indlæg og fortællinger ,vi ser herinde. Rigtig mange af disse stiller spørgsmålene:

    "Hvad kan man gøre?", Hvad skal man finde sig i?" Hvordan får man dem til at forstå?"

    Nu står jeg jo helt generelt ved mine ord og handlinger, så jeg sletter ikke strengen. Den får lov at stå, så brugerne her kan forholde sig til den.


  • #8   29. maj 2008 For en gang skyld er jeg enig med Carsten ¤Nordjylland¤ O denne gang.

    Vil også mene at det er den forskerte måde at fange samfundets opmærksomhed på. Politiet har mange andre vigtige ting at tage sig til.

    I teorien er din ide fin Knud, men alle vil komme til at lide under det forøgede sagskaos hvis det lykkedes på landsplan at spamme strisserne med anmeldelser.


  • #9   29. maj 2008 Knud

    Det skal retfærdigvis tilføjes, at lysten til at anmelde diverse idiotiske bilister der bevidst gør livet surt for MC'isterne (oplever dem næsten hver gang jeg er ude og køre) er MEGET nærværende.

    Derfor kan jeg sagtens følge dine hensigter. Problemet er bare, at vi ikke når nogen vegne med det. Politiet er, som du selv siger, ret overbebyrdet. Så anmeldelser om disse forseelser vil blive prioriteret helt ned i papirkurven.

    Men nogen gange kunne jeg godt ønske at en civil patrulje så de ting, vi dagligt udsættes for og gik efter de billister.


  • #10   29. maj 2008 Knud: Jeg synes heller ikke at du under nogen omstændigheder skal slette tråden eller på anden måde fortryde at du startede den.
    Dette forum er jo netop en rigtig god måde at få debatteret et emne, og få mulighed for at høre deltagernes holdninger og meninger.


Kommentér på:
POLITIANMELDELSER-OPFORDRING

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce