{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Så forsøger vi at støje :-) {{forumTopicSubject}}

Vi har nu orienteret RFSF om artiklen i BIKE, vol 6, årg 2008, samt meddelt at vi vil benytte denne i vort videre arbejde med pressen.

Dernæst er følgende sendt ti en navngiven journalist hos EB samt deres TIP-tjeneste!

<i>
Kære xxxxxxxx

Jeg har fået dine kontaktdetaljer af “Hekto”, som jeg diskuterer en del trafiksikkerhedsaspekter med.

Ekstrabladet har i den seneste tid beskæftiget sig med motorcyklisters sikkerhed på de danske veje. Til vor positive overraskelse har denne dækning faktisk været noget mere objektiv end egentlig forventet. Herunder er lige et par eksempler:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1004288.ece Dødsfart og farlig…..

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1007534.ece Bilister er skyld i….

Artiklen EB – Biler – Bløde Bøller 2.Pinsedag

Der er flere årsager til, at motorcyklister lever farligt, og den vigtigste er formentlig slet ikke noget, der stammer fra motorcyklisterne selv. Selv om det ikke er et videnskabeligt materiale, der ligger bag, kræver det ikke meget indsigt at erkende, at motorcyklister og andre to-hjulere døjer med at blive overset. Dette erkendes i en lang række af vore nabolande, hvor man faktisk gennemfører målrettede kampagner.

Vi er en gruppe privatpersoner, der har arbejdet på at etablere tilsvarende kampagner her i landet, bl.a. i samarbejde med Rådet for Større Færdselssikkerhed. Hvordan det er gået, kan du i grove træk læse i : http://www.clorentzen.dk/sikkerhed/Bike_06_20080512.pdf (Artikel Bike, 06, 2008).

Faktisk synes vi selv, at forløbet er meget utilfredsstillende. Vi har fuld respekt for, at Rådet har sine egne budskaber, men desværre mener vi, at de overser et af de allervigtigste problemer. Det får os selvfølgelig til at stille spørgsmål ved, om der skulle ligge en eller anden dagsorden, vi ikke kender bag ved.

Vi vil egentlig opfordre EB til at forfølge dette problem yderligere, dels for at øge sikkerhedsfokus i trafikken, men også for at afklare, i hvilken grad organer som Rådet for Større Færdselssikkerhed faktisk anvender deres ressourcer fornuftigt i kampagnesammenhæng.

Jeg vil gerne understrege, at det ikke alene behøver handle om motorcykeltrafik, men at det kunne tage et udgangspunkt heri. Jeg tror alle vi ved, at trafikken afspejler nogle meget uhensigtsmæssige adfærdsmønstre – rethaveriskhed, hensynsløs adfærd, manglende opmærksomhed, intolerance etc..

Vort ønske er jo i virkeligheden noget der skaber opmærksomhed om nogle helt enkle grundbegreber:

”Kig to gange inden du foretager dig noget!”

”Opfør dig forudsigeligt!”

Det er den første færdselslærdom vi alle modtager, men tilsyneladende ”fordamper” den for mange mennesker, fra det øjeblik de har fri kontrol over et motorkøretøj!

Vi står selvfølgelig til rådighed med yderligere informatione, dokumentation og lignende.

Med venlig hilsen

Knud Jensen,
yyyyyyyyyy
yyyyyyyyy </i>

Så ser vi, hvad det medfører smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så forsøger vi at støje :-)
  • #1   23. maj 2008 Kanon initiativ Knud..

*thumbs up*

• #2   23. maj 2008 super godt smiley

syntes det er super lækkert at vi har nogle der gør et så godt arbejde ..

• #3   23. maj 2008 Godt gået ... jeg vil da også håbe at jeres store arbejde "bærer frugt" så der kan komme nogle kampagner... men I gør i hvert tilfælde et stort arbejde... FEDT...

• #4   23. maj 2008 Følgende er just sendt til TV2 Nyhedernes redaktion:

<i>Den 20/21 april 2008 havde I et par indslag om motorcykelsikkerhed.

I denne forbindelse talte jeg temmelig længe med Christian Bendix, og der kom et indslag i TV2 Nyhederne om vejenes dårlige stand. Dagen efter var der yderligere et indslag om trafiktællingssystem, der udgør en risiko for tohjulet trafik. Det var imidlertid slet ikke hovedessensen af vor lange samtale, der handlede meget mere om det faktum, at motorcyklister og andre tohjulere overses.

På daværende tidspunkt var vi i kontakt med Rådet for Større Færdselssikkerhed om et samarbejde om en relevant kampagne. Denne bakkede Rådet desværre ud af, men nu har Bladet BIKE vol 06 årg 2008 bragt en artikel om forløbet.

Jeg synes selv, at både den sikkerhedsmæssige situation og Rådets håndtering af sagerne kunne tåle en journalistisk gennemgang, så her er lige et par links til gennemlæsning, dles fra BIKE og dels fra Ekstrabladet, der har beskæftiget sig rimelig seriøst, men meget smalt med emnet:
    http://www.clorentzen.dk/sikkerhed/Bike_06_20080512.pdf

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1007534.ece

Motorcyklisternes egne organisationer mener heller ikke, at de har noget egentlig ansvar - tankevækkende.

Jeg (og andre) står selvfølgelig til disposition med yderligere informationer.

Med venlig hilsen

Knud Jensen</i>

• #5   23. maj 2008 Tak, det er pæne ord allesammen:-)

I kan allesammen bidrage! I har venner, bekendte, kollegaer og familie, der kender jer som fornuftige og afbalancerede individer.

Fortæl dem om de her "Nær-død" situiationer, anmod dem om at sprede budskabet om at kigge to gange og være forudsigelig. De vil være rimeligt modtagelige, idet I som enkeltpersoner ikke er anonyme fartgalninge.

Alle vegne vi kan så et frø, har det chance for at spire:-)

• #6   23. maj 2008 Tjek - godt initaitiv.

Prøver i forvejen at præge min omgangskreds til at ikke "alle" mc folk har et "death Wish"..

God weekend - kør ordentligt og pas på jer slev og hinanden.

Kommentér på:
Så forsøger vi at støje :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce