{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

kørte på én cylinder {{forumTopicSubject}}

Hej alle i gæve v-strom ejere.

Forleden gav jeg min cykel en ordentlig omgang vask. Efterfølgende kørte jeg en kort tur. I starten var der ingen problemer, men pludselig mister den kraft og lyder vildt mærkeligt. Meget mere pruttende, nærmest som to takter. Gik i stå ved igangsætninger. Er ret sikker på den kun kørte på en cylinder.

Har efterfølgende været inde og kigge på tændrør og de sad som de skulle. Efter lidt tid kørte den normalt igen.

Nu er jeg jo bare bange for at vaske den igen.

Hva kan der være gået galt, og hvordan kan jeg undgå det. Der har ellers ikke været nogen problemer med den nogensinde.

/risum


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørte på én cylinder
  • #2   29. apr 2008 Hmm det lyder som om dine div. stik kunne trænge til at få lidt WD40.
    Alså skille dem ad derefter et ordendtlig pust WD40 også puster du det overskydende væk med trykluft! virker også nå man som mig engang imellem op lever at den kommer med "F1" fejlen typisk efter Vask og/eller i fugtigt vejr.
    Prøv det iførste omgang
    Hilsen Henrik


  • #3   29. apr 2008 Henrik W.

    Gider du uddybe hva det er jeg skal gøre... tændrør osv. eller hvordan

    /risum


  • #4   1. maj 2008 Jeg har prøvet det samme, bare i regnvejr.... Maskinen fik hakket sig hjem og jeg plev pisse våd - Så jeg gad ikke undersøge hvorfor, før det blev tørvejr igen. Da jeg skulle til at undersøge hvad der var galt, fejlede den intet, og jeg kørte bare derud af... Nu skete det bare en gang i mellem, at den ikke trak helt som den plejede; den manglede de sidste ca. 20 % af kraften. Til tider var det nødvendigt at køre ind til siden og slukke den; derefter starte igen, og køre videre uden problemer... det begyndte at iritere mig temelig meget, men kunne inkke finde årsagen. For det meste kørte den bare rigtig godt - hvorfor så disse udsæt! - Nå, det hele sluttede en dag på motorvejen, da den pludselig viste at den var for varm. Jeg kørte ind til siden; ventede til den var kølet ned til normal temp. , men ak ! Den var ikke til at starte igen. Jeg blev hentet af falck, der kørte maskinen på værksted, idet de ikke kunne få liv i den. På værksted blev det ret hurtigt konstateret at den havde brændt en tændspole ( Det var ikke normalt; dog ej heller første gang de havde set fejlen hos Suzuki) tændspolen blev skiftet U/B , Batteriet kom jeg selv til at betale for... siden har jeg ikke haft nogle problemer overhovedet. (det var sidste år i maj)

    - Håber min beretning kan bruges...

    Hilsen Lennart


  • #5   1. maj 2008 Ja da, start med tændrørs hætterne og arbejd dig der fra videre op til tænspolerne og cdi boxen (kobbel evt batt. fra for en sikkerheds skyld),derefter er der jo div. stik til benzin pumpe og følere.kik efter Ir (lig dårlig forbindelse) i stikkene og evt en dårlig stel forbindelse ved tændspolerne.
    Hilsen Henrik


  • #6   9. maj 2008 Kan man få en brugsvejledning for dummies. Jeg har også oplevet at den satte ud en dag hvor jeg var ude og køre en lang tur, den kørte rigtig fint på motorvejen, men ligeså snart jeg kørte af motorvejen og den kom ned i lave omdrejninger satte motoren ud. Jeg lod den derfor stå og køle ned, og efter jeg tændte den kom der en raslelyd fra motoren (det lød som om det kom fra højre side) nogen der har oplevet noget lignende?

  • #7   25. jun 2008 hej alle.

    har lige haft den til service og påpegede problemet. det viste sig at den ene tændrørshætte ikke sad ordentlig på. (den bag køleren) Og derfor havde tændrørert fået væske... det er nu på plads og den kører som en drøm.

    håber den holder hele vejen til norges nordspids og tilbage. 7-9-13

    vi ses derude.

    /risum


Kommentér på:
kørte på én cylinder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce