CBR 600 F4 Gearkasse problemer CBR 600 F4 Gearkasse problemer
Min cykel er desværre begyndt at skabe sig, når den skal trække igennem i 3. "hugger den" i det, ikke at den falder helt ud af gear, men ud og ind, meget hurtigt,,,,,, Det er lidt svært at forklare :o/
Nogen der har oplevet den slags, og har en idé om hvad det kan være???
Jeg er desværre ikke en ørn til det med at åbne og renovere en motor, og har ikke lige mønten til at smide den ned til nærmeste mc værksted og sige "lav den"
Evt en der har prøver det før, og vil påtage sig opgave for et lidt mindre beløb, eller hvor jeg selv kan være med, for at blive bedre til "selv at kunne"
Håber i kan hjælpe ;o)))
Ps. ret trist nu året lige er skudt igang,,,,,, øv øv øv
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Det tyder lidt på, at du enten har en slidt tap på en skiftegaffel, eller at selve skiftetromlen inde i gearkassen er slidt i et af sporene.
Meeen det er ikke nemt at checke uden at bundkarret tages af motoren, hvorved man kan kigge "op" i skiftemekanismen til gearkassen.
Kig evt. i mit fotoalbum. Her kan du se, hvordan indmaden ser ud.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2214
jun 2005
maj 2004
I princippet behøver du ikke engang at adskille krumtaphuset, som jeg gjorde. I første omgang kan du nøjes med at afmontere bundkarret, og derefter skulle det være muligt at se sig frem til, om der er slidtage på skiftetromlen eller gaflerne.
Med lidt fingersnilde og tålmodighed kan det også godt lade sig gøre at skifte tromlen og gaflerne uden at skille mere ad.
I princippet er det vel ikke engang nødvendigt at afmonteret motoren - meen det gør arbejdet lidt lettere.
jun 2005
Anders - tak for dine erfaringer, det kan være jeg vender tilbage senere, når vi står med fingerene i "fedtefadet" ;o)))
jun 2005
maj 2004
I mit tilfælde blev regnskabet gjort op med, hvad jeg skulle give for at udskifte de ødelagte stumper med nye, kontra hvad jeg kunne finde brugt.
I mit tilfælde fik jeg en komplet gearkasse med kobling, som kun havde kørt det halve af, hvad min gamle havde og for det samme, som jeg kunne købe nye dele for.
Hvis det kun er tappen på 1 af gaflerne, ville jeg nok anskaffe en ny.
jun 2005
CBR 600 F4 Gearkasse problemer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside